Hallo Allemaal,
Gisteren mijn nieuwe clio limited estate phase 2 opgehaald. Bij het naar huis rijden hoorde ik een hoog geluid/sissend geluid. Nu blijkt het als ik rem dat je het geluid hoort van een pomp waarmee je een luchtbed oppompt. Best irritant. Als de auto is uitgezet en je remt een paar keer hoor je het helemaal goed. Vanmorgen bij de dealer geweest en die konden niks vinden en geven aan dat het een producteigenschap is. Ze hebben dit bij diverse nieuwe clio's getest en ze hebben het allemaal. Mijn oude clio uit 2016 had dit niet. Zijn er meer mensen die dit hebben en weten als dit opgelost kan worden? De hoge toon is best vervelend.
Rem / rempendaal sist
Re: Rem / rempendaal sist
Mij is het (nog) niet opgevallen, maar als het wel zo is dan lijkt het me inderdaad normaal. De rembekrachtiger kan/zal een beetje sissen, want die werkt pneumatisch.
Wat mij (en ook anderen) wél is opgevallen is een lichte 'kloenk' bij het snel loslaten van het rempedaal. Niet storend, maar ik ben benieuwd of er iets aan te doen is.
Wat mij (en ook anderen) wél is opgevallen is een lichte 'kloenk' bij het snel loslaten van het rempedaal. Niet storend, maar ik ben benieuwd of er iets aan te doen is.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Bedankt voor je reactie Mox. Als je jouw auto uitzet en je trapt een paar keer op de rem hoor je dan helemaal niks? Bij mij hoor je het geluid alsof je een luchtbed oppompt totdat de rem ''weerstand'' geeft. Tijdens het rijden is het sissende geluid bijna niet te horen als ik rem ( mijn vriendin hoort het namelijk geen eens) maar ik irriteer mij er toch aan. Het lichte Kloenk geluid is mij niet opgevallen, zal er eens opletten. Verder nog mensen welke last hebben van het sissend geluid. Mijn dealer zal het doorgeven aan Renault Nederland, ik ben benieuwd op dit moment konden ze niks doen.
Zojuist nog even geprobeerd. Alleen bij geforceerd remmen (diep intrappen) is er enig gesis waarneembaar en dat is echt volkomen normaal. Bij herhaaldelijk remmen met uitgeschakelde motor komt het pedaal steeds verder naar boven omdat het vacuum t.b.v. de rembekrachtiging ontbreekt. Ook dit is normaal.
Kan je een filmpje met geluid maken?
Kan je een filmpje met geluid maken?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
Bij mij is het ook als ik iets zachter rem, het zal dan wel horen. Inderdaad bij uitgeschakelde motor komt de rem op en hoor je bij mij dat pomp geluid. In mijn vorige clio van 2016 phase 1 had ik dit niet. Best vreemd omdat alle nieuwe clio`s in de showroom dit ook hadden bij stilstand. Filmpje gaat mij helaas niet lukken.