Terugroepactie CLIO IV
Re: Terugroepactie CLIO IV
Vandaag heeft de dealer idd het eerdergenoemde beugeltje gemonteerd. Op z'n plaats gezetcmet dubbelzijdige tape, daarna vastgezet bij een bestaande bout. Waarmee het probleem is opgelost.
Clio IV ph2 Estate Intens 0.9 TCe, Noir Etoilé
-
- forum starter
- Contacteer:
Tweede terugroepactie zag ik net.
Gaat over de Clio IV en Captur met automatische hoogtestelling van de koplampen.
Ik begreep dat niet alle Clio's dit hadden. Sowieso alleen de uitvoeringen met LED Pure Vision, maar ook is het later niet meer verplicht gesteld waarna de handmatige verstelling weer gemonteerd werd.
Ik was vandaag nog bij de dealer, maar er werd niets over gezegd.
Defect is:
De sensor voor de automatische hoogtevertelling van de koplampen is mogelijk niet goed ingesteld. Hierdoor werkt de automatische koplampverstelling mogelijk niet.
Gevolgen:
De koplampen kunnen in de lage stand blijven staan. Hierdoor wordt het wegdek voor de auto minder goed verlicht waardoor het zicht in het donker van de bestuurder wordt vermindert
Overigens gaf RDW voor mij nog niets aan.
Gaat over de Clio IV en Captur met automatische hoogtestelling van de koplampen.
Ik begreep dat niet alle Clio's dit hadden. Sowieso alleen de uitvoeringen met LED Pure Vision, maar ook is het later niet meer verplicht gesteld waarna de handmatige verstelling weer gemonteerd werd.
Ik was vandaag nog bij de dealer, maar er werd niets over gezegd.
Defect is:
De sensor voor de automatische hoogtevertelling van de koplampen is mogelijk niet goed ingesteld. Hierdoor werkt de automatische koplampverstelling mogelijk niet.
Gevolgen:
De koplampen kunnen in de lage stand blijven staan. Hierdoor wordt het wegdek voor de auto minder goed verlicht waardoor het zicht in het donker van de bestuurder wordt vermindert
Overigens gaf RDW voor mij nog niets aan.
Kennelijk kan er iets mis zijn met de sensoren op de achteras. Mijn Clio van november 2017 heeft LED, maar met handmatige hoogteverstelling. Op de site van de RDW staat voor mij geen terugroepactie vermeld.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- forum starter
- Contacteer:
Mijn Clio heeft wel automatische hoogtestelling en kan je melden; vind hem veel te laag aan houden van begin af aan. Wacht het wel rustig af op de brief.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Gek genoeg heeft mijn dealer hier afgelopen maandag niks over geroepen. Is er ook een officieel Renault kanaal, waar dit te lezen is?.
In mijn rdw gegevens zie ik (nog) geen terugroep staan maar ik heb wel de genoemde verlichting.
In mijn rdw gegevens zie ik (nog) geen terugroep staan maar ik heb wel de genoemde verlichting.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
-
- forum starter
- Contacteer:
Hier eveneens Quirico. Geen brief gehad terwijl ik wel aan de eisen voldoe (LED met automatische verstelling). Zolang ik ze nog zie beweging (al is het minimaal) vind ik het goed... heb nergens last van als in: lage stand of iets blijven staan.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Ik heb contact gehad met de dealer en mijn auto had geen terugroepactie terwijl ik wel aan de eisen voldoe
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest en zij hebben de verlichting opnieuw geprogrammeerd en is mijn 'terugroep actie' afgevinkt.
Schijnt niet heel spannend te zijn.
Schijnt niet heel spannend te zijn.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Dan moet ik toch nog maar eens bellen...
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum starter
- Contacteer:
Toch vreemd... Juli vakantiecheck, gelijk maar even aankaarten. Tot die tijd rij ik waarschijnlijk toch niet in het donker.
-
- forum starter
- Contacteer:
Wordt dit ook geregistreerd als je auto uit duitsland komt?
-
- beginner
- Contacteer:
Mijn auto is ook geimporteerd uit Duitsland en ik heb bericht gehad van Renault Nederland.