Luchtfilterslang

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
M. Nilsson
beginner
Contacteer:

Luchtfilterslang

Bericht door M. Nilsson »

Dag allemaal,

Laatst ben ik erachter gekomen dat mijn luchtfilterslang is gescheurd (de slang tussen luchtfilterhuis en buitenlucht). Aangezien ik vast niet de enige ben die dit overkomen is, ben ik benieuwd hoe jullie deze vervangen hebben. Heb nu een slang bij de sloop gehaald, maar die is ook alweer gescheurd. Heb ook een universele slang geprobeerd, maar die paste niet op het luchtfilterhuis (ovale aansluiting).

Vriendelijke groeten,

Sam
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Re: Luchtfilterslang

Bericht door Ronon »

Ik had er toen een klein stukje aluminium ventilatieslang gebruikt. Maat weet ik zo niet meer maar je kan het alle kanten opbuigen en het bleef lang goed.
Jeroen.T
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeroen.T »

Heb hetzelfde aan de hand gehad en rij nu met een tijdelijke oplossing rond aangezien ik er binnenkort toch een setje van K&N op wil monteren.
Trekt wel wat warme lucht van de motor, maar het is maar even. (het voordeel nu die doos er tussenuit is, is dat hij iets "sportiever" klinkt) :lol:
Heb de originele luchtleiding rond dat ovale gat geschoven en met stoffen tape goed vastgemaakt.. (is een 1.6 16v)
Afbeelding
Clio 2 1.6 16v in progress:viewtopic.php?p=425002
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

De leiding scheurt niet, maar de lijm van de stoffen tape waarmee de metalen spiraal is omwikkeld laat los. Ik heb het ook, maar in ruststand overlapt de tape nog en is er niets van te zien. Je merkt het pas bij het vervangen van het luchtfilter of als je anderszins de leiding beweegt.

Jammer dat die slang niet apart verkrijgbaar is, maar alleen in combinatie met de zwarte resonantiedoos. Misschien ga ik een keer met textiellijm o.i.d. aan de gang. Of met naald en draad :D
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
M. Nilsson
beginner
Contacteer:

Bericht door M. Nilsson »

Heb het ook al met textiellijm geprobeerd, maar helaas liet dat na een dag alweer los. Duct tape is voor nu de tijdelijke oplossing.
Sander79
beginner
Contacteer:

Bericht door Sander79 »

Er zijn ook gewoon universele luchtslangen te koop die passen
BMW E36 320i
Clio II ph1 1.6 16v SOLD
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”