Aankoopadvies Clio 4 // II gevraagd

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Justchill
beginner
Contacteer:

Aankoopadvies Clio 4 // II gevraagd

Bericht door Justchill »

Hoi,

ik ben van plan een nieuwe Clio aan te kopen. Ik ben vooral aangetrokken tot het sportieve design, het mooie iron blue en de lage prijs (met korting)

Mijn vorige wagen was een Clio 2 phase 1 van '98 1200cc, die motor heeft het zo goed als begeven en het is te duur om hem te laten herstellen + ja, tis ondertussen bijna een botsautootje geworden :p

Ik twijfel tussen een Life en een Zen editie. Jaarlijks doe ik minder dan 10000 km, meestal woon-werk verkeer en dagtrips. De Zen spreekt me aan omdat ik die buitenafwerking cromé mooi vind. De Life vind ik dan weer interessant omdat ik een eigen radio en installatie kan steken en hij is weer 1500€ goedkoper. Radio + versterker + subwoofer is een must! Bij de Zen zit je met de mediaNAV en die kan je nooit meer veranderen, heeft geen tulp-uitgangen, geen sub pre-out enz enz...

Dan aantal pk, ook twijfel tsn 75pk en 90pk. Ik heb een passieve rijstijl, maar ja af en toe eens optrekken lijkt toch ook tof niet?

Wie kan me wat advies geven?

groetjes Christophe
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Re: Aankoopadvies Clio 4 // II gevraagd

Bericht door jeroen33 »

Hoewel de navigatie niet super goed is zou ik niet snel de versie zonder nemen. Persoonlijk vind ik het dashboard dan ook niet mooi. Je mist dan ook stuurbediening van de radio.
Ik heb de Medianav er in zitten. Met een subwoofer er op aangesloten en een uitbreiding van de speakers vind ik dat er prima geluid uit komt. Ook op hoger volume.
Qua motor kan ik je niet helpen. De 75 pk wordt volgens mij niet of nauwelijks verkocht. De 0.9tce en de 1.5dci voelen allebei wel redelijk vlot aan zonder echt snel te zijn
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”