RS uitlaat vervangen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
lorre07
beginner
Contacteer:

RS uitlaat vervangen

Bericht door lorre07 »

Hallo,

Is er al iemand die de uitlaat van zijn RS zelf heeft vervangen thuis zonder put of brug?

Dus gewoon op de oprit.

Zou graag een straight pipe willen plaatsen, maar de originele uitlaat moet intakt blijven ivm de keuring.
Dus zou graag willen weten ofdat het mogelijk is om de uitlaat er zonder te slijpen uit te halen?

Vriendelijke groeten
Lorenzo
krikke55
forum starter
Contacteer:

Re: RS uitlaat vervangen

Bericht door krikke55 »

is die niet bevestigt door middel van een flens? deze foto heb ik gevonden. Ik volg wel even omdat ik het ook niet goed weet en de gt performance uitlaat wil steken wel met 2 einddempers straight pipe is iets te luid voor mij ;)
Afbeelding
lorre07
beginner
Contacteer:

Bericht door lorre07 »

hallo krikke55,

deze foto had ik ook al gevonden , maar er staat dat je aan de bocht achteraan de uitlaat moet doorsnijden.

ik wou weten ofdat het niet mogelijk was om zonder te snijden kan tewerk gaan, want anders moet je aan je originele uitlaat nog flenzen gaan lassen om hem terug te kunnen gebruiken.

en geloog mij, in belgie doen ze al lastig als je je uitlaat hersteld hebt door er een stukje buis rond te lassen.
als ze dan zien dat er een flens is bijgelast gaan ze gegarandeerd zagen dat het niet origineel meer is.
barchibando
forum starter
Contacteer:

Bericht door barchibando »

Bij de keuring word bij de uitlaat alleen gekeken of hij niet lekt en een eventuele uitstoot meting. Geluid is (in nederland) geen keuringspunt.
Is het voor jou geen makkelijkere oplossing om voor een elektronische klep te gaan voor de middendemper? dan kan je kiezen of je inde herrie wilt zitten of niet ;)
JoeyClioRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door JoeyClioRS »

Maar een katalysator MOET erop zitten, anders krijg je problemen met uitstoot etc. Ik heb zelf bij mijn RS een catback uitlaatsysteem geplaatst. Dus alles na de 2e katalysator is gewoon straight zonder dempers (RS heeft 2 katalysators). Geloof mij maar, ik schrik zelf nog steeds van de knallen, knetters en ploffen. Wel moet je de standaard uitlaat zagen of je moet heel die stalen balk verwijderen aan de achterkant.
Seyfi078
beginner
Contacteer:

Bericht door Seyfi078 »

K wil ook heel graag mijn uitlaat aanpassen
En dacht aan om de middendemper en de 2e kat te vervangen door een buis. Alleen ben k bang dat k storingen krijg , klopt dat?
krikke55
forum starter
Contacteer:

Bericht door krikke55 »

bij de phase 1 krijg je normaal gezien geen storing bij het wegnemen van de 2de cat, de phase 2 heeft geen 2de cat dus. @RikRace heeft dit al gedaan en kan je misschien wat meer uitleg geven.
Seyfi078
beginner
Contacteer:

Bericht door Seyfi078 »

Ik heb een RS van 15 phase 1 denk ik
K zal hem vragen bedankt !
RikRace
forum member
Contacteer:

Bericht door RikRace »

Seyfi078 schreef: 26 dec 2018 23:47 K wil ook heel graag mijn uitlaat aanpassen
En dacht aan om de middendemper en de 2e kat te vervangen door een buis. Alleen ben k bang dat k storingen krijg , klopt dat?
Je krijgt zeker GEEN storingen :thumbs: :thumbs:
<>RenaultSport<>
Seyfi078
beginner
Contacteer:

Bericht door Seyfi078 »

Bedankt !
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”