Medianav updaten.
Medianav updaten.
Hallo.
Allereerst zal ik me even snel voorstellen ik ven wesley en krijg zaterdag mijn renault clio tce90 uit 2014.
Nu ben ik me al eventjes aan het inlezen omdat ik wilde kijken hoe de kaarten te updaten van de medianav. Nu heb ik even op de site gekeken en het updaten naar de laatste versie 4.1.0 zal geen probleem zijn.
Maar dan hoe kan ik hierna de kaarten up to date krijgen? Ik zie ook termen voorbij komen als medianav plus en evo. Maar weet niet precies of dit nodig/verstandig is.
Heeft iemand een handleiding hoe ik het systeem optimaal kan updaten zowel de medianav als de navigatiekaarten?
Alvast bedankt!
Allereerst zal ik me even snel voorstellen ik ven wesley en krijg zaterdag mijn renault clio tce90 uit 2014.
Nu ben ik me al eventjes aan het inlezen omdat ik wilde kijken hoe de kaarten te updaten van de medianav. Nu heb ik even op de site gekeken en het updaten naar de laatste versie 4.1.0 zal geen probleem zijn.
Maar dan hoe kan ik hierna de kaarten up to date krijgen? Ik zie ook termen voorbij komen als medianav plus en evo. Maar weet niet precies of dit nodig/verstandig is.
Heeft iemand een handleiding hoe ik het systeem optimaal kan updaten zowel de medianav als de navigatiekaarten?
Alvast bedankt!
Re: Medianav updaten.
Het systeem zelf kun je updaten via de Toolbox van Renault zelf.
Daar kun je ook nieuwe kaarten kopen
Gratis kaarten vereist wat kleine aanpassingen aan de software. Daarvoor zijn vele mogelijkheden waarover hier al veel geschreven is.
Daar kun je ook nieuwe kaarten kopen
Gratis kaarten vereist wat kleine aanpassingen aan de software. Daarvoor zijn vele mogelijkheden waarover hier al veel geschreven is.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Het updaten van de medianav zelf via de toolbox gaat wel lukken idd.
Het gaat idd om het updaten van de kaarten op de gratis manier. Ik heb idd door het forum gelezen en zie vanalles staan. Van medinav launcher tot medianav plus tot medianav evo.
Zou je mischien de link naar de de makkelijkste methode neer kunnen zetten. Dan zou ik het kunnen gaan proberen zodra ik de auto heb.
Alvast bedankt!
Het gaat idd om het updaten van de kaarten op de gratis manier. Ik heb idd door het forum gelezen en zie vanalles staan. Van medinav launcher tot medianav plus tot medianav evo.
Zou je mischien de link naar de de makkelijkste methode neer kunnen zetten. Dan zou ik het kunnen gaan proberen zodra ik de auto heb.
Alvast bedankt!
Dat ligt er ook aan hoe handig je zelf bent.
Ik heb nu een "hack" geïnstalleerd van rgmaster3.
Daarvoor moet je wel eerst in de Windows omgeving komen.
Ook voor het updaten van de kaarten.
Voordeel is dat het systeem niet merkbaar zwaarder wordt belast.
Als je dat niet ziet zitten is Medianav Plus misschien wat voor je. Dat vind je op de site van Mondoduster.
Daar staat ook alle uitleg en kaarten.
Ik heb nu een "hack" geïnstalleerd van rgmaster3.
Daarvoor moet je wel eerst in de Windows omgeving komen.
Ook voor het updaten van de kaarten.
Voordeel is dat het systeem niet merkbaar zwaarder wordt belast.
Als je dat niet ziet zitten is Medianav Plus misschien wat voor je. Dat vind je op de site van Mondoduster.
Daar staat ook alle uitleg en kaarten.
Als iter ben ik wel handig met zoiets. Mits ik een juiste handleiding heb moet het wel lukken.
Ik zou graag willen dat ik het volledige systeem gewoon in het nederlands kan gebruiken. En dat ik de laatste versie heb van de volledige kaart van europa.
Ook is het bleutooth bellen gedeelte en het muziek luisteren via bleutooth iets dat ik veel zal gebruiken.
Ik zou graag willen dat ik het volledige systeem gewoon in het nederlands kan gebruiken. En dat ik de laatste versie heb van de volledige kaart van europa.
Ook is het bleutooth bellen gedeelte en het muziek luisteren via bleutooth iets dat ik veel zal gebruiken.
Voor de bluetooth verbetering moet je eens op de Favremod site kijken naar software 7.0.5md. die draait perfect.
Voor de kaarten moet je even de hack zoeken op rgmaster3. Is voor mij al lang geleden, dus heb niet de directe link meer voorhanden
Voor de kaarten moet je even de hack zoeken op rgmaster3. Is voor mij al lang geleden, dus heb niet de directe link meer voorhanden
Ik heb het vanmorgen even bekeken.
Ik zie dit staan voor het updaten van de 7.0,5md versie(klopt het dat deze niet te updaten is vanaf 4.1.0 maar vanaf 4.0.6 moet?)
app voor ontgrendeling code radio : renault radio code calculator
Pak de inhoud van het gedownloade bestand uit.
Zet het bestand upgrade.lgu in de root van het de usb(fat32)
Plaats de USB met het bestand En start de Auto
Accepteer de voorgestelde update en druk op " Update "
Wacht tot de Auto is ingeschakeld en controleer de versie.
Als de update opnieuw wordt voorgesteld, negeert u deze door op de startknop te drukken.
Het kan voorkomen dat het multimedia systeem niet werkt, kijk dan in het gedeelte HERSTELLEN onderaan de pagina.
Het is ook nodig om te zoeken naar RADIO-zenders als deze niet aanwezig zijn .
Zet de motor uit, ontkoppel de USB en keer terug naar de pc.
Verwijder het bestand "upgrade.lgu" van de USB.
___________________________________________________________________________________________________________________
Toen ben ik gaan kijken Voor het updaten van de kaarten
https://www.autohacking.net/viewtopic.php?f=81&t=592 toen vond ik deze site op jouw aangeven
Daar staan 2 filmpjes die je kan volgen
Filmpje 1
Stap 1
Format fat32 usb
Kopieer het bestand upgrade.lgu uit de map bootloader 4.1.0(deze versie is ook geschikt voor versie 4.0.6) naar de root van de usb.
Plaats usb in gestarte navigatie
start de update let op navigatei kan tot 2 maal herstarten.
Wanneer de update vraag nogmaals komt klik op vorige(links onder)
Stap 2
Format fat32 usb
Kopieer het bestand NK.bin uit de map K.bin_4.1.0(deze versie is ook geschikt voor versie 4.0.6) naar de root van de usb.
Plaats de usb in de navigatie
wacht 10 min
windows embedded start
Dan zit je dus in de windows omgeving en kan je de bestanden gaan vervangen zoals het aangegeven wordt in het filmpje.
Nu heb ik even gekeken ik weet niet precies waar ik de kaarten vandaan kan halen(Nederland,Duitsland,Belgie,Luxemburg) Zou ik al een heel eind opweg zijn.
Tevens zie ik dat je nngnavi.exe moet hebben maar ook deze kan ik nergens vinden.
Hopelijk Klopt dit en ben ik al een eindje opweg!
Alvast bedankt voor alle hulp!
Ik zie dit staan voor het updaten van de 7.0,5md versie(klopt het dat deze niet te updaten is vanaf 4.1.0 maar vanaf 4.0.6 moet?)
Pak de inhoud van het gedownloade bestand uit.
Zet het bestand upgrade.lgu in de root van het de usb(fat32)
Plaats de USB met het bestand En start de Auto
Accepteer de voorgestelde update en druk op " Update "
Wacht tot de Auto is ingeschakeld en controleer de versie.
Als de update opnieuw wordt voorgesteld, negeert u deze door op de startknop te drukken.
Het kan voorkomen dat het multimedia systeem niet werkt, kijk dan in het gedeelte HERSTELLEN onderaan de pagina.
Het is ook nodig om te zoeken naar RADIO-zenders als deze niet aanwezig zijn .
Zet de motor uit, ontkoppel de USB en keer terug naar de pc.
Verwijder het bestand "upgrade.lgu" van de USB.
___________________________________________________________________________________________________________________
Toen ben ik gaan kijken Voor het updaten van de kaarten
https://www.autohacking.net/viewtopic.php?f=81&t=592 toen vond ik deze site op jouw aangeven
Daar staan 2 filmpjes die je kan volgen
Filmpje 1
Stap 1
Format fat32 usb
Kopieer het bestand upgrade.lgu uit de map bootloader 4.1.0(deze versie is ook geschikt voor versie 4.0.6) naar de root van de usb.
Plaats usb in gestarte navigatie
start de update let op navigatei kan tot 2 maal herstarten.
Wanneer de update vraag nogmaals komt klik op vorige(links onder)
Stap 2
Format fat32 usb
Kopieer het bestand NK.bin uit de map K.bin_4.1.0(deze versie is ook geschikt voor versie 4.0.6) naar de root van de usb.
Plaats de usb in de navigatie
wacht 10 min
windows embedded start
Dan zit je dus in de windows omgeving en kan je de bestanden gaan vervangen zoals het aangegeven wordt in het filmpje.
Nu heb ik even gekeken ik weet niet precies waar ik de kaarten vandaan kan halen(Nederland,Duitsland,Belgie,Luxemburg) Zou ik al een heel eind opweg zijn.
Tevens zie ik dat je nngnavi.exe moet hebben maar ook deze kan ik nergens vinden.
Hopelijk Klopt dit en ben ik al een eindje opweg!
Alvast bedankt voor alle hulp!
Heb via deze link de tom tom maps 2018 q3 gevonden : https://www.gpspower.net/igo-maps/35018 ... rrent.html
Ik heb de update gedaan naar 7.0.5md voor 4.1.0 uitkwam. Weet dus niet of dat werkt. Als 4.1.0 er toch nog niet op staat zou ik dat overslaan.Weslleyy schreef: 26 dec 2018 14:25 Ik heb het vanmorgen even bekeken.
De radiocode kun je gewoon bij de dealer opvragen.
Om in de Windows omgeving te komen kun je het beste dBoot installeren. Dat werkt goed en snel
Aah oke ja dat kan idd ook en bedankt voor de tip!
Het stukje bootloader is dat toch of is dat weer een hrle andere manier?
Volgensmij mis ik nu alleen het nngnavi.exe bestand nog namelijk.
Het stukje bootloader is dat toch of is dat weer een hrle andere manier?
Volgensmij mis ik nu alleen het nngnavi.exe bestand nog namelijk.
7.0.5md kan je gewoon over 4.1.0 zetten, heb ik gedaan en werkt prima.
Clio 1.5 dci day&night 2014 black
Dat is goed om te weten! Weet iemand waar ik die nngnavi.exe vandaan kan halen?
Ik heb hem via rgmaster3 gedownload. Waar die exact staat weer ik zo niet meer. Topic heet iets met "Simple hack" geloof ik.
Als je er echt niet uitkomt heb ik dat bestand denk ik ook nog wel voor je op mijn pc
Als je er echt niet uitkomt heb ik dat bestand denk ik ook nog wel voor je op mijn pc
Ik heb het gevoel dat je er nu voor moet betalen en dat ik hem daarom nergens vind. Als jij hem nog zou hebben zou dat super zijn !
Clio 1.5 dci day&night 2014 black
De 7.0.5md heb ik idd. Het gaat om de nngnavi.exe die er volgensmij voor zorgt dat je de kaarten van tomtom kunt gebruiken zonder extra software.
Vanwaar heb je de nngnavi.exe nodig? Werkt je navi nu niet meer dan?
Gaat om een aangepaste versie die gratis kaarten accepteert. Qua uiterlijk verandert er niets aan je systeemuckhje schreef: 28 dec 2018 11:02 Vanwaar heb je de nngnavi.exe nodig? Werkt je navi nu niet meer dan?
Ah, zo. Kon zijn dat de media nav om zeep geholpen was, wat ik ook had. Toen zocht ik ook naar dat bestandje namelijk.
Heb de auto vandaag opgehaald op dit moment staat er 4.0.5 op. Met kaarten van 2013.
Was bij mij ook vorig jaar.
Succes met updaten en veel plezier met de Clio
Succes met updaten en veel plezier met de Clio
Heb zojuist stap 1 gedaan dat is geupdatr naar 7.0.5md. Alles doet het behalve de navigatie/kaart blijft op het let op scherm staan ik kan hier niet op akkoord klikken. Ook staat de tijd niet goed zie ik.
Ik zag zojuist een update staan voor als de navigatie niet meer werkt deze gedraait. De kaart en navi starten weer de tijd staat hierna ook goed. Ik zie dat dboot 2.0 automatisch meegeinstaleerd is. wanneer ik tijdens de opstart over het renault logo wrijf dan kom ik in de windows omgeving.
Volgensmij is het nu alleen nog de .fbl en .poi en de gekraakte nngnavi.exe plaatsen en dan zou alles moeten zijn zoals het hoort? dan heb ik 7.0.5md draaien voor de bleutooth verbetering. en de 2018 kaarten van nl- be - de - lux- fr staan.
Volgensmij is het nu alleen nog de .fbl en .poi en de gekraakte nngnavi.exe plaatsen en dan zou alles moeten zijn zoals het hoort? dan heb ik 7.0.5md draaien voor de bleutooth verbetering. en de 2018 kaarten van nl- be - de - lux- fr staan.
Dat gaat inderdaad goed zo.
Houd je er wel rekening mee dat ook de kaarten vervangen met draaiende motor moet? Kost best wat tijd met grote kaarten zoals Duitsland.
Houd je er wel rekening mee dat ook de kaarten vervangen met draaiende motor moet? Kost best wat tijd met grote kaarten zoals Duitsland.
Jaa klopt. Ik ga denk ik eerst eens belgie nederland en duitsland doen die heb ik het meeste nodig. Auto in de vrij en beetje geduld dan maar.