HU upgrade clio 3

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Johnb52
beginner
Contacteer:

HU upgrade clio 3

Bericht door Johnb52 »

Vraag:

Ik heb nu een normale headunit, de radio renault 4x15. Ik heb in de folder gekeken en daar stond die genoemd.

Welke orginele radios zijn er, en leveren een verbetering in t geluid op?

Moet ik dan aan de radio renault 4x40 met ingebouwde wisselaar denken?

Of kan ik ook aan andere renault radios denken die via mijn stuur te bedienen zijn en ook hun informatie versturen naar t display bovenin?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: HU upgrade clio 3

Bericht door mox »

De af-fabriek headunits zijn niet onaardig, maar audioliefhebbers vervangen 'm vaak door een andere, met meer features, beter geluid etc.. Ik zou bij het kiezen van een andere headunit http://www.connects2.com checken om te zien of er een interface bestaat waarmee je de stuurwielbediening en het display kunt aansluiten op de nieuwe radio.

"Radio Renault" is een nietszeggende aanduiding. Wat belangrijker is is de vermelding "Tuner List" of "Update List" op het frontpaneel.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Johnb52
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnb52 »

Ik heb een Update list, dan kunnen jullie mij vast wel vertellen welke orginele Renault radio er beter is?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik weet alleen dat er verschil is tussen Tuner- en Update List HU's qua externe AUX-aansluiting. Bij Update List HU's is het een kwestie van een goedkoop draadje met een koptelefoonplugje dat je bijv. in je telefoon kunt prikken. Bij een Tuner List HU is er een complete interface nodig, want de audio input is digitaal (SPDIF). Bovendien moet de HU "gefopt" worden zodat hij denkt dat er een cd-wisselaar is aangesloten. Pas dan wordt de digitale AUX-ingang ingeschakeld.

De interfaces die (o.a.) door Connects2 worden aangeboden zorgen daarvoor.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”