IGO Primo Software voor WinCE met IGO Here kaarten

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
EoH
forum starter
Contacteer:

Re: IGO Primo Software voor WinCE met IGO Here kaarten

Bericht door EoH »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is alles wat ik heb na de upgrade naar 4.1 .
Ga ik naar MediaNav Navigatie en dan naar update kaarten, dan gaat ie een backup maken van de software op de USB stick..... Maar de kaarten worden niet ge-update !

Maar zoals je ziet heb ik nergens in 4.1 Plus een "USB to Plus" knop !
Nu : Clio TCE 90 Night & Day bj 2015
Vroeger : Renault 4, 5, 6, 8, 9, 12, 16 , 19, Clio 1, 2 en 3
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Dat is wel vreemd. Kan helaas even niet kijken hoe het er bij mij uit ziet. Heb door een ander probleem alles verwijderd en terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Vanaf morgen ga ik weer updaten. Maar moet zelfs eerst nog naar 4.0.6 van de standaard Medianav terug. Zal wel woensdag worden voor Plus er weer op staat
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik zie jouw probleem al. Plus staat in Regular modus. In Basic modus krijg je die knoppen wel.
Kijk maar eens naar de screenshots hier;
http://www.mondoduster.it/2018/01/media ... sione-4-0/

Ik weet alleen zo niet hoe je van modus veranderd, maar volgens mij zit dat wel in de instellingen van Plus verstopt.
EoH
forum starter
Contacteer:

Bericht door EoH »

Ik denk dat ik dan dit moet doen : "Upgrade from Regular to Base (Careful Navigator)
NNG 7.0.5 MediaNav Standard"

Dus eerst upgraden naar 4.1 regular en daarna met NNG 7.05 naar Base..... lijkt mij tenminste......
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Dat zou goed kunnen. Ik kwam van een eerdere versie van Plus en begreep al niet waar dat bestand voor was.
Ik had die knoppen al
EoH
forum starter
Contacteer:

Bericht door EoH »

YESSSSSSSSS !!
Het is gelukt met de nodige problemen....
Ik heb de lgu van NNG 7.05 MediaNav Standard op een stickie gezet en aangesloten.
Kreeg de vraag of ik wilde updaten.
Kwam een scherm met huidige software versie 4.03 (?? dat is de softwareversie die het apparaat standaard weergeeft !) en of ik die wilde upgraden.
Koos voor OK. Na een half uur kwam ie terug met hetzelfde scherm.....
Nogmaals gedaan en weer hetzelfde scherm.
Nu de backbutton gebruikt en na enige tijd kwam het menu tevoorschijn met het plus teken.
Op het Plus teken gedrukt en....... 4.1 Base !
Toen de kaarten...... op USB naar MediaNav gedrukt en kreeg de mededeling dat de USB stick geen media bestanden bevat.
Op OK gedrukt en een beetje rondgeneusd. Kwam de optie kaartbeheer tegen.
Daar moet je dus NIET heengaan. Er staan drie icoontjes, Here , TomTom en Afsluiten.
Druk op TomTom : Er zijn geen TomTom kaarten beschikbaar. met een venster waar je op OK moet drukken.
OK daarna op Here gedrukt en : Geen TomTom kaarten beschikbaar. (??!!)
Daarna op afsluiten gedrukt en............. zelfde mededeling : geen TomTom kaarten beschikbaar.
Dus zat ik vast in dat scherm. Ook als ik de motor uitzette en daarna weer aan bleef ie in dat scherm.
Toen heb ik nogmaals mijn andere stickie met het lgu bestand gedraaid en toen kwam ie gelukkig weer in het hoofdmenu met een Plus icoon.
Daarop gedrukt en weer USB naar MediaNav gedkozen en weer de mededeling dat er geen media op het stickie stond.
Auto uitgezet, stickie met de kaarten er uit en weer er in gedaan........ auto gestart en op USB naar MediaNav gedrukt.
Toen kwam de opmerking dat alles van de USB stick naar de MediNav verplaatst zou worden.
OK gedrukt en......... 2017 Q4 TomTom van Nederland werd in de MediaNav gezet en werkt !!
Er zitten dus nog wat bugs in het systeem, maar uiteindelijk werkt alles nu wel.
Wat ook vreemd is : standaardsoftware versie is 4.03.
Hij vraagt met NNG 7.05 of ie dat mag updaten.
Maar eigenlijk zou je verwachten : Plus versie 4.1 Regular, wil je die updaten ?
En keert dus steeds terug naar hetzelfde scherm....
Als je in de systeem info van MediaNav kijkt, staat er nog steeds softwareversie 4.03 !!!!

Het was een heel gepuzzel en zonder jouw hulp was ik er nooit uitgekomen !
Ik hoop dat jij ook wat aan mijn bevindingen hebt , zoals hierboven omschreven, als je straks zelf weer Plus gaat installeren.

Nog heel erg hartelijk bedankt voor de hulp en als ik iets terug kan doen voor je, dan laat je het maar weten.....
(FWIW mijn hobby is met zelf geschreven routines stereo omzetten naar 5.1 surround. Als je een 5.1 systeem hebt, wil ik graag wat voor je omzetten !)

m vr gr

Aart
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Die bugs zijn wel raar en vervelend. Hoop ze niet tegen te komen. Bij mij werkte Plus destijds redelijk vlekkeloos. Heb nu alles verwijderd omdat ik problemen kreeg met het beschikbare geheugen nadat ik 7.0.5md op de Medianav er bij had gezet. Heb de laatste tijd nogal veel gerommeld om de camera ook aan de praat te krijgen en daarbij diverse dingen geïnstalleerd over elkaar.
Hoop door nu alles in de juiste volgorde te installeren geen problemen tegen te komen. De camera werkt in ieder geval ook nu nog na het terugzetten naar de standaard software.

Dat hij 4.0.3 aangeeft klopt wel. Plus is alleen een toevoeging die betrekking heeft op het navigatiesysteem. De rest van de software wordt niet aangepast zeggen ze zelf.
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Er wordt wel met klem aangeraden 4.0.6. te installeren voordat je aan de slag gaat. Die 4.0.3 kan dus nog een update gebruiken.
EoH
forum starter
Contacteer:

Bericht door EoH »

Waar haal ik 4.06 vandaan ?
Want vandaag weer een bug tegen gekomen....... tijdens het rijden stond de navigatie opeens vast. Plm. 5 minuten later ging ie weer gewoon verder......
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Die kun je gewoon via de toolbox van Renault downloaden. Ik verwacht dat dat nog wel werkt ondanks dat je Plus hebt geïnstalleerd.
Overigens denk ik niet dat het een oplossing is. Plus vervangt de originele navigatie software.
Ik heb dat probleem nooit gehad.

Ik ga vandaag een ander alternatief installeren dat ik tegen kwam op de site van Favremod. Ook weer Italiaans.
Die werkt sowieso met hun software 7.0.5md en zou wat lichter voor het systeem moeten zijn zeggen ze.
zwollefun
beginner
Contacteer:

Bericht door zwollefun »

Zijn er al tools om de kaarten van TT of Igo om te zetten naar het formaat van de gepatchte Igo?

Als de website uit de lucht gaat of ze de zaak niet meer ondersteunen en je dus zelf de kaarten moet maken dan heb je omzet tools nodig.

Op de website van Faremod lukte het met die tools niet, kreeg het niet aan de praat met wat ik downloade van https://www.nzbserver.com
Tom123
beginner
Contacteer:

Bericht door Tom123 »

Hoi ben nu al een tijdje bezig.op de plus versie te instaleren , als de USB insteekt wordt er melding gemaakt dat er nieuwere plus versie is en druk op update dan begint de Navi te update dit duurt dik 20 min maar er komt geen + versie.
Heb dit paar keer gedaan maar kom niet verder wat doe ik fout

Bedankt
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”