Nep bass reflex?

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
alpine
beginner
Contacteer:

Nep bass reflex?

Bericht door alpine »

Bij het vervangen van de speakers in mijn clio 4 night and day(2015),
bleek tot mijn verbaasing dat achter de zwarte bassreflex kap(met rode letters) geen speaker huis met port zat,
maar een normale speaker plaat die met pop nagels vast zat.
De speaker in kwestie is een OEM nissan 20w driver.

Hier hoor toch een bas reflex kast te zitten?
of ben ik gek?

foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hannes62
beginner
Contacteer:

Re: Nep bass reflex?

Bericht door Hannes62 »

Ik heb net gevoeld bij de poort: windstil bij een zware basplaat. Inderdaad, hij zit dus dicht :furious3:
Ik ga woensdag een TS-Q131C setje plaatsen en ik zaag de poort wel open. Als het slechter wordt plak ik 'm wel weer dicht.
Clio Estate Dci 90 IV Feb 2014
Expression met Introduction pakket
Audio Upgrade: TS-Q131C
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Vreemd, je zo inderdaad een bass-reflex insert verwachten. Welke uitvoering en radio heb je?
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Ronnie
beginner
Contacteer:

Bericht door Ronnie »

Lijkt mij inderdaad ook niet standaard. Bij mijn Clio 4 uit 2014 zijn vorige week de speakers vervangen en daar zaten dus de reguliere (trieste) speakers in, voorzien van de (nog triestere) "basskast"

Maar ik kan het ook weer niet rijmen dat bij jouw auto binnen een jaar de speakers zouden zijn vervangen voor iets dergelijks. Dan zou je toch wel een merkspeaker verwachten.
Localerik
beginner
Contacteer:

Bericht door Localerik »

Is de auto nieuw gekocht of 2e hands, wellicht had er iemand behoefte aan beter geluid in een andere auto en heeft deze de speakers omgewisseld..
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Dit is wat je bij Bass reflex zou moeten hebben:
Afbeelding
Afbeelding
Het kan ook zijn dat 'iemand' de onjuiste deurpanelen heeft gemonteerd.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
alpine
beginner
Contacteer:

Bericht door alpine »

Hoi sorry voor mijn laate reactie
ik heb de clio night and day gekocht als demo auto rechtstreeks van de renault dealer op 5 12 2015 .De kilometerstand was toen 5680 km Bouwjaar 21 1 2015
Volgens alle informatie in brochures en op internet. zouden er vanaf de expression. en media nav modellen, bass reflex speakers in moeten zitten .Aangezien de clio night and day gebaseerd is op de expression. en ik media nav heb,
had ik ze dus ook moeten hebben.
De dealer heeft de bestel order. specs. opties. nagekeken via cassisnummer , volgens hun horen de speakers die er in zaten er in .Hier klopt volgens mij niets van , tenzij er in de fabriek verkeerde speakers zijn ingezet . en als zodanig zij aangevinkt op de order Ik heb het maar zo gelaten omdat ik er toch al een kwaliteits set speakers in heb gezet. inclusief tweeters.Heb nu een super strak en helder geluid 1000 maal beter dan voorheen
Johan31
beginner
Contacteer:

Bericht door Johan31 »

Beetje vaag inderdaad.

Het geluid van de standaard set is inderdaad bagger
Clio Estate
MRS
beginner
Contacteer:

Bericht door MRS »

Hallo,

Ik heb recent een 2e hands 2015 Clio 4 Grandtour (Estate in NL?) Dynamique gekocht, rechtstreeks bij Renault in België (woon in BE maar ben Nederlander).

Aangezien ik 65km naar het werk rij en dan wel graag naar wat muziek luister ben ik gaan rondkijken wat de mogelijkheden waren voor een speaker upgrade. Er zit bij mij een medianav in en gezien ik niet veel zin heb om al te zwaar te knutselen zal ik waarschijnlijk voor de Focal IFR 165-2 (voor) en IFR 130-2 (achter) gaan.

Toen zag ik dit topic en ben ik ook eens gaan kijken.

Ik heb eerst gevoeld in de "bass reflex" poort van de speaker gril in de deur en dit voelde erg leeg, ook voelde ik geen overgang van de gril naar de werkelijke poort van het speakerhuis (als dit al voelbaar is).

Daarna het deurpaneel er af getrokken en zoals mijn vermoede al was zit er ook bij mij geen speakerhuis met bass reflex poort in maar een identieke speaker en speakerhuis als dat van de topic starter.

Ik heb alleen de brochure van 2015 uit NL en 2016 BE en daar staat duidelijk in onder het kopje "EXPRESSION (extra t.o.v. Authentique)" -> "Radio (100W) met 4 speakers, waarvan 2 Bass Reflex speakers vóór".

Speculeren waarom dit is heeft weinig zin denk ik, foute versie gemonteerd, geen bassreflex versies meer en dus deze gemonteerd of ze hebben geluisterd naar de klachten over het geluid en een dichte kast geplaatst in de hoop het te verbeteren?. Het kan van alles zijn. Raar is het in ieder geval wel, reclame maken met het één en het niet (altijd) zo verkopen.

Zelf ben ik meer voorstander van een dichte speaker kast als het aankomt op speakers thuis maar of dit voor de Focal speakers voor in de Clio ook geld weet ik niet, die vraag heb ik uitstaan bij Focal.
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Bericht door Maurice van Munster »

Wel of geen bass reflex maakt niet uit.
Ik heb destijds bij mijn Estate Dynamique meteen de hele set eruit gerost en er voor een composet 16inchin gezet en achterin met mdf vulringen een 13 inch 3 weg set in gezet.
Enige verbetering maar absoluut niet het gewenste resultaat.

Inmiddels nu een 120Tce Bose aangeschaft en die klinkt wel lekker tijdens de proefrit.
Nu maar afwachten zit maar 5 mnd levertijd op
Clio Estate DCI 90 E S&S Dynamique Noir met 1 toeter en bijna alle bellen.
In afwachting van een Estate TCE 120 Bose
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”