Xenon set

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Jeffry_vV
beginner
Contacteer:

Xenon set

Bericht door Jeffry_vV »

Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje niks meer gelezen over zelf xenon sets in bouwen.
Is er iemand die het reeds gedaan heeft of iemand die weet of het werkt?
Ik zag op aliexpress een set voor ongeveer 30 euro.
Zou dat werken of moet je daar niet aan beginnen?

Ik ben benieuwd!

Mvg,
Jeffrey
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Re: Xenon set

Bericht door Ronon »

Zelf zou ik geen setje van ali nemen... Het zou best goed spul kunnen zijn hoor maar vaak zit er dan geen E keurmerk op en dan rij je dus met niet goedgekeurde lampen dat is APK afkeur. En volgens mij als je een agent heb met een boze bui die alles nakijkt nog een bekeuring ervoor krijgen ook.. Ik zou zelf iets meer geld uitgeven en dan is het gelijk goed en kan je geen gezeik krijgen.
JoeyClioRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door JoeyClioRS »

Ik zou helemaal geen xenon inbouwen, verblinden als de malle in een reflector koplamp, goed afgesteld of niet. Ze geven gewoon zoveel meer licht dan een halogeenlamp. Ik heb zelf H7 lampen erin van philips (Crystal Vision 4300K). Ze matchen perfect met mijn DRL’s en geven zelfs nog meer licht t.o.v. de standaard lantaarnpitjes. En wanneer je xenon inbouwt moet je gaten in afdekkapjes boren, wat soms kan leiden tot vochtproblemen. Voor mij alleen maar nadelen, heb er genoeg ervaring mee.
Bijlagen
49974FF6-282D-43C7-9C03-F661EDEF0565.jpeg
49974FF6-282D-43C7-9C03-F661EDEF0565.jpeg (2 MiB) 4557 keer bekeken
Ping

Bericht door Ping »

Ik heb in mijn vorige Clio ook xenon gehad met H7r lampen. Aangezien ik mijn lampen heel veer naar boven moest afstellen had ik niets meer aan mijn grootlicht. Ik zou het niet opnieuw doen en al zeker niet van Ali. Stel je voor dat er kortsluiting met brand tot gevolg of iets dergelijks ontstaat door een slecht product. Als je het al wil doen het dan met een degelijk merk.
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman »

Heb zelf een Xenon set erin zetten die door de dealer zelf was ingebouwd. Auto was een demo van 1 van de stropdassen. Wel laatst al gehad dat 1 lamp stuk was. Onder garantie verholpen, omdat het speciaal besteld moest worden. Even met gewone lampen gereden, stuk minder zicht dat zeker. Nadeel is wel dat in het groot licht gewonen lampen zitten en je dus nauwelijks meer zicht kan halen.
Check even bij je dealer wat zij kunnen leveren. heb je in ieder geval nog een beetje garantie als het stuk gaat.
Licht staat ook correct afgesteld, conform de licht/donkerhoek etc.
Jeffry_vV
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeffry_vV »

Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb van een kennis een setje kunnen proberen en moet zeggen het bevalt mij prima.
Heb niet het gevoel dat het licht ergens anders schijnt dan met normale halogeen lampen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”