kachel en ven zekering
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
kachel en ven zekering
mijn ven die voor de radiateur zit draaid niet meer en mijm kachel doet het ook niet meer sinds ik de dynamo vervangen heb, wellicht een kapotte zekering.
waar bevind zich de zekering kast van de renault clio? ik zie alleen maar relais naast de accu.
waar bevind zich de zekering kast van de renault clio? ik zie alleen maar relais naast de accu.
Re: kachel en ven zekering
Goedemiddag,
onder je dashboardkastje zitten nog meer zekeringen.
Zitten 2 lipjes aan de bovenkant, deze indrukken en naar beneden halen.
onder je dashboardkastje zitten nog meer zekeringen.
Zitten 2 lipjes aan de bovenkant, deze indrukken en naar beneden halen.
Clio 1 Baccara, 1.8 automaat
Re: kachel en ven zekering
Grote kans dat je fan kapot is (kortsluiting maakt). De zekering zit in de zekeringkast onder het linker deksel in de parafan (daar vul je ook je ruitensproeiervloeistof bij).

Bij mij zit er eigenlijk de verkeerde zekering in.
Mijn fan is dus kapot. Ik heb de fan verwijderd en vervang hem niet meer. Ik kan op de meter zien of de motor te warm wordt en kan hem altijd uitzetten. In de praktijk laat ik toch niet de motor lang stationair draaien.

Bij mij zit er eigenlijk de verkeerde zekering in.
Mijn fan is dus kapot. Ik heb de fan verwijderd en vervang hem niet meer. Ik kan op de meter zien of de motor te warm wordt en kan hem altijd uitzetten. In de praktijk laat ik toch niet de motor lang stationair draaien.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. 2006
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
oke bedankt, ik denk dat die van mij ook kapot is dan, want als ik er een nieuwe zekering in doe brand hij meteen door.
bij mijn clio zit er een 20 ampere in en ik heb geen temperatuur meter aanwijzer op mijn dashboard.
bij mijn clio zit er een 20 ampere in en ik heb geen temperatuur meter aanwijzer op mijn dashboard.
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
hoe doe je dat dan in de zomer en in de file? ik heb dus geen aanwijzer voor temperatuur, ik heb nu alle 3 de aansluiting (Geen idee waarom er zoveel zijn) van de fan losgekoppeld en nog steed maakt hij kortsluiting. zit er ergens een kachel die korsluiting maakt of neemt mijn auto alleen warmte van het motorblok?
Re: kachel en ven zekering
Ik heb het dashboard van mijn donor met temp. meter overgebouwd naar mijn Clio. Ik gebruik de auto alleen op binnenwegen en sta nooit lang stil met lopende motor.
Ook bij 30+ komt de meter weinig verder dan de helft.
De kortsluiting zit in de fan zelf. Die van mijn Clio en de donor hebben hetzelfde, is een kwaaltje.
Omdat jij geen meter hebt zul je toch een nieuwe (imitatie) fan moeten kopen of een losse temp. meter er aan hangen.
Ook bij 30+ komt de meter weinig verder dan de helft.
De kortsluiting zit in de fan zelf. Die van mijn Clio en de donor hebben hetzelfde, is een kwaaltje.
Omdat jij geen meter hebt zul je toch een nieuwe (imitatie) fan moeten kopen of een losse temp. meter er aan hangen.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. 2006
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
waar zit de blazer voor het interieur? nu ik terug denk sloeg de motor af na dat ik de kachel en ventilatie aan gezet heb, misschien was de dynamo en accu wel gewoon goed.
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
dat is bij mij dus waarschijnlijk ook het probleem.Antoine schreef: Alleen van de kachel ventilator die te zwaar draait en waardoor de zekering eruit klapte.
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
hoe los ik dit op, ik weet niet waar ze die verstop hebben.
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
Zit de ventilator daar ook?
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
Ik heb de ventilator er uit gehaald en getest met een 20a zekering en hij draaide zonder dat de zekering er uit ging.
Ik zag ook nog een blokje van ijzer met 2 stekkers die op de ventilator aangesloten zit.
Weet iemand wat dat is?
Ik zag ook nog een blokje van ijzer met 2 stekkers die op de ventilator aangesloten zit.
Weet iemand wat dat is?
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
Dankjewel ik heb hem nu tijdelijk apart aangesloten direct op de accu. Met zekering en schakelaar.
Weet iemand waar de kabel aangesloten zit die de uitblaast richting veranderd naar de de voorruit. Hij blaast nu alleen maar recht naar voren en ik heb gelezen op internet dat hij voor de apk ook de voorruit moet blazen.
Weet iemand waar de kabel aangesloten zit die de uitblaast richting veranderd naar de de voorruit. Hij blaast nu alleen maar recht naar voren en ik heb gelezen op internet dat hij voor de apk ook de voorruit moet blazen.
Re: kachel en ven zekering
Dan moet je het bedieningspaneel losmaken. Aan de achterkant zitten drie kabels die naar het kachelhuis gaan. Mogelijk ligt een kabel los.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. 2006
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
die heb ik al los gemaakt. als ik hem uitschuif met de hand veranderd hij niet, waarschijnlijk zit hij dan los aan de andere kant, moet ik hele dashboard demonteren zeker??
Re: kachel en ven zekering
Je kunt er bij maar het is wel lastig.
Verwijder de middentunnel. Aan de passagierskant zitten de kabels in het kachelhuis. De ene van warm/koud zie je goed zitten. De andere (die bij jou los zit) zit net om de hoek. Je kunt de zwarte kunstof iets naar beneden duwen. Misschien zie je nu al wat er mis is.
Om er beter bij te kunnen, verwijder de radio. Je ziet nu twee Torx-boutjes van de zwarte kunstof. Die nu losmaken.
De ontwaseming op de voorruit lijkt bij die van mij ook niet goed te werken. Ik voel geen lucht. Toch ontwasemt hij wel (wel op koud zetten he).
Verwijder de middentunnel. Aan de passagierskant zitten de kabels in het kachelhuis. De ene van warm/koud zie je goed zitten. De andere (die bij jou los zit) zit net om de hoek. Je kunt de zwarte kunstof iets naar beneden duwen. Misschien zie je nu al wat er mis is.
Om er beter bij te kunnen, verwijder de radio. Je ziet nu twee Torx-boutjes van de zwarte kunstof. Die nu losmaken.
De ontwaseming op de voorruit lijkt bij die van mij ook niet goed te werken. Ik voel geen lucht. Toch ontwasemt hij wel (wel op koud zetten he).
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. 2006
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
-
- beginner
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 nov 2017 16:20
- Contacteer:
Re: kachel en ven zekering
wat raar dat er geen warme lucht uit komt bij de voorruit opening,. is dat normaal? hij is nu in ieder geval weer in orde voor de apk.