Opzoek naar een Renault Clio IV RS mistlamp upgrade kit

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
LimburgseRS
beginner
Contacteer:

Opzoek naar een Renault Clio IV RS mistlamp upgrade kit

Bericht door LimburgseRS »

Beste leden,

Ik ben nieuw op dit forum, want ik kan online nergens het antwoord op mijn vraag vinden.
Allereerst ben ik persoonlijk niet enorm handig dus alvast mijn excuus als mijn vraag simpel overkomt.
Ik ben momenteel op zoek naar een 2014-2016 IV Renault Clio RS. De reden voor dit bouwjaar is, dat er voldoende aanbod beschikbaar is, redelijk lage kilometerstanden, en dit binnen mijn budget ligt.
Er is echter 1 cosmetisch ding dat mij stoort bij deze bouwjaren, en dat is de dagrijverlichting. Bij de nieuwere modellen is het de kenmerkende "racevlag" mistlamp die meteen in het oog springt.
Wat mijn vraag is, is er een facelift kit om de 2014-2016 'saaie' dagrijverlichting strip te vervangen door de nieuwere hella mislamp? Ik heb momenteel alleen online de lamp zelf gevonden via deze link: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto- ... LzEALw_wcB .
Indien er geen bekende facelift kit is, is het dan mogelijk om een nieuwere bumper te kopen, of ten minste het onderste gedeelte, en deze lamp handmatig in te bouwen zonder problemen?
Zoals gezegd, ik ben vrij nieuw in deze omgeving en op dit forum dus ik wil jullie alvast bedanken voor jullie tijd!
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Re: Opzoek naar een Renault Clio IV RS mistlamp upgrade kit

Bericht door Triggerhappy »

Welkom!

Ik heb hetzelfde gedaan bij mijn Megane GT bouwjaar 2010. Door de afwijkende onderdelen van een 2012 model uit de voorbumper te bestellen en wat creatief bedraden heb ik nu drl. Een kant en klare kit bestaat niet ben ik bang. Wellicht wil de dealer je helpen om de verschillen te bekijken.. of is er iemand hier die dit voor de RS 4 Al heeft gedaan.

Succes!
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
krikke55
forum starter
Contacteer:

Bericht door krikke55 »

Ik denk dat je alle onderdelen zal moeten bestellen inclusief de bumper van de facelift versie, maar dan zul je wel rond de 1000€ kwijt zijn. Voor dat geld kan je beter naar een facelift clio 4 rs kiezen dat heb je ineens de LED vision lampen en LED achterlichten,...
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Volgens mij gaat dat ook niet zo één op één werken op de originele bedrading en zal je bcm waarschijnlijk opnieuw gecodeerd moeten worden.....
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

Eenvoudig en goedkoop gaat het niet worden nee je zult toch iets van handig moeten zijn of je portemonnee trekken om het te laten doen... Beste advies: koop toch direct de facelift versie. Als je pionier hierin bent lopen de onverwachte kosten toch al snel op.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”