Brandblusser...

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Kevin De Smet

Brandblusser...

Bericht door Kevin De Smet »

Ik heb de brandblusser gedemonteerd vandaag, denk dat ik hem in de koffer ga monteren. Heeft iemand anders hier ook soms irritaties mee? Bij mij was het eigenlijk voor drie redenen: 1. beenruimte is nu een pak beter voor een passagier, 2. dat veiligsheidsringetje trilde en dat stoorde me dus had ik zowat vastgekleefd 3. en dan begon na een tijdje die gehele bracket te trillen! ok... dat was dan de laatste druppel :)

Bij de oude Clio's veel beter voorzien, een stalen bracket (geen plastiek) die niet trillt en ook dieper zat (dus minder een issue betreffende beenruimte)

Ik weet dat het in principe binnen handbereik moet zitten, maar jeez, alsof je het zelfs überhaupt ooit nodig hebt?
Quirico
forum member
Contacteer:

Re: Weg ermee!

Bericht door Quirico »

Brandblusser? Heb ik niet standaard....
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Bert O.

Re: Weg ermee!

Bericht door Bert O. »

In België maakt de brandblusser deel uit van de verplichte dingen in een auto, tesamen met een verbanddoos en een gevarendriehoek als ik me niet vergis.
Een fluo-vestje moet je aan doen als je op de snelweg moet uitstappen, maar het is niet verplicht in de auto.... Typisch Belgisch :chinrub:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Brandblusser...

Bericht door Vinnie »

Topic titel aangepast.
Groeten, Vincent.
Kevin De Smet

Bericht door Kevin De Smet »

Damn! Dat is dan net weer mijn ongeluk! :)

Er zat zelfs een hele snee in mijn binnenbekleding, voor de installatie van de rivetten voor die brandblusser op vast te monteren denk ik dan. Heb ik met een beetje Pattex wat terug mooi dicht gemaakt.

Nu snap ik waarom het zo bizar in elkaar geflanst is, misschien is Belgie bijna het enige land die hem gemonteerd krijgt?
ClioCruiser99
beginner
Contacteer:

Bericht door ClioCruiser99 »

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een nieuwe Renault Clio phase deux (Tce 120).
Ik stoor me echter enorm aan de brandblushouder in de Clio dewelke zich links onderaan bevindt bij de passagiersstoel. Hoofdzakelijk omdat de houder voor een beperktere beenruimte zorgt maar ook omdat ik het allesbehalve fraai vind.

De brandblusser heb ik inmiddels al verwijderd en in de koffer geplaatst. Officieel moet deze wel zich binnen handbereik bevinden volgens de wet maar aangezien dit door geen enkele instantie wordt gecontroleerd lijkt me dat geen probleem te zijn.

Ik vraag me af waarom de brandblusser nu net daar wordt gemonteerd, meestal wordt deze gemonteerd onder de passagiers- of bestuurderstoel. Dat is vele malen praktischer.
Overigens wordt ook bij andere Renault modellen de brandblusser op deze manier gemonteerd door de importeur in België...

De houder in kwestie is bevestigd aan de binnenbekleding. Zijn er hier Vlamingen die ervaring hebben met de verwijdering hiervan? (Ik veronderstel dat Renault middelen in Nederland niet zijn uigerust met een brandblusser?)

Losschroeven blijkt niet te lukken aangezien de houder “ingeschoten” is in de binnenbekleding.

Alle tips zijn welkom...

Afbeelding
ClioCruiser99
beginner
Contacteer:

Bericht door ClioCruiser99 »

Het is me inmiddels gelukt de houder vakkundig te verwijderen.
Ziet er pakken beter uit wat mij betreft!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”