Probleem met blower van de verwarming

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
mox
Beheerteam
Contacteer:

Probleem met blower van de verwarming

Bericht door mox »

Vlak na het starten van de koude auto gebeurt het soms dat de blower niet meteen regelmatig loopt, maar met tussenpozen van ongeveer een seconde aan en uit gaat. Ik heb climate control en die staat dan op "auto". Volgens de dealer bestaat er een nieuwe versie van de kachelweerstand, die ze komende week gaan plaatsen.

Meer mensen met dit probleempje?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Probleem met blower van de verwarming

Bericht door Tomasvs »

Jep heb ik ook. Ik stoor me er niet zo aan en laat het maar gewoon gebeuren haha. Ik denk dat het iets te maken heeft met de functie die automatisch de waas van de ramen haalt.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Gelukkig heb jij het ook :thumbsup:
Volgens de dealer hoort het niet. Enig idee waar de kachelweerstand zit bij de Clio 4? Volgens mij in het interieur, links in de middenconsole. Ik wil 'm markeren, zodat ik volgende week kan zien of ze 'm vervangen hebben.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Ik heb bij mij overigens het idee dat de blower het minder hard doet op de momenten vlak na starten dat ik de rem indruk, maar dat kan ook pure toeval zijn... Heb jij dit ook?

Meestal zit de kachelweerstand ergens achter het airco/climate paneel. Weet niet precies waar hij bij de Clio IV zit.
Jerdi
beginner
Contacteer:

Bericht door Jerdi »

Ik heb het ook. Mijn auto staat altijd in eco stand ook heb ik dat mijn koplamp verlichting verzwakt bij het optrekken, Mijne is van 2013 met nu 44k op de teller
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Tomasvs schreef: 31 dec 2018 14:35 Ik heb bij mij overigens het idee dat de blower het minder hard doet op de momenten vlak na starten dat ik de rem indruk, maar dat kan ook pure toeval zijn... Heb jij dit ook?
Hm, zou kunnen, het is me in ieder geval nog niet opgevallen. Afgezien van de eigenaardigheden vind ik de verwarming erg goed. Door de elektrische spiraal blaast hij binnen no-time warme lucht, terwijl de motor dan nog koud is.
Tomasvs schreef: 31 dec 2018 14:35 Meestal zit de kachelweerstand ergens achter het airco/climate paneel. Weet niet precies waar hij bij de Clio IV zit.
Volgens dit plaatje zit de kachelweerstand (nr. 8, renaultnummer 271502045R) inderdaad aan de linkerkant in de middenconsole.
Koen_B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koen_B »

mox schreef: 29 dec 2018 12:07 Vlak na het starten van de koude auto gebeurt het soms dat de blower niet meteen regelmatig loopt, maar met tussenpozen van ongeveer een seconde aan en uit gaat. Ik heb climate control en die staat dan op "auto". Volgens de dealer bestaat er een nieuwe versie van de kachelweerstand, die ze komende week gaan plaatsen.
Meer mensen met dit probleempje?
Bij koud weer (lees: vorst) heeft ie er wel eens moeite mee. Duurt zo'n 5 a 10 seconden voordat ie constant loopt. Kan me niet herinneren dat dit de afgelopen winters ook gebeurde. Maar verder vooralsnog weinig problemen mee. Wel goed om te weten voor mocht het vaker gebeuren...
Renault Clio IV ph. 2 Intens | Okt. 2016 | Rouge Intense | TCe 120 | R-Link 1
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Sinds ze anderhalve week geleden de kachelweerstand hebben vervangen (volgens de dealer door een ander type) is het "aan-uit-aan-uit"-effect niet meer voorgekomen. Zodra ik het renaultnummer van die nieuwe weerstand heb laat ik het weten. Staat meestal op de factuur en die heb ik nog niet in de bus.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

mox schreef: 13 jan 2019 02:01 Zodra ik het renaultnummer van die nieuwe weerstand heb laat ik het weten.
Ze hebben er een 271500017R ingezet.
Prijs staat niet vermeld, want viel onder de garantie. Ik meen dat ik aan de balie een prijs van rond de 100 euro op het scherm zag staan.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”