Advies voor set winterbanden (+velgen?)

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Koen_B
forum starter
Contacteer:

Advies voor set winterbanden (+velgen?)

Bericht door Koen_B »

Hoewel ik eigenlijk nog nooit winterbanden onder (een van m'n) auto's heb gehad, overweeg ik om dat dit jaar wel te doen. Enerzijds omdat de twee voorbanden binnenkort toe zijn aan vervanging (en ik niet met weinig profiel de winter in wil gaan), hetgeen mij voor de keuze stelt om voortaan 2 maal per jaar te wisselen ;) Anderzijds heb ik de afgelopen winter tijdens sneeuwval een glijdertje gehad met als gevolg schade aan een van de lichtmetalen velgen. :(

De huidige (zomer)banden hebben maat 195/55 R16 87H.

Een aanvraag voor een offerte bij de merkdealer biedt twee mogelijkheden:
- een losse set Michelin Alpin 5 winterbanden 195/55 R16 91H inclusief montage voor 625 euro.
- een complete set Michelin Alpin winterbanden 185/65 R 15 op zwarte stalen velgen (+ bandenspanning sensoren) inclusief montage voor 770 euro.

Gezien het geringe prijsverschil ben ik geneigd om te gaan voor de complete set. Niet alleen blijven hiermee de lichtmetalen velgen gespaard, ook biedt dit mij de mogelijkheid om gedurende het winterseizoen de beschadigde velg op te knappen.

Mijn inziens biedt de dealer een redelijke prijs voor een set banden. Echter ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn v.w.b. typen winterbanden en de kosten daarvan. Waar moet ik bijv. verder op letten?
Renault Clio IV ph. 2 Intens | Okt. 2016 | Rouge Intense | TCe 120 | R-Link 1
Koen_B
forum starter
Contacteer:

Re: Advies voor set winterbanden (+velgen?)

Bericht door Koen_B »

De dealer biedt in de offerte alleen Michelin aan. Maar ik sta natuurlijk ook open voor andere merken!
Renault Clio IV ph. 2 Intens | Okt. 2016 | Rouge Intense | TCe 120 | R-Link 1
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Re: Advies voor set winterbanden (+velgen?)

Bericht door Vespaman »

kijk op Marktplaats voor complete set stalen velgen. Deze bijvoorbeeld, advertentienummer m1170994643. inclusief wieldoppen ! Vaak voor rond de 90 euro te koop. Evt bandenspanningsensoren.ong 30 euro per stuk origineel. Op bandenconcurrent.nl heb je een winterband voor ca 100 euro. Dan montage bij een montagepartner van hun, tussen de 40 en 60 euro voor 4 banden. Ben je een stuk goedkoper uit.
Rij al jaren op vredestein snowtrac, iets goedkoper, maar perfecte banden. Geen herriebanden. Kijk naar het geluidsniveau van de banden. Staat op hun site bij iedere band vermeld. 2 decibel verschil lijkt niet veel, maar is echt wereld van verschil als je in de auto zit.
Scheelt je snel een 125 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”