newfron andoid 10.1 radio

Van tweeter tot Woofer
vnc95
forum starter
Contacteer:

Re: newfron andoid 10.1 radio

Bericht door vnc95 »

Stoine schreef:Beste vnc95

1. Het heeft mij niks gekost om hem in te bouwen, dit heb ik zelf gedaan. En wat de unit me heeft gekost... Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer.
2. Via de dongle die ik er bij heb kun je ook Android Auto gebruiken. Helaas kan ik de app niet voor je testen, want ik heb helemaal niks van Android behalve de radio.
3. Het is de echte Apple Carplayl. Je iPhone herkent hem ook gewoon als een officiële Apple Carplay unit.
4. Het is wel mogelijk om DAB+ te krijgen, wederom doormiddel van een kastje. Maar ik luister de radio via de TuneIn die weer via Apple Carplay gaat.
5. Ik ben er zeer content mee, het enige nadeel is dat je de buitentemperatuur niet meer kunt zien. Maar daar kan ik goed mee leven.
6. Ja, er zijn verschillende "launchers" te downloaden in de playstore.
7. Er zijn geloof ik wel nieuwere versies van android, maar deze heb ik niet geinstalleerd.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!
Beste Stione,

Heb jij toevallig nog contact met die persoon waar ik dit eventueel bij zou kunnen aanschaffen?
Stoine
forum starter
Contacteer:

Bericht door Stoine »

Ik zal je een link sturen van zijn Facebook account.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Stoine schreef:het enige nadeel is dat je de buitentemperatuur niet meer kunt zien
Temperatuur en tijd zijn misschien alsnog zichtbaar te maken op het display in het dashboard d.m.v. ddt4all. Omdat het om een "onschuldige" verandering gaat kan de dealer het wellicht ook voor je proberen. E.e.a. is afhankelijk van de restricties in hun Clip. Die worden bepaald door Renault en niet door de dealer.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Stoine
forum starter
Contacteer:

Bericht door Stoine »

Ik ben al bij de dealer geweest. Ze kunnen het wel aan zetten in CLIP, alleen als ik de auto dan aan zet dan staat het niet in beeld helaas. Maar mocht het iemand lukken met ddt4all dan hoor ik natuurlijk heel graag!
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Azur91
forum starter
Contacteer:

Bericht door Azur91 »

En heb je ook een achteruitrijcamera met parkeersensoren? Werken die ook nog steeds?

Ik zag een opmerking voorbij komen dat je niet meer in de boardcomputer kan. Klopt dit?
vnc95
forum starter
Contacteer:

Bericht door vnc95 »

Azur91 schreef:En heb je ook een achteruitrijcamera met parkeersensoren? Werken die ook nog steeds?

Ik zag een opmerking voorbij komen dat je niet meer in de boardcomputer kan. Klopt dit?
Dit zal alleen gelden als je een R-link systeem hebt. De gewone medianav is niet gekoppeld aan de boortcomputer
Flakfazer
beginner
Contacteer:

Bericht door Flakfazer »

Mischien niet onbelangrijk.

Hoe is de geluidskwaliteit ten opzichte van de medianav.

Afgelopen weekend alle speakers vv. Door 2x 16.5cm en 2 x 13 cm woofers. Maar het geluid is nog steeds om te janken. Bij vol 21/22 vervormd de boel en is het niet om aan te horen.

Normaal gesproken ga je voor pioneer, kenwood of alpine. Maar met zo'n android systeem heb ik geen idee wat ik kan verwachten...
Stoine
forum starter
Contacteer:

Bericht door Stoine »

Persoonlijk ben ik hartstikke tevreden over mijn android systeem. Ik heb wel de standaard speakers + een subwoofer en dat bevalt me uitermate goed. Het is natuurlijk ook persoonlijk wat je goed vindt klinken, thuis heb ik namelijk alles van sonos en dat vind ik echt fantastisch klinken terwijl een collega het weer helemaal niks vindt.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Flakfazer
beginner
Contacteer:

Bericht door Flakfazer »

Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens :D

Maar merkte jij nog verschil dan, ook al speel je met orginele speakers?
Hamid-97
beginner
Contacteer:

Bericht door Hamid-97 »

Stoine schreef: 30 jan 2018 19:37 Ik zal je een link sturen van zijn Facebook account.
Hallo, ik ben ook eigenaar van een Renault Clio 4 intens bouwjaar 2017 met een media nav systeem ingebouwd, nu ben ik erg geïnteresseerd in deze newfron. Ziet er heel goed uit. kun je mij toevallig ook even het account geven van de persoon waar je dit van hebt gekocht?

Met vriendelijke groeten.
Glaxo
beginner
Contacteer:

Bericht door Glaxo »

Just my opinion, maar ik zou dit systeem niet meer aanraden. Het is sterk verouderd. Deze systemen hebben een lange opstarttijd. (medianav is al niet snel opgestart, maar deze androids nemen er nog meer tijd voor).

Zoek naar systemen met PX5 chips icm android 8.0. Die hebben instant boot en zijn direct aan bij het inschakelen van contact. Zijn wel iets duurder, 400/500 dollar. Ze zijn te vinden op onder andere aliexpress
marcelschum
beginner
Contacteer:

Bericht door marcelschum »

Glaxo schreef: 06 mar 2019 10:03 Just my opinion, maar ik zou dit systeem niet meer aanraden. Het is sterk verouderd. Deze systemen hebben een lange opstarttijd. (medianav is al niet snel opgestart, maar deze androids nemen er nog meer tijd voor).

Zoek naar systemen met PX5 chips icm android 8.0. Die hebben instant boot en zijn direct aan bij het inschakelen van contact. Zijn wel iets duurder, 400/500 dollar. Ze zijn te vinden op onder andere aliexpress
Hi Glaxo, welke systemen zou je dan precies aanraden?
Glaxo
beginner
Contacteer:

Bericht door Glaxo »

Alle systemen met een Rockchip PX5 icm android 8.0/8.1 zijn momenteel geschikt. Alle units worden in dezelfde fabriek gemaakt. Er bestaat dus geen verschil in de verschillende merken. Dat zijn simpel rebrands met een eigen merk erop.

Ik heb in het verleden een oudere unit gehad weliswaar in een opel corsa, maar idee was hetzelfde. De boottime kon soms wel eens oplopen tot 1.5 minuut dat is vooral irritant als je even vlug je navi wil instellen als je in een onbekende omgeving bent. Ik kon er mee uit de voeten op een dagelijkse werkdag navi aan aan het einde van wijk. Dus het heeft mij niet erg gestoord in de 3 jaar dat ik hem gebruikt heb.

De apps die ik het meest gebruikte waren spotify en tomtom go.

Ik had internet aangesloten via een USB dongle en extra simkaart. Wel een must overigens, maar je kan internet ook via wifi delen vanaf je smartphone.
De 3g usb dongle heb ik nog liggen dus die zou je van mij kunnen overnemen.
marcelschum
beginner
Contacteer:

Bericht door marcelschum »

Glaxo schreef: 18 apr 2019 18:35 Alle systemen met een Rockchip PX5 icm android 8.0/8.1 zijn momenteel geschikt. Alle units worden in dezelfde fabriek gemaakt. Er bestaat dus geen verschil in de verschillende merken. Dat zijn simpel rebrands met een eigen merk erop.

Ik heb in het verleden een oudere unit gehad weliswaar in een opel corsa, maar idee was hetzelfde. De boottime kon soms wel eens oplopen tot 1.5 minuut dat is vooral irritant als je even vlug je navi wil instellen als je in een onbekende omgeving bent. Ik kon er mee uit de voeten op een dagelijkse werkdag navi aan aan het einde van wijk. Dus het heeft mij niet erg gestoord in de 3 jaar dat ik hem gebruikt heb.

De apps die ik het meest gebruikte waren spotify en tomtom go.

Ik had internet aangesloten via een USB dongle en extra simkaart. Wel een must overigens, maar je kan internet ook via wifi delen vanaf je smartphone.
De 3g usb dongle heb ik nog liggen dus die zou je van mij kunnen overnemen.
Ah oké, wel ervaring met de nieuwe systemen met Android. Moet zeggen dat ik vrij weinig zin heb om ongeveer 1,5 minuut te wachten totdat hij is opgestart :???:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”