Hoi,
Ik rijd nu een maandje met een estate dCI uitvoering en irriteer me mateloos aan een 2-tal geluiden welke komen van de motor(ruimte)
De geluiden laten zich het best omschrijven als snerpend & ratelend, waarbij het ene geluid zwaarder/dieper/lager klinkt dan het andere (dit lagere geluid hoor je minder vaak)
Deze geluiden zijn het duidelijkst hoorbaar bij lage toerentallen (1000 - 1200 rpm) in de 1e en 2e versnelling (in mindere mate in de 3e versnelling)
Ook bij vrijloop is het geluid te horen bij de bovengenoemde toeren.
Volgens de monteur van de garage komt dit geluid vd brandstofpomp welke inspuit op 1300 tot 1500 bar en is er niets aan te doen.
Als dit klopt vind ik het wel vreemd dat ik dit geluid (zij het in mindere mate) ook hoor bij het afremmen op de motor, daar er dan geen brandstof ingespoten word.
Ik heb het geluid ook gehoord bij een Clio die in de showroom stond.
Herkend iemand deze geluiden???
Zo ja; wat voor aktie heb je hier op ondernomen???
Beter nog; wat voor actie heeft de leverancier genomen en wat is volgens hem de oorzaak???
Ik hoor het graag daar het geluid zeer "cheap" klinkt en ik me er mateloos aan irriteer.
BVD!
Snerpend geluid laag toerental en afremmen op motor
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Snerpend geluid laag toerental en afremmen op motor
Hallo, ik heb ook een DCI van jan 2014. Het geluid dat jij bedoelt ken ik ook, dit doet hij als je te zacht in een versnelling rijdt, zeg maar met 1200RPM in de 2 . de turbo paks pas op met 1750 toeren. als je in de 1 gewoon wegrijdt , en rond de 2000 rpm schakelt , hoor je het niet, met 72 km per uur in de 5 gaat ook niet, terwijl de computer heeft aangegeven dat je moest schakelen, dan loopt hij ook vreemd. Gewoon vanaf 1700 toeren naar volgend verzet en vanaf 80 naar de 5 .
Ik ben er verder erg blij mee, loopt erg goed en zuinig, is dit jouw mening ook ??
Ik ben er verder erg blij mee, loopt erg goed en zuinig, is dit jouw mening ook ??
hallo,
ik heb een maand geleden een nieuwe clio dci 90 gekocht.
ook ik hoor dat geluid in de lage toeren en ergerd mij mateloos.
ik vind hier niet veel over op internet en ga een van deze naar de garage ervoor.
wat heeft men gezegd bij jullie, plextor en mmpb, of anderen die hier meer over weten??
dank je wel
ik heb een maand geleden een nieuwe clio dci 90 gekocht.
ook ik hoor dat geluid in de lage toeren en ergerd mij mateloos.
ik vind hier niet veel over op internet en ga een van deze naar de garage ervoor.
wat heeft men gezegd bij jullie, plextor en mmpb, of anderen die hier meer over weten??
dank je wel
-
- forum starter
- Contacteer:
Beste allen,
Ik heb ook een 1.5dci 90, met ook het ratelende/krakende/vreemd geluid. Ik heb dit geluidje 1 op de aantal keren, alleen in laag toeren, meestal alleen met starten, heel zelden in terugzakken toeren. Heeft iemand al enige informatie/oorzaak/? Ik kreeg een beetje schrik dat er dadelijk wat mis is in de motor. Maar dit klinkt vrij 'normaal' als het zovaak voorkomt? Beetje vreemd, alvast bedankt voor de informatie en moeite
Ik heb ook een 1.5dci 90, met ook het ratelende/krakende/vreemd geluid. Ik heb dit geluidje 1 op de aantal keren, alleen in laag toeren, meestal alleen met starten, heel zelden in terugzakken toeren. Heeft iemand al enige informatie/oorzaak/? Ik kreeg een beetje schrik dat er dadelijk wat mis is in de motor. Maar dit klinkt vrij 'normaal' als het zovaak voorkomt? Beetje vreemd, alvast bedankt voor de informatie en moeite
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb ook dat probleem versnellingsbak vervangen ik heb het nog steeds...verschillende malen in garage geweest
Volgens de garage en Renault Brussel zijn dat Renault normen en kunnen die niet veranderd worden
Ik heb mijn clio 4 jaar en moet dat irriterend lawaai dagdagelijks horen
Is er toch iemand met een oplossing zou ik graag horen met dank.
Volgens de garage en Renault Brussel zijn dat Renault normen en kunnen die niet veranderd worden
Ik heb mijn clio 4 jaar en moet dat irriterend lawaai dagdagelijks horen
Is er toch iemand met een oplossing zou ik graag horen met dank.
-
- beginner
- Contacteer:
Zit volgens mij in de versnellingsbak Renault normen weet ge.