Een maandje geleden viel de OEM einddemper letterlijk onder mijn RS172 vandaan. Een van de lasnaden was rondom volledig doorgeroest. Ik heb toen via Winparts een aftermarket einddemper besteld, ik kreeg een exemplaar van Klarius geleverd. Echter maakt deze een irritant resonerend geluid bij alle toerentallen tussen de 3000 en 4000 ongeveer. Dit maakt rijden op de snelweg geen pretje. Met de originele einddemper was de auto relatief stil bij 120 (3500 rpm) maar nu resoneer ik de auto uit bij wijze van spreken. Bij 150 (+-4400 rpm) is de resonantie minder aanwezig maar om nu altijd zo veel te hard te rijden is ook weer zo wat.
Om het probleem op te lossen besloot ik gisteren om een nieuwe originele einddemper bij de dealer te bestellen... echter wordt ik vanochtend gebeld met de mededeling dat deze niet meer leverbaar is en er ook geen vervangend onderdeel beschikbaar is???
Wat nu? Heeft iemand hier ervaring met uitlaten voor de RS172? Het zou erg fijn zijn als ik weer gewoon 120 - 140 kan rijden zonder een enorme bak herrie. De uitlaat hangt vrij en trilt niet tegen een hitteschild aan, dit heb ik al gecontroleerd. Ook heb ik de achterste uitlaatsteun vervangen bij het monteren van de nieuwe einddemper.
RS172 Phase 2 OEM Einddemper niet meer leverbaar?
-
- beginner
- Contacteer:
RS172 Phase 2 OEM Einddemper niet meer leverbaar?
Ex RS172 bezitter
Re: RS172 Phase 2 OEM Einddemper niet meer leverbaar?
Neem geen ragazzon als je rust wilt