Gasklephuis schoonmaken

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Fiable

Gasklephuis schoonmaken

Bericht door Fiable »

Hallo allemaal,

Heeft iemand mischien een Howto voor het schoonmaken van het gasklephuis van een clio 1.4 16v uit 2006? Mijn toerental slaat telkens op nul als ik de koppeling in trap voor de stoplichten of rotonde e.d. (met koude motor) en wat ik op dit forum gelezen heb is dat je dan het beste het gasklephuis schoon kan maken.

alvast bedankt voor de reacties.
Lampie
forum starter
Contacteer:

Re: Gasklephuis schoonmaken

Bericht door Lampie »

Hoe ik het gedaan heb, kwestie van doen.

Slang tussen gashuis en luchtfilter verwijderen, 4 bouten (10mm kop) van gashuis losmaken, stekker laten zitten, slangetjes losmaken, de slang die aan de schutboordkant zit , 2 kanten de nok indrukken, en erafschuiven dan heb je het hele gashuis in je handen.

Ik heb remmenreiniger in spuitbus gebruikt, let vooral op dat je de klep niet met je vingers beweegt.
Truuk om de klep open te zetten.... vol gas geven met het contact aan ( bijvoorbeeld baksteen op het pedaal of een stok)

Niet op de regelaar spuiten, met een doek kan je bijna overal bij, tot de boel glimmend schoon is, ook de randen van de vlinderklep.

Vastzetten in omgekeerde volgorde, slang eropschuiven tot KLIK hoorbaar is.
niet starten zonder filter of slang, dat geeft een knipperend motormanagement lampje, en een foutcode. (bij mij)

Duidelijk verschil na het schoonmaken, stationair veel beter, pakt iets beter op.

Suc6
Afbeelding75533Afbeelding
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Even verplaatst :wink:

Slaat je motor ook echt af, of is het alleen de toerenteller die 0 rpm aangeeft? Slaat je motor af zal het eerder een kapotte nokkenassensor zijn.
Johnb52
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnb52 »

Ik heb t ook daarnet gedaan, klusje van n uurtje, maar bij mij was het vooral preventief. Al had ik wel eens een melding op mijn display, dat ik iets moest controleren (gasklephuis?)

Op naar t volgende probleem!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”