Vraag over keuze subwoofer

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
ruurdjuh
beginner
Contacteer:

Vraag over keuze subwoofer

Bericht door ruurdjuh »

Hoi allen,

Ik ben hard op zoek naar een geschikte kleine (underseat) subwoofer voor mijn clio 4.

Ik heb er momenteel 2 op het oog en vroeg me af welk van deze 2 jullie "de betere" vinden.

Gaat om de volgende subwoofers:

1. Pioneer https://www.coolblue.nl/product/636589/ ... kQEALw_wcB

2. Focal Ibus 20
https://www.bol.com/nl/p/focal-ibus-20- ... 063393086/

Wat zijn jullie ervaringen met underseat subwoofers?
Ik wil graag wat extra bas ter ondersteuning, ik hoef niet met trillende ramen te zitten om even een beeld te schetsen van mijn beweegreden.

Ik heb reeds het volgende gedaan aan mijn auto, voegt een underseat subwoofer dan nog genoeg toe? :

Voor : Standaard vervangen voor Focal IFR 165-2 speakers
Achter: Standaard vervangen voor Focal IFR 130-2 speakers.(Welk vreemd genoeg niet zo lekker klinken als dat ze deden toen ze eerst in de voordeuren zaten :cry: )
Alle deuren zijn gedempt met silent coat bitumen en foam.

Hoor graag van jullie :thanks:

Groet,
Ruurd
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Re: Vraag over keuze subwoofer

Bericht door RoytjeP »

He Ruurd, ik heb er momenteel een Pioneer TS-WX110A underseat in zitten. Onder de bestuurdersstoel. Ik ben er niet tevreden over.
Dus vermoed dat je er weinig lol aan gaat beleven. Ik wil precies dezelfde upgrades gaan doen als jouzelf. Dus ook voor + achter vervangen + dempen.
Maar de sub dus ook vervangen door een grotere kist achterin.

Daarnaast wil ik er nog een ISO versterker tussen zetten. Daarvan ga ik eigenlijk het meeste verwachten qua verbetering.
ruurdjuh
beginner
Contacteer:

Bericht door ruurdjuh »

RoytjeP schreef:He Ruurd, ik heb er momenteel een Pioneer TS-WX110A underseat in zitten. Onder de bestuurdersstoel. Ik ben er niet tevreden over.
Dus vermoed dat je er weinig lol aan gaat beleven. Ik wil precies dezelfde upgrades gaan doen als jouzelf. Dus ook voor + achter vervangen + dempen.
Maar de sub dus ook vervangen door een grotere kist achterin.

Daarnaast wil ik er nog een ISO versterker tussen zetten. Daarvan ga ik eigenlijk het meeste verwachten qua verbetering.
Dankje voor je snelle reactie Roy. Ik vind het een lastige keuze, de smaken zijn zo verschillend. De 1 begint er niet eens over en de ander is er lyrisch over..

De Focal Ibus is een actieve subwoofer met ISO aansluiting, dit zie ik dan ook wel als +

Waarover ben je niet tevreden? Over je totaal geluid of over de individuele prestaties van de subwoofer? ( de sub die jij noemt is niet 1 van de 2 die ik opteer te nemen trouwens ) :p
Hoor graag van je !
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Momenteel het totale geluid inderdaad. Is niet echt heel echt best. Heb nu de standaard speakers (geen tweeters) + dus alleen nog een underseat Sub.
Ik weet dat het niet het type is dat je wilt aanschaffen, maar dat je niet teveel moet verwachten van een underseat sub.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik heb ook zo'n underseat gehad. Van Kenwood geloof ik. Wat een slechte bas kwam daar uit zeg. Ook eens een soortgelijk idee van Pioneer gehad voor in de kofferbak. Gaf ook geen mooie bas.
Misschien zo'n hele platte brede van Pioneer in je kofferbak?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Bij de Clio's met Bose audio ligt deze achterin. Ik weet verder niet wat hij voor eisen stelt aan de eindversterker, maar het klinkt in ieder geval als een dijk.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
ruurdjuh
beginner
Contacteer:

Bericht door ruurdjuh »

Dank allen voor jullie reacties, gezien kofferbak ruimte belangrijk is voor mij om te behouden zal het een kleine sub gaan worden.
Ik hoor veel lovende woorden over de Pioneer TS-WX610A
Deze gaat het dan ook hoogstwaarschijnlijk worden, nu alleen nog de truc om dit aan te sluiten op een MediaNav radio.
Weten jullie van handleidingen af die dit in detail uitleggen? Ik sluit het het liefst aan door zo min mogelijk te knippen in de kabels, ISO stekkers hebben sterke voorkeur :D
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Had de Clio IV niet een extern reservewiel? Dus die buiten de auto hangt en dus geen gat heeft waar je een Subwoofer in kunt doen.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Er zit altijd een ronde kuil in de bodem, met een gereedschapsset erin. Afhankelijk van de uitvoering hangt er wel of geen reservewiel onder de auto. In de gereedschapsset zit wel of geen spuitbus + elektrisch pompje. E.e.a. uiteraard weer afhankelijk van of er een reservewiel aanwezig is.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
ruurdjuh
beginner
Contacteer:

Bericht door ruurdjuh »

Via via heb ik kunnen regelen dat ik komende zaterdag even in een demo auto van Renault zelf kan zitten om de Focal Ibus 20 te beluisteren. Ben benieuwd.
Mijn hoofd stond al helemaal in de richting van de Pioneer waardoor ik weer even moet schakelen. In elk geval erg benieuwd naar het resultaat. Ik neem dit logischerwijs wel met een korreltje zout gezien die auto hoogstwaarschijnlijk niet gedempt is en niet dezelfde akoestiek heeft als mijn clio.

Zover ik het kan opsommen is de Pioneer de betere sub echter de Focal makkelijker aan te sluiten.

Hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”