Hallo ervaring deskundigen, ik begin steeds serieus rond te kijken naar een Clio 2 pH 2 of later, aangezien ik al wat ideeën heb, heb ik maar een paar eisen. Hoe dan ook 3 deur, benzine (lpg misschien, maar word dan eigenlijk te zwaar) en het liefst wit..... Maar ga ik voor een 1,2 16v (al gevonden in wit) of voor een 1,4 16v? Het laatste blok zit ook in de clio' 's van onze kids, en vind dat een prima combi eigelijk, zuinig en je kan er evengoed vlot mee rijden, betrouwbaarheid van het blok zit ook wel goed (ik heb zelf een Meg op lpg gehad met 250k op de teller, no pros)
1,2 16v hebben we in onze Twingo zitten, op zich ook weinig mis mee, en een Clio met dit blok is meteen alweer lichter dan de 1,4 16v. Maar welk blok is het meest "bullet-proof", en het zuinigst, want beide Clio's van de kids verbruiken minder dan de Twingo..
Hoop dat ik hier wat ervaringen van jullie krijg
Greet Roadkill
P. 's. 1,6 16v, rs, en diesel is voor mij niet interessant, allemaal te duur of gewoon niks met het blok
1,2 16v of 1,4 16v
Re: 1,2 16v of 1,4 16v
Twingo 1, op gas is een Clio 50-60kg zwaarder, het is juist de bedoeling dat ie lichter word, dus met gas heb ik meteen weer een behoorlijke achterstand wat dat doel betreft.
Er zijn 2 dingen wat ik wil met de Clio, zo laag en licht maken als mogelijk is, en nog een paar dingetjes om hem compleet eigen te maken, en dat alles met een heel beperkt budget (financieel directeur thuis is het er niet helemaal mee eens :-) )
Er zijn 2 dingen wat ik wil met de Clio, zo laag en licht maken als mogelijk is, en nog een paar dingetjes om hem compleet eigen te maken, en dat alles met een heel beperkt budget (financieel directeur thuis is het er niet helemaal mee eens :-) )