Nieuwe Europa kaart v9.85 beschikbaar(?!) [EDIT: Daadwerkelijk beschikbaar nu!]
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Nieuwe Europa kaart v9.85 beschikbaar(?!) [EDIT: Daadwerkelijk beschikbaar nu!]
[EDIT: De nieuwe kaarten zijn nu daadwerkelijk beschikbaar! Zie mijn post verderop (06 jul 2017, 21:45). Succes!:-))]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgens dealer VKV is er een nieuwe Europa kaart v9.85 uit; versie mei 2017.
Je zou dus zeggen dat ie bij de dealers te koop is (volgens VKV levertijd ong. 5 dagen).
v9.85 Is ook op de TomTom site zelf de meest recente versie.
Zou er dan toch nog hoop voor ons zijn op recente kaarten via Renault?
Ik zie helaas nog niks in de R-Link Store staan; laat staan dat mijn Map Update Service er iets over roept.
Maar het lijkt er op alsof ie in elk geval onderweg is!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgens dealer VKV is er een nieuwe Europa kaart v9.85 uit; versie mei 2017.
Je zou dus zeggen dat ie bij de dealers te koop is (volgens VKV levertijd ong. 5 dagen).
v9.85 Is ook op de TomTom site zelf de meest recente versie.
Zou er dan toch nog hoop voor ons zijn op recente kaarten via Renault?
Ik zie helaas nog niks in de R-Link Store staan; laat staan dat mijn Map Update Service er iets over roept.
Maar het lijkt er op alsof ie in elk geval onderweg is!
Laatst gewijzigd door HenkRenting op 06 jul 2017 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
- Woemie
- beginner
- Contacteer:
Re: Nieuwe Europa kaart v9.85 beschikbaar(?!)
Bij ons in België zijn er 3 nieuwe kaarten : Tomtom Carminat, Tomtom Carminat met LIVE en R-Link 1.
Wij kunnen ze pas bestellen vanaf juni
Wij kunnen ze pas bestellen vanaf juni
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
En allemaal v9.85?
Kun je hier een seintje geven als ze beschikbaar zijn?
Kun je hier een seintje geven als ze beschikbaar zijn?
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
- Woemie
- beginner
- Contacteer:
v9.85.
Zonet gekeken maar ik kan nog niks bestellen.
Ja, doe ik
Zonet gekeken maar ik kan nog niks bestellen.
Ja, doe ik

Hen nu mijn GT 1 jaar en nog nooit een update gehad. RL roept al een jaar geheugenkaart uptodate. Het Rlink update abonnement is dus weggegooid geld.
Mijn losse tomtom systeem inmiddels keer of 4 van een nieuwe kaart voorzien en de huidige versie is v9.90
Mijn losse tomtom systeem inmiddels keer of 4 van een nieuwe kaart voorzien en de huidige versie is v9.90
- Woemie
- beginner
- Contacteer:
Renault is steeds minstens 1 jaar achter op gebied van kaarten.
Losse Tomtoms zijn steeds nieuw en up to date.
@HenkRenting : ik heb zonet de eerste kaarten voor onze klanten kunnen bestellen. Ik veronderstel dat men dit nu ook al kan in Nederland
Losse Tomtoms zijn steeds nieuw en up to date.
@HenkRenting : ik heb zonet de eerste kaarten voor onze klanten kunnen bestellen. Ik veronderstel dat men dit nu ook al kan in Nederland
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Thx!
Ik heb de update service aangeschaft, dus hoop dat ie daar dan ook gauw te downloaden is...
#guessnot
Ik heb de update service aangeschaft, dus hoop dat ie daar dan ook gauw te downloaden is...

#guessnot
De laatste versie voor een TomTom systeem is V9.90 (mei 2017). De renault versie is dus al oud voordat deze geleverd kan worden
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Dat is een bekend gegeven. Het werkt net zo als nieuwe updates voor android. Het moet eerst geschikt gemaakt worden voor het systeem waar het op moet komen te draaien. zo moeten bijvoorbeeld samsung, lenovo, htc etc de stock android aanpassen aan hun versie. Dit werkt met de kaarten van TOMTOM ook zo. ze moeten eerst geschikt zijn voor het rlink systeem
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Kaarten geschikt maken voor R=link is een procedure die men zeer eenvoudig kan automatiseren dat mag geen excuus zijn om 1 jaar achter te lopen.
Is er dan geen enkele mogelijkheid om deze kaarten te kopieren of zo ?
Heb nu een BMW update voor 25 euro excl verzenden gekocht. Kost bij de dealer, 109 euro...
Vind die ruim 100 euro ieder jaar echt oplichterij, is niet meer van deze tijd. Je betaald een bak geld voor een geintegreerd navigatiesysteem en vervolgens wordt je ieder jaar weer hard genaaid door de fabrikant.
Heb nu een BMW update voor 25 euro excl verzenden gekocht. Kost bij de dealer, 109 euro...
Vind die ruim 100 euro ieder jaar echt oplichterij, is niet meer van deze tijd. Je betaald een bak geld voor een geintegreerd navigatiesysteem en vervolgens wordt je ieder jaar weer hard genaaid door de fabrikant.
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Nieuwe kaarten, v985 zijn nu ook via de R-link Store verkrijgbaar.
Ook middels de Map update Service te downloaden.
Weer op de spartaanse manier:
R-Link Store -> Mijn producten -> Mijn apps beheren -> SD-kaart beheren -> huidige kaart uitvinken en de grootste aanvinken (in mijn geval "Kaart van Europa (4.128,1 Mo)") -> Synchroniseren -> R-link Toolbox starten en SD-kaart bijwerken.
R-Link Store -> Mijn producten -> Mijn apps beheren -> SD-kaart beheren -> huidige kaart uitvinken en de grootste aanvinken (in mijn geval "Kaart van Europa (4.128,1 Mo)") -> Synchroniseren -> R-link Toolbox starten en SD-kaart bijwerken.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Europa kaart v9.85 beschikbaar(?!) [EDIT: Daadwerkelijk beschikbaar nu!]
Dat de kaarten achter lopen is logisch. Niet alleen moeten de kaarten geschikt worden gemaakt maar dit is voor TomTom de enige manier om hun eigen producten te verkopen. Alleen zij hebben de eerste nieuwe updates. Derde partijen krijgen deze pas later geleverd
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Nieuwe Europa kaart v9.85 beschikbaar(?!) [EDIT: Daadwerkelijk beschikbaar nu!]
Heb update gedaan en inmiddels sd weer in de auto.
Eerst software-update. Na herstart nieuwe Europa-kaart V985 in systeem
groen_duiven
Eerst software-update. Na herstart nieuwe Europa-kaart V985 in systeem
groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Beste Groen_duiven,
je geeft aan dat er een software update was naast de kaartupdate. Was dit een update voor de rlink? Bij mij staat er namelijk dat er geen update beschikbaar is.
gr.
Bas
je geeft aan dat er een software update was naast de kaartupdate. Was dit een update voor de rlink? Bij mij staat er namelijk dat er geen update beschikbaar is.
gr.
Bas
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Hij draait inderdaad een update voor hij de kaart lijkt te updaten.B.Kokkelmans schreef:Beste Groen_duiven,
gr.
Bas
Maar wat voor update dat is geeft hij niet aan.
Daarvoor zou je dan versies moeten vergelijken.
Kan misschien ook een update van de TomTom applicatie of GPS zijn.
Mijne versies (Clio VI) zijn:
Applicatie: 11.341.2539977-8039
GPS: 2.18.911.213736
Kaart: Europe v985.v8214
Welke heb jij?
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Zou ik moeten nakijken.
Op dit moment kom ik niet eens in de buurt van de auto door een gebroken enkel...
Ik hoop je snel antwoord te kunnen geven!
Op dit moment kom ik niet eens in de buurt van de auto door een gebroken enkel...
Ik hoop je snel antwoord te kunnen geven!
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Nieuwe kaarten, v985 zijn nu ook via de R-link Store verkrijgbaar.
R-Link Store -> Mijn producten -> Mijn apps beheren -> SD-kaart beheren -> huidige kaart uitvinken en de grootste aanvinken (in mijn geval "Kaart van Europa (4.128,1 Mo)") -> Synchroniseren -> R-link Toolbox starten en SD-kaart bijwerkeN
EEN GEKOCHTE OF GRATIS UPDATE,want ik zie bij mij geen 2 kaarten staan om aan te vinken.
R-Link Store -> Mijn producten -> Mijn apps beheren -> SD-kaart beheren -> huidige kaart uitvinken en de grootste aanvinken (in mijn geval "Kaart van Europa (4.128,1 Mo)") -> Synchroniseren -> R-link Toolbox starten en SD-kaart bijwerkeN
EEN GEKOCHTE OF GRATIS UPDATE,want ik zie bij mij geen 2 kaarten staan om aan te vinken.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Je moet dan uiteraard wel de Map Update Service hebben aangeschaft ja...
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
En voor hen die ook de Map Update Service afgesloten hebben:
Blijf vooral bij Renault Klantenservice aangeven dat je niet krijgt wat je wel verwacht bij het afsluiten van de Map Update Service...
Mij hebben ze de volledige kosten voor 3 jaar (149 euro) terugbetaald, terwijl de Update Service actief blijft.
Da's dan wel weer heel netjes van Renault.
Klagen loont dus (soms!) wel...
Blijf vooral bij Renault Klantenservice aangeven dat je niet krijgt wat je wel verwacht bij het afsluiten van de Map Update Service...
Mij hebben ze de volledige kosten voor 3 jaar (149 euro) terugbetaald, terwijl de Update Service actief blijft.
Da's dan wel weer heel netjes van Renault.
Klagen loont dus (soms!) wel...
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Vandaag maar eens aan de gang geweest om naar versie 9.85.xxxx te upgraden. Ik blijf het een ingewikkelde procedure vinden maar het is wel in één keer gelukt. 

Vr. Gr.
Marcel
-----
Renault Clio V Bifeul Intens met diverse optiepaketten (bj 2020)
Renault Talisman (Ph2) Grandtour TCe140 Intens (bj 2021)
Marcel
-----
Renault Clio V Bifeul Intens met diverse optiepaketten (bj 2020)
Renault Talisman (Ph2) Grandtour TCe140 Intens (bj 2021)