Sorry dat ik misschien een simpele vraag stel maar ik ben een beetje geschrokken van de prijs van een nieuwe gasklep.
Ik naar renault dealer vanwege inhouden en in noodloop lopenede auto. Uitgelezen en mijn vermoeden werd bevestigd (al eerder problemen gehad met gasklep en toen was hij schoongemaakt heeft het 1,5 jr uitgehouden).
Gasklep moet nu maar eens vervangen worden a 420 euro....ik zeg zozo. nou ik kijk nog ff verder.
dus ik krijg een rekening van 70 euro. (uitlezen met proefrit), ik totaal niet blij....
maar hier komen mijn "domme" vragen:
Via onderdelenlijn of andere aanbieders zie ik gasklephuizen van 80-150 euro met 30k-70k op de teller en soms met 6 mnd garantie. Perfect denk ik want de auto hoeft het nog maar een jaar uit te houden ofzo.
Ik ben zelf handig en dat ding is volgens mij snel te vervangen.
* Als ik nu hetzelfde artikelnummer vind maar er staat bij dat het van een twingo komt kan ik hem dan toch inbouwen?
* En na het vervangen gaat het dan goed (plug en play) of moet er nog speciale apparatuur aangesloten te worden voor inleren ofzo?
groet,
Michel
Gasklephuis clio II phase4 campus
- toy_soldier
- beginner
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 22 mar 2009 18:54
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Gasklephuis clio II phase4 campus
Als het onderdeel hetzelfde is, kun je hem monteren.
Na vervangen moet de klep ingeleerd worden met de computer.
Verder lijkt mij 70 euro voor het diagnose stellen een hele schappelijke prijs.
Na vervangen moet de klep ingeleerd worden met de computer.
Verder lijkt mij 70 euro voor het diagnose stellen een hele schappelijke prijs.
Re: Gasklephuis clio II phase4 campus
Voor het inleren van een nieuw gasklephuis is geen computer nodig; hooguit om evt. foutcodes te wissen of een brandend motorlampje te resetten, hoewel dat ook vanzelf uit kan gaan.
Zorg voor een goede afdichting tussen het smoorklephuis en de rest van de motor. Dit luistert erg nauw. Na vervanging de motor een tijdje stationair laten draaien totdat het toerental zich stabiliseert. Daarna een stuk gaan rijden om de ECU zichzelf verder aan te laten passen.
Zorg voor een goede afdichting tussen het smoorklephuis en de rest van de motor. Dit luistert erg nauw. Na vervanging de motor een tijdje stationair laten draaien totdat het toerental zich stabiliseert. Daarna een stuk gaan rijden om de ECU zichzelf verder aan te laten passen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré