Tijdens een gesprek met een monteur hoorde ik dat sinds 2018 de Clio alleen nog met een 0.9 liter blokje leverbaar is? Blij dat ik vorig jaar net op tijd was en dat mijn Clio nog snel in 2017 geproduceerd en geleverd kon worden. Levering stond oorspronkelijk namelijk gepland voor februari 2018...
Ik hoorde een verhaal van iemand die een 120 TCe had besteld maar deze in januari uiteindelijk niet geleverd kreeg. Ligt er in een Initiale uit 2018 nu ook een 0.9 driecilinder blokje? Den Haag is het rijplezier behoorlijk aan banden aan het leggen.
120 TCe sinds januari 2018 in de ban?
120 TCe sinds januari 2018 in de ban?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Re: 120 TCe sinds januari 2018 in de ban?
Wat ik weet is dat de TCe 120 sinds augustus dit jaar geschrapt is van de bestellijst. Bijzonder overigens dat diegene al in januari zijn bestelde TCe 120 niet meer geleverd kreeg. Ik zie overigens op de prijstlijst https://www.cdn.renault.com/content/dam ... t/clio.pdf dat de clio momenteel alleen nog maar geleverd kan worden met een 0.9 blokje. Meende wel ergens gelezen te hebben dat er nieuwe TCe 130 motoren aankomen voor Renault (WLTP proof) maar of die nog voor de Clio IV beschikbaar zullen komen is een grote vraag. Best bizar trouwens dat je voor TCe 90 Intens variant (benzine) nu evenveel betaald als wat ik 2 jaar geleden mocht neertellen voor dezelfde variant met TCe 120. Ben net als jou blij dat ik destijds voor dit blokje gekozen heb 

Renault Clio IV ph. 2 Intens | Okt. 2016 | Rouge Intense | TCe 120 | R-Link 1
Re: 120 TCe sinds januari 2018 in de ban?
De RS is sinds dit jaar volgens mij ook vele duizenden euro's duurder dan voorheen; lang leve de duurzaamheidslobby en de BPM.
Ik heb vorig jaar nog serieus zitten dubben tussen de RS en de Initiale, want ze lagen toen qua prijs erg dicht bij elkaar. De luxe en het comfort gaven bij mij toen de doorslag. Ik kon overigens niet kiezen tussen blokjes, want in de Initiale ligt (lag?) standaard een 1.2 blok. Ik was toen nog sceptisch over de prestaties, maar hij doet absoluut niet onder voor de ongeblazen 1.6 16V uit mijn vorige Clio, integendeel.
Ik heb vorig jaar nog serieus zitten dubben tussen de RS en de Initiale, want ze lagen toen qua prijs erg dicht bij elkaar. De luxe en het comfort gaven bij mij toen de doorslag. Ik kon overigens niet kiezen tussen blokjes, want in de Initiale ligt (lag?) standaard een 1.2 blok. Ik was toen nog sceptisch over de prestaties, maar hij doet absoluut niet onder voor de ongeblazen 1.6 16V uit mijn vorige Clio, integendeel.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: 120 TCe sinds januari 2018 in de ban?
Welkom in de wereld van de WLTP en de daarbij behorende BPM boete.
Re: 120 TCe sinds januari 2018 in de ban?
Is niet de schuld van de WLTP, is de schuld van de autofabrikanten zelf die de lat veel te hoog hebben gelegd door de boel op te lichten. En uiteindelijk mag de consument daar weer voor opdraaien
Re: 120 TCe sinds januari 2018 in de ban?
Mijn dealer vertelde me vorige week dat ook de Initiale al geruime tijd niet meer leverbaar is. In de ca. 6 maanden dat hij op de Nederlandse markt is geweest heeft hij er welgeteld 3 verkocht. Twee zwarte en die van mij.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré