Uitschakelen parkeersensoren

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
MrB
beginner
Contacteer:

Uitschakelen parkeersensoren

Bericht door MrB »

Hallo Allemaal,

Sinds enkele weken in het bezit van een nieuwe clio limited estate phase 2. Mijn vorige auto was een clio limited hatchback uit 2016, model net voor de facelift. Wat mij opviel is dat ik in mijn nieuwe clio de parkeersensoren niet uit kan schakelen middels het knopje naast het stuur zoals in mijn vorige auto. Daarnaast zie ik nu de auto als plaatje met streepjes in mijn medianav beeld, dit had de oude clio ook niet. Als ik foto's van de nieuwe clio bekijk zie ik dat sommige nieuwe limited phase 2 modellen nog wel het knopje hebben om de parkeersensoren uit te schakelen. Iemand enig idee hoe dit kan? Waarom sommige auto's wel een knopje en andere niet ?
rob-1968
forum starter
Contacteer:

Re: Uitschakelen parkeersensoren

Bericht door rob-1968 »

Hoi,
heb je medianav of r link?
als je rlink hebt kun je het in het menu van rlink uitschakelen.
Clio IV Phase 2 Hatchback Gris Titanium KPN & Pack Lumiere
MrB
beginner
Contacteer:

Bericht door MrB »

Helaas geen r-link. Zover ik kan zien niet uit te zetten.
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

Heb je het Media-nav systeem? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt erop dat de sensoren ook via het Media-Nav systeem zijn uit te schakelen. Zie het instructieboekje voor Media-Nav op pagina 69 e.v.

Lukt het nog niet, dan zou het kunnen dat de sensoren achteraf zijn ingebouwd. Met een beetje geluk zit er dan een schakelaar in de kofferbak (links, achter de bekleding), maar die kans is klein.
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
MrB
beginner
Contacteer:

Bericht door MrB »

Bedankt Peter85. Ik heb inderdaad medianav en hierin kan ik het aan- en uitschakelen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”