accepteren knop grijs

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
uckhje
beginner
Contacteer:

accepteren knop grijs

Bericht door uckhje »

Hallo,

Ik heb een medianav met versie 4.1.0. Tijdens het opstarten krijg ik de volgende melding:

Fatal error occurred in main thread
adress:0x0041ff4
exception 0xc0000005

Melding kan ik weg klikken, maar als je nu naar navi of kaarten wil gaan, dan kan je de voorwaarden niet accepteren. Ik weet inmiddels dat dit ligt aan het bestand 'nngnavi.exe' of 'nngnavi2.exe' . Dit proces is gestopt. Ik krijg het niet voor elkaar om dit proces opnieuw te starten.

Het is me ook niet gelukt als ik via Windows CE het bestand opzoek en deze probeer te openen.

Is er iemand die mij wel kan helpen?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Re: accepteren knop grijs

Bericht door jeroen33 »

Er is een oplossing voor in de vorm van een upgrade bestand. Heb het ook weleens nodig gehad.
Volgens mij heb ik daar hier ook wel eens over geschreven. Zal eens zoeken of ik het nog kan vinden
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Ik heb ze allemaal geprobeerd, en geen van allen werkt... De dealer beweert dat het hele apparaat vervangen moet worden. Lijkt mij een beetje gek, aangezien dit softwarematig is
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Dan staat op datzelfde forum de info om je hele systeem te wissen en opnieuw te installeren.
Alle bestanden en tooltjes staan er op. Heb ook bij de mijne alle schijven moeten formatteren en de bestanden van die site gebruikt om de Medianav weer werkend te krijgen.
De mijne startte nog minder ver op dan de jouwe
Zolang je in de Windows omgeving kunt komen moet het daarmee wel lukken

Zoek even op "manamana" zo heet het programmaatje dat je nodig hebt om de virtuele schijven van de Medianav te formatteren. In hetzelfde topic staan als het goed is ook alle bestanden die je er daarna weer op moet kopieereren.
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Dat ben ik ook ergens tegengekomen inderdaad. Lijkt mij alleen heel risicovol. Nu werkt alleen de kaart/navi niet. Als je dat doet reset je alles toch?

Is dit goed te doen of heb je het zelf nog niet gedaan?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik zag er ook tegenop, maar mijn Medianav was op dat moment echt onbruikbaar. Die kwam niet voorbij het Renault logo met opstarten.
Het wissen en terug plaatsen van de bestanden was binnen een paar minuten gedaan. Zolang je maar alles bij de hand houdt, zorgt dat je goed weet wat je moet doen en de motor laat draaien is het risico niet groot.

Ik heb alleen de bestanden van de 4virtuele schijven gewist en die bestanden van dat forum geplaatst!
Er staat ook een mogelijkheid om alles van de Medianav te wissen, maar dat bleek niet nodig
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Dan snap ik waarom je het hebt geprobeerd. Bij mij werkt alles behalve de navigatie. Zou je dan ook alleen sc4 kunnen resetten denk je? Of werkt dat niet, aangezien het programma dat het proces nngnavi.exe moet starten op een andere schijf staat?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Geen idee. Maar zou gewoon alles vervangen. Houd er wel rekening mee dat je de radiocode moet invoeren tijdens het opstarten na het kopieeren van de nieuwe bestanden.
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Alles is gefixt! Met manamana alles opgelost. Werkt perfect. Ik heb alleen nu een zwart house skin op de navi. Heb je daar toevallig ook nog een oplossing voor? Ik vind de medianav evolution skin het mooiste, maar ben allang blij met het origineel.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik heb ook een andere skin. Vind het ook niet zo mooi, maar had m'n buik even vol van alle problemen die ik had met alternatieve software dat ik het maar zo heb gelaten.
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Voorlopig werkt het zo. Ben er achter dat dit de Dacia skin is, vind ik persoonlijk minder mooi. Ben ook iets tegengekomen over een 'favre mod' via een italiaans forum. Werkt allemaal perfect om dat te updaten, maar ik krijg niet het beloofde uiterlijk. Het zou een 'evolution' uiterlijk moeten hebben, maar het is een soort uitgeklede versie daarvan..
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Bij favremod kun je tegen betaling van €5,- de skin baan de evolution kopen voor de standaard Medianav.
Denk dat dit met goed zoeken ook gratis wel moet lukken.
Heb die skin er één keer op gehad, maar weet niet meer waarmee die mee kwam
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Het is gelukt hoor. De 'gestripte' versie blijkt dus de Dacia versie te zijn. Via micom (ook via RGMASTER3) kan je dat herstellen. Inmiddels gelukt om de evolution versie op mijn medianav te krijgen, waar ook diverse bugs, zoals bluetooth hapering, gefixt zijn. Verder ook nieuwste kaarten erop. Ik ben helemaal blij. Jeroen, bedankt voor je hulp!
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Wat heb je precies gedaan voor het andere uiterlijk?
Ik heb wel die 7.0 5md oid er op staan, maar met die lelijke skin
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Ik heb via dboot het wince scherm bereikt (dboot van rgmaster3). Vervolgens spongebob op de usb en spongebob.exe openen (download hier: http://www.rgmaster3.com/forum/viewtopic.php?f=83&t=40)

Daarna de colouring veranderd van M0 naar M1 of andersom, dat weet ik niet meer. Dan de navi uit, dan weer aan. Toen werkte het nog niet. Vervolgens weer op dezelfde manier aan gedaan, maar dan weer van m0 naar m1. Nog niks gebeurd. Halfuur later deed ik m weer aan en hoppa het is gefixt. In het volgende filmpje doet iemand hetzelfde trucje, maar dan andersom:

Ik weer inmiddels dat m1 voor Renault kleuren staat en m0 voor dacia. Dus het juiste thema was altijd aanwezig, maar ergens moet een switch om, zodat de navi m pakt!
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Top. Ga ik straks even proberen.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Werkt! Raar dat hij al op M1 stond. Eerst op M0 gezet. Daarna opnieuw starten. Niets veranderd. Daarna weer op M1 gezet en in heb weer moderne kleuren.
Ziet er een stuk beter uit zo!
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Dat had ik dus ook. Waarschijnlijk pakt ie m1 niet goed ofzo. Als.je in dr map van sc gaat zoeken naar de map img (de bestanden die je hebt gebruikt om je hele medianav te resetten via rgmaster3 van manamana) dan staat daar ook een map m0 en m1. Als je daar de afbeeldingen bekijkt zie je ook het verschil in kleur.

Inmiddels heb ik nu ook de eco stand er op, maar die heeft volgens mij bekabeling nodig.. Volgend projectje
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Kon overigens gewoon via micom dat ik nog op de pc had staan. Heb dus niet die SpongeBob gedownload.

Eco zal inderdaad niet zomaar gaan werken
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

uckhje schreef: 30 aug 2018 08:18Als.je in dr map van sc gaat zoeken naar de map img (de bestanden die je hebt gebruikt om je hele medianav te resetten via rgmaster3 van manamana) dan staat daar ook een map m0 en m1. Als je daar de afbeeldingen bekijkt zie je ook het verschil in kleur.
Heb de bestanden even niet bij de hand. Kun je dan eenvoudig ook zelf de kleuren wijzigen?
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Alles icoontjes etc. Op je medianav staan in die mappen, zelfs het bootlogo. Het zal vast heel precies komen om deze aan te passen, maar volgens mij is het een kwestie van zelfde formaat, afmetingen en bestandnaam creëren en zou het moeten werken. En dan via dboot de bestanden weer switchen. Heb het zelf niet geprobeerd, maar linkt me wel logisch zo.

Nog wat anders, heb je ook ervaring met tomtom kaarten? Ziet dit er anders uit in de navi, of hetzelfde?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ga ik eens proberen.

Ik gebruik TomTom kaarten. Je ziet geen verschil behalve dat ik ze veel beter bijgewerkt vind dan die van Here.
Ik woon in een nieuwbouwwijk waar Here totaal de weg niet kende en in TomTom wel haast alles er in staat. Maar ook oude wegen in de buurt misten soms op de Here kaarten
uckhje
beginner
Contacteer:

Bericht door uckhje »

Bij mij werken de kaarten (tot nu toe) gelukkig goed. Hoopte alleen dat de interface een beetje anders kon. Heb nu als ik op de snelweg rijd bijna geen overzicht. Alles is ontzettend ver uitgezoomd..
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik vind dat wel prettig. Hij zoomt toch op tijd weer in.
Maar volgens mij kon je dat instellen, maar het zou goed kunnen dat dit bij alternatieve software was. Heb zoveel geprobeerd afgelopen jaar :)
Ik gebruik de Navi zelden, maar zal eens kijken vanavond.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”