Clio bougie probleem

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Johnb52
beginner
Contacteer:

Clio bougie probleem

Bericht door Johnb52 »

Hallo,

Tijdens het wisselen van mijn bougies viel me toch wat op, buiten het feit dat ze ERG vast zaten...

Bougie nummer 2 van rechts stond onder de olie!

Nog wel los gekregen en n nieuwe erin vast gedraaid, die direct weer onder de olie zat.

Denk dat er olie in de bougieschacht zat, maar wat is nou de oorzaak van dit probleem? Lekke kleppendekselpakking? Ook heb ik een redelijk hoog benzineverbruik volgens mijn boordcomputer (nog niet gecheckt met tanken) ( 1 op 8? alleen stadsverkeer en korte stukjes)

Ook viel ons op dat er aa de onderkant van het blok nogal wat oliedruppels zaten, dit moet ik nog schoonspuiten en dan nog eens kijken waar t eventuele lek vandaan komt.

Kunnen jullie mij verder helpen mij dit op te lossen? Ik heb nog garantie dus kan zo naar de dealer terug, maar op voorhand wat dingen testen/op te lossen/tips te geven is altijd mooi.

:thanks:

Afbeelding
Algerino
forum starter
Contacteer:

Re: Clio bougie probleem

Bericht door Algerino »

Bougies zorgt voor ontsteking verbruik heeft daar weinig mee te maken, met nieuwe bougies zou je iets betere ontsteking moeten hebben.
Korte ritjes met stadsverkeer gaat het verbruik ook omhoog ivm met steeds optrekken en remmen en de motor nog koud is en nog op een rijk mengsel rijd.

Bougies die onder olie zit heb ik ook last van bij mij is het nummer 3 & 4 weet nog steeds niet waardoor het komt, ik zou terug gaan naar de garage waar je hem hebt gekocht succes.
En 30Nm max. bij het vastdraaien van de bougies anders zitten ze muurvast.
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”