Start niet, startonderbreker?
Start niet, startonderbreker?
Recent heb ik een Clio 15dci gekocht. Weinig km, eerlijk ding. Echt als nieuw. Echter, daar heb je niets aan als hij niet start. Bij beide sleutels wil hij af en toe niet aanslaan. De sleutel zonder afstandbediening is volgens mij nooit gebruikt, niet waarschijnlijk dat deze kapot is. Het rode lampje op het dashboard knippert eerst en gaat dan continu aan. Soms gaat de startmotor helemaal niet rond, soms wel maar slaat de auto niet aan. Rara. Is er een manier om de startblokkering buiten werking te stellen?
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Start niet, startonderbreker?
Continue aan....juist! Ander probleem, sleutel is herkend, auto kan niet starten.
In de kabelboom over de versnellingsbak zitten 2 draden.....(naast een heleboel anderen) een witte/grijze en een paarse. Een van deze 2 is gebroken.
In de kabelboom over de versnellingsbak zitten 2 draden.....(naast een heleboel anderen) een witte/grijze en een paarse. Een van deze 2 is gebroken.
Komt vaker voor? Auto opkrikken en dan zie je het vanzelf? Waar is hij gebroken dan?
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Niks niet krikken. De kabelboom loopt over je versnellingsbak heen. Accu en de accubak moeten eruit.

Het is allemaal wat duidelijker nu.
Het lijkt toch één van de twee sleutels te zijn. Ik heb een sleutel die regelmatig niet herkent wordt. Als ik die gebruik en hij wordt niet herkent en start dus ook niet, dan wil hij ook niet meer starten met de andere sleutel. Ik heb de slechte sleutel nu weg gelegd en gebruik alleen de goede. Probleem treedt dan niet meer op. Kennelijk wil hij na en paar startpogingen met de slechte sleutel dus ook niet meer met de goede starten. Toch vreemd.
Het lijkt toch één van de twee sleutels te zijn. Ik heb een sleutel die regelmatig niet herkent wordt. Als ik die gebruik en hij wordt niet herkent en start dus ook niet, dan wil hij ook niet meer starten met de andere sleutel. Ik heb de slechte sleutel nu weg gelegd en gebruik alleen de goede. Probleem treedt dan niet meer op. Kennelijk wil hij na en paar startpogingen met de slechte sleutel dus ook niet meer met de goede starten. Toch vreemd.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Komt nog wel terug......CXJ schreef:Het is allemaal wat duidelijker nu.

Ik hoop het niet. Als hij met de slechte sleutel niet start gaat het lampje knipperen.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Lampje blijft branden, gaat dan uit = sleutel herkend, ontsteking vrijgegeven, auto zal starten.CXJ schreef:Ik hoop het niet. Als hij met de slechte sleutel niet start gaat het lampje knipperen.
Lampje knippert = Sleutel niet herkend.
Oorzaken:
1. Sleutel hoort niet bij de auto
2. Sleutel is niet ingeleerd
3. Sleutel is stuk, vaak zijn ze wel reparabel.
4. Transponderring is stuk (auto start dan met geen enkele sleutel)
Lampje blijft branden = ander probleem, ontsteking word niet vrijgegeven auto zal niet starten.
Oorzaken, zoals hierboven genoemd.
Hoe kun je zo'n sleutel repareren? Is allemaal wel heel klein qwa solderingen.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Klein soldeerpuntje gebruiken. Zijn meerdere mensen die dat wel kunnen en willen doen. Ik zelf ook wel.