Na het laten instaleren van een achterruitrijcamera bij de dealer, krijg ik bij DAB functie van de radio melding "geen service"
voordien werkte deze functie wel. kan dit verband hebben met het aansluiten van de camera?
anders terug even langs de dealer.
Zou voor de zekerheid wel naar de dealer gaan. Als het voor de installatie nog werkte zullen ze iets verkeerd gedaan hebben. Kan ook zijn dat de antenne niet goed is aangesloten
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Mijn Clio is net 1 jaar oud en moest daarom voor de eerste servicebeurt naar de garage terug. Amper 11000 km. op de teller, maar een jaar is een jaar.
Toen ik een paar dagen later mijn radio overschakelde van FM naar DAB, zag ik staan "Geen service beschikbaar". Vóór de servicebeurt werkte zowel FM, AM en DAB. Wel heb ik FM- en AM-ontvangst. Ik heb geprobeerd met "Bijwerken", maar deze blijft stil staan bij het eerste blauwe vlakje en komt niet verder. De Renault-garage waar ik altijd kom staat voor een raadsel en weet het niet. Bij de Dealer in Amsterdam waar ik hem heb gekocht weten de monteurs helaas niets van zo'n MediaNAV af.
Weet iemand wat ik nu het beste moet doen? Ik weet ook niet wat Jeroen bedoeld met "Micom manager".
jeroen33
Re: DAB werkt niet meer
Bericht door jeroen33 » 05 mei 2018 11:02
Volgens mij kun je in Micom manager Dab aan en uit zetten, dus zou goed kunnen dat daar iets niet goed is gegaan
Micom manager is een programma waarmee je heel veel instellingen van de Medianav kunt wijzigen, maar wat niet zomaar bereikbaar is. Je kunt er de Medianav ook goed mee om zeep helpen heb ik begrepen als je verkeerde dingen instelt.
Als er geen wijzigingen zijn gedaan aan jouw apparaat denk ik ook niet dat je daarin de oplossing zult vinden.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Jeroen, bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga daar maar niet zelf aan prutsen. De monteur vertelde dat hij slechts een service beurtje heeft gegeven zoals dat vermeld staat voor deze Clio als eerste beurt. Hij heeft geen accu los gehad tijdens de service beurt. Wel is het natuurlijk zo, dat hij in de display bij het stuur iets heeft moeten veranderen om het lampje van de "garagesleutel" uit te zetten en dat er een nieuwe datum ingesteld moet worden voor de volgende beurt. Toen ik laatst met de klacht kwam, heeft de monteur de accu los genomen om te kijken of het zou helpen de radio-code opnieuw erin te zetten. Maar helaas was dit ook niet de oplossing.
Er moet toch wel een dealer of garagehouder zijn die daar verstand van heeft?
op sommige plaatsen in het land is geen dab dekking. als ik in den bosch bij winkelcentrum de herven rijd heb ik bij de kfc geen ontvangst, 100 meter eerder en verder weer wel gewoon, dus het kan plaatselijk zijn dat je geen ontvangst heb
In Amsterdam en Zaandam heb ik nooit problemen gehad met ontvangst, maar het blijft natuurlijk wel allemaal mogelijk.
Ik heb wel een heel jaar lang DAB-ontvangst door het land heen gehad, daarom vind ik het erg vreemd, dat het nu na de eerste service beurt plotseling is gestopt.
DAB werkt weer!
Een zucht van verlichting. Mijn garage is er diep in gedoken en toch uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat je een systeemupdate moet uitvoeren op de MediaNAV.
Zo eenvoudig kan het dus zijn. Wel vond ik het vreemd dat precies na de eerste servicebeurt de DAB het begaf en dat dit misschien de link zou zijn naar de oplossing. Nee dus.
Mijn welwillende garage heeft het voor mij uitgevoerd omdat ik slechts en alléén beschik over een Mac en geen PC. Super gewoon! De Mac wordt bij Renault nog steeds niet ondersteund...
Allen zéér bedankt voor het meedenken.