Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een nieuwe Renault Clio phase deux (Tce 120).
Ik stoor me echter enorm aan de brandblushouder in de Clio dewelke zich links onderaan bevindt bij de passagiersstoel. Hoofdzakelijk omdat de houder voor een beperktere beenruimte zorgt maar ook omdat ik het allesbehalve fraai vind.
De brandblusser heb ik inmiddels al verwijderd en in de koffer geplaatst. Officieel moet deze wel zich binnen handbereik bevinden volgens de wet maar aangezien dit door geen enkele instantie wordt gecontroleerd lijkt me dat geen probleem te zijn.
Ik vraag me af waarom de brandblusser nu net daar wordt gemonteerd, meestal wordt deze gemonteerd onder de passagiers- of bestuurderstoel. Dat is vele malen praktischer.
Overigens wordt ook bij andere Renault modellen de brandblusser op deze manier gemonteerd door de importeur in België...
De houder in kwestie is bevestigd aan de binnenbekleding. Zijn er hier Vlamingen die ervaring hebben met de verwijdering hiervan? (Ik veronderstel dat Renault middelen in Nederland niet zijn uigerust met een brandblusser?)
Losschroeven blijkt niet te lukken aangezien de houder “ingeschoten” is in de binnenbekleding.
Alle tips zijn welkom...