Welke alternatieve firmware is het best: EvoSupermod, Medi@rk of +lite2.1?

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
alive

Welke alternatieve firmware is het best: EvoSupermod, Medi@rk of +lite2.1?

Bericht door alive »

Ik ben op zoek naar alternatieve firmware voor de medianav evo en heb in Italië en Frankrijk een aantal ontwikkelde gratis firmwares gevonden. Linkjes naar deze add-ons/ firmwares mogen wrs niet, dus ik noem ze alleen. Het nadeel is dat de info met name op Italiaanse websites te vinden is en ook al is Google (translate) dan een goede vriend, hij is af en toe ook een beetje onverstaanbaar.
- EvoSupermod 7.0.5:
- Medi @ ark
- Medianav plus lite 2.1

Is iemand bekend met deze firmwares en welke adviseer je?
Hihe
beginner
Contacteer:

Re: Welke alternatieve firmware is het best: EvoSupermod, Medi@rk of +lite2.1?

Bericht door Hihe »

Ik heb EvoSuperMod 7.0.5 aan de praat.
Werkt goed, tekst italiaans, zaten wat kleine foutjes in. Maar je kunt via Totalcommander direct bij alle files komen en eventuele aanpassingen doen.
is een aangepaste Media@Nav voor 7.0.5. Wat mooi is dat na installatie je verder alles vanaf de USB stick kunt laten lopen. Heb Igo8 met kaarten 2016Q4 aan de praat.
Hihe
beginner
Contacteer:

Bericht door Hihe »

Medianav plus lite lijkt een veel complexere oplossing met veel veranderingen in je originele Medianav Evolution directories. Klinkt me mer risicovol.
Medi@ark kan ik niet vinden.. Heb je een link??
alive

Bericht door alive »

Het is lastig om van deze verschillende mods de info te vinden. Ik heb inmiddels duidelijk dat media plus standaard (dus niet lite) in het Engels zou kunnen werken en ik heb op verschillende plekken aangeboden mee te willen helpen met het vertalen (zijn op zich maar een paar woorden en zinnetjes volgens mij). Medi@rk wordt slechts genoemd in een topic op dit forum waar redelijk wat informatie is te vinden over de eerder genoemde aanpassingen: http://lamiaclioiv.forumcommunity.net/
Andere interessante sites waarvan ik alleen de hoofdpagina's noem en niet direct verwijs naar de aanpassingen: http://www.mondoduster.it/ en http://favremod.altervista.org/
Hihe
beginner
Contacteer:

Bericht door Hihe »

Dank voor de links.. Ja, die Italianen zijn lekker actief hiermee.
Zoals gezegd, ik heb zelf de Favremod testversie en op diverse plekken (veel mortscript files .msc ) en een enkele .xml of .ini aangepast. Werkt prima.. Maar de videoplayer hoef ik niet, werkt wel uitstekend met nl-menu. Foto's idem.. Er zijn nog diverse andere applicaties voor WinCe beschikbaar, o.a. calculator en spelletjes, maar daarvoor heb ik geen autoradio nodig..
Igo werkt uitstekend met de laatste Navteq 2016-4Q kaarten. Alleen TMC werkt (nog) niet en het is of audio van radio of van Igo, maar via stuurbediening kan je wel omschakelen..
alive

Bericht door alive »

Ik heb zelf ook al bij een aantal firmwares zitten kijken naar de files maar dan vooral wat ik aan zou moeten passen om zoveel mogelijk Nederlands te houden (vind ik mooier). Of lees ik nou in jouw bericht dat het hoofdmenu sowieso Nederlands is maar dat alleen het extra menu een andere taal wordt? Welke aanpassingen heb jij gedaan?

Op dit forum staat ook een bekend pakket en deze is volgens mij de basis van de Italiaanse versies: http://www.msieurlolo.fr/forum
Hihe
beginner
Contacteer:

Bericht door Hihe »

Ik heb alle scripts en icoon-teksten aangepast. Is simpel te doen. Daarmee is FavreMod NL-talig geworden. De applicaties als de Video-player etc. hadden al een NL menu.
FavreMod heeft vooral wat "wissel-scriptjes" geschreven, die heb ik vertaald.
Voordeel van favreMod is dat in je Medianav geheugen minimale aanpassingen gedaan worden. De hele Igo8 draait vanaf de stick.
Dus mijn Medianav Evo "oogt" geheel origineel.
leexi81
beginner
Contacteer:

Bericht door leexi81 »

@Hihe heb je hett vertalen op een PC gedaan? Of rechtstreeks op de medianav? Kun je wat aanwijzingen geven?
Hihe
beginner
Contacteer:

Bericht door Hihe »

Hallo Leexi81,
Ja, de scriptjes zijn gewoon op de pc aan te passen en dan via wincommander op de juiste plek in de Medianav Evo te plaatsen.
Als je een keer de directory structuur door hebt dan wijst e.e.a. zich vanzelf.
Ik draai de IGO vanaf de memory stick, dus daar kan je alles op de PC voorbereiden.

Er blijven wel wat probleempjes over met de Favremod. Als je bijvoorbeeld een telefoontje krijgt schakelt het scherm om naar het originele medianav menu en ben je de IGO "kwijt" hoewel in de achtergrond het geluid nog wel gewoon de aanwijzingen blijft geven.
radio en igo aanwijzingen werken niet samen, de USb, Bleutooth en AHA werken wel samen, maar zijn niet onafhankelijk van elkaar in volume te regelen.

Meer info nodig??
leexi81
beginner
Contacteer:

Bericht door leexi81 »

Bedankt voor je reactie! Ik heb voldoende info!
leexi81
beginner
Contacteer:

Bericht door leexi81 »

Op het Franse forum msieurlolo is een goede handleiding om je MediaNav te voorzien van een meer "tolerante" versie van de navigatie zodat je bijvoorbeeld TomTom kaarten kunt gebruiken. Je gebruikt de gewone navigatie en kaart knop op je MediaNav. En je hebt dus gewoon radio/usb/Bluetooth tegelijk met navigatie stemmen. Ik heb intussen een Nederlandse vertaling van de navigatie gedaan, dus je hebt een volledig Nederlandse interface. Ik heb het nu draaien met de kaarten van TomTom op een USB stick, lekker makkelijk de kaarten updaten :).

In het kort komt het neer op:
3 lgu updates zoals bij een officiële update: 2 updates die je voorzien van een veiligere omgeving, zodat je bij fouten bijvoorbeeld kunt booten vanaf USB stick. En 1 update voor de aangepaste navigatie. Dan alleen nog de Nederlandse taal toevoegen.

Ik heb de handleiding gewoon door Google translate gehaald van Frans naar Engels, dan is het prima te doen.

Zie onderstaande link voor alle info, op pagina 164 staat een pakket voor de Nederlandse taal van mij.

https://www.msieurlolo.fr/forum/index.php?topic=45523.0
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Klinkt wel interessant, maar zie zelf liever de mogelijkheid om de kaarten niet vanaf USB te hoeven draaien omdat ik de USB ook al voor muziek gebruik.
Maar eenvoudig nieuwe kaarten kunnen gebruiken spreekt mij dan wel weer aan.
Ga het eens bekijken. Bedankt voor het delen
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
leexi81
beginner
Contacteer:

Bericht door leexi81 »

Je hoeft de kaarten niet via USB te doen. Het kan.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Oké bedankt voor de info. Ga mij er eens goed in verdiepen.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik had vanochtend een account aangemaakt op dat forum, en verder nog niets mee gedaan. Nu krijg ik de melding dat ik verbannen ben van het forum en dat dit geen einddatum heeft...
En zonder account valt daar niets te downloaden.
Lopac
beginner
Contacteer:

Bericht door Lopac »

Duurt erg lang op dat forum kwa aanmelden
:sunny:
leexi81
beginner
Contacteer:

Bericht door leexi81 »

Als je je aanmeld moet je vervolgens een voorstel topic openen. Lees er maar een paar, dan weet wat je de nodige items zijn die je moet benoemen. Daarna wordt je al dan niet toegelaten.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Lastig nu ik verbannen ben om er nog op te komen :(

Zal binnenkort nog eens een poging doen. In mijn auto uit 2013 zitten kaarten van 2015, dus er is nog redelijk mee te navigeren.
Vind het overigens wel bijzonder dat er een groot deel van de wereld op lijkt te staan. Met die prijzen van Renault lijkt het mij niet logisch dat je kaarten koopt voor landen waar de auto nooit zal komen.

Misschien is er al iets aangepast aan de navigatiesoftware zonder dat ik het weet.
Is er een manier om dat te zien?

De softwareversie geeft gewoon 4.06 aan....

Afbeelding
alive

Bericht door alive »

Medianav Plus mondoduster heeft inmiddels de keuze om de Nederlandse taal te kiezen.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Met Plus bleef je Medianav al Nederlands. Alleen de extra software van Plus is anderstalig in de versies voor 3.0.

Werkt overigens wel goed tot nu toe
Hihe
beginner
Contacteer:

Bericht door Hihe »

Ondertussen heb ik ook de Mondoduster.it versie geïnstalleerd (Media Nav plus).
Hun nieuwste versie 3.0 is ook in het nederlands in te stellen. Wel met wat Google-translate uitdrukkingen, maar dat is voor de volgende versie 3.1 verholpen (ik heb hun een verbeterde file gestuurd ;-).
Dit is een geweldige oplossing voor zowel de Mediannav Evolution 6.04, de 7.05 als de 8.05 versies.
Er komt nieuwe navigatie software "over de officiele software" heen (is wel weer eenvoudig terug te draaien naar de officiele versie t.b.v. werkplaats bezoek e.d.), die wel alle gratis verkrijgbare kaarten op de standaard navigatie laat werken.

Er komt een extra plusje in de hoek van het scherm die je o.a. de kleuren, de achtergronden en vele andere aanvullende applicaties laat instellen.
O.a. video-player, games, e-reader en allerlei andere Windows CE software waarvan ik mij afvraag of je dat echt wilt in de auto, maar het kan.
Als je de plus niet gebruikt heb je gewoon de Dacia/renault interface met goed werkende Bluetooth, Radio en media-player.
Geweldige oplossing. De gratis kaarten worden ook via dezelfde website beschikbaar gesteld, maar zijn op internet in vele forums te vinden. Ik ben nu op 6e maand 2017 TomTom aan het rijden. Meestal binnen 3 maanden nieuwe versie beschikbaar.

Succes,
Henk
Okso75
beginner
Contacteer:

Bericht door Okso75 »

Idd
Nav plus is ideaal als je alleen een navigatie update wil gebruiken (volgens de vrouw die veel op de weg zit) rest van navplus gebruik je eigenlijk niet.
En ja ff na update 2.0 je bestanden die daarna op je stick staan goed bewaren ;-) heb ze tot nu toe nog niet nodig gehad.
Clio IV 90 dCi ZEN & Smart Forfour 52kw twinmatic Pure plus
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Sluit ik mij ook bij aan. Gebruik het nu zo'n 2 weken en heb nog niets geks ontdekt.(behalve dat de installatie de eerste keer een vreemde foutmelding gaf) Bijna onzichtbaar doordat alles verder hetzelfde blijft qua look en bediening, maar toch eenvoudig je kaarten bijwerken. De overige functies van Plus vind ik wel echt overbodig zoals de spelletjes en rekenmachine. Daarvan zouden ze tijdens de installatie wel kunnen vragen of het geïnstalleerd moet worden. Maar het is gratis, dus mag eigenlijk ook niet zeuren ;)
Lees wel echt goed de instructies voor het installeren!
montana
beginner
Contacteer:

Bericht door montana »

Ik heb de menaco software draaien ivm mijn achteruitrij camera.kan ik dit er dan nog opzetten of ben ik menaco dan kwijt? Vind de videoplayer wel leuk om.te hebben maar is echt zwaar omslachtig op menaco
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Volgens de site is het compatibel met menaco
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”