Hallo,
ik heb een Renault Clio II uit 2000. Heb sinds kort startproblemen met m'n auto. Van de zomer had ik al problemen met starten, startonderbreker gaf problemen, maar die is vervangen en uitgeprogrammeerd, dus dat is verholpen, ook de BDP sensor is vervangen. Helaas heb ik nu weer problemen met starten, in de ochtend start hij heel slecht, na tig keer proberen slaat hij soms aan. De accu is goed, en hij draait wel rond, maar start gewoon heel moeilijk. Als hij het doet hij loopt verder goed, maar als ik hem stilzet en hem gelijk wil weer starten vertikt hij het weer. Als ik paar uur wacht dan start hij soms in 1 x en loopt dan weer prima. Als ik de auto in de middag pas nodig heb start hij soms weer gelijk in 1 x (zou vocht kunnen als ik hem 's ochtends wil starten?)
Ik word er helemaal gek van, erg vervelend. Heeft iemand dit ook gehad of iemand een idee wat het zou kunnen zijn??
Alvast bedankt!
Startproblemen
Re: Startproblemen
De enige startproblemen die ik met de Clio 2 heb ondervonden (normaal ronddraaiende startmotor maar niet aan willen slaan) hadden te maken met de BDP-sensor. De exemplaren met een zwarte connector zijn berucht en worden bij problemen vervangen door een type met een blauwe connector. Ik had af-fabriek een zwarte en nadat deze door een blauwe was vervangen heb ik nooit meer problemen gehad.
Misschien zit er bij jou nog steeds een zwarte in?
Misschien zit er bij jou nog steeds een zwarte in?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ik heb exact hetzelfde gehad.
Nieuwe kabel van de BDP sensor getrokken vanaf computer en opgelost.
Nieuwe sensor hielp maar na een maand of 2-3 weer exact hetzelfde probleem.
Nu al jaren geen last meer van.
Nieuwe kabel van de BDP sensor getrokken vanaf computer en opgelost.
Nieuwe sensor hielp maar na een maand of 2-3 weer exact hetzelfde probleem.
Nu al jaren geen last meer van.
bedankt voor de feedback. de BDP sensor is vervangen en is nu een blauwe. van die nieuwe kabel dat kan ik nog proberen. ik hoop dat dat het probleem is want als hij start loopt hij als een zonneke. maar eer ik hem aan de gang heb soms pfff.. ik doe het niet zelf, ben geen techneut al weet ik er nu onderhand wel alles van. als het goed is wordt er morgen naar gekeken. ik laat het nog wel weten.