achterbank 3 en 5 deurs uitwisselbaar?
achterbank 3 en 5 deurs uitwisselbaar?
weet iemand toevallig of een achterbank van een 5 deurs clio1 1990-1994 ook in een 3 deurs clio1 1990-1994 past?
Clio 1 Phase 1, 1.4RN 5-versnell. Jan1992 3-deurs
Re: achterbank 3 en 5 deurs uitwisselbaar?
Ja, gaat passen. Verschil van het "meubilair" zit in de leuning van de stoelen. Bij een 3-deurs kunnen die naar voren klappen, bij een 5-deurs niet. Verder is alles hetzelfde 

ok, bedankt Arjan! Ik heb inmiddels een min of meer splinternieuwe achterbank met dezelfde bekleding aangekocht, dus dat was een goede gok :-)
Ik draai een beetje door met dit karretje, want heb ook de rechtervoorstoel meegenomen (van een 5-deurs, maar ik heb een 3-deurs). Ik wil nu de leuning of bekleding van de leuning (op termijn) omzetten naar mijn bestuurderstoel (bekleding is ook nagenoeg nieuw). Zal dit kunnen? Wil niet de gehele stoel omzetten want de zitting is nl wel beschadigd van de nieuwe stoel.
Al even gekeken, maar weet iemand hoe de knop van de rugleuning verstelling los kan zodat ik de bekleding los kan maken?
Heb al getrokken en met schroevendraaier erachter, maar zit muurvast...
Ik draai een beetje door met dit karretje, want heb ook de rechtervoorstoel meegenomen (van een 5-deurs, maar ik heb een 3-deurs). Ik wil nu de leuning of bekleding van de leuning (op termijn) omzetten naar mijn bestuurderstoel (bekleding is ook nagenoeg nieuw). Zal dit kunnen? Wil niet de gehele stoel omzetten want de zitting is nl wel beschadigd van de nieuwe stoel.
Al even gekeken, maar weet iemand hoe de knop van de rugleuning verstelling los kan zodat ik de bekleding los kan maken?
Heb al getrokken en met schroevendraaier erachter, maar zit muurvast...
Zit een klemveer in die je er uit moet wippen dacht ik.
ok, zal nog eens rustig proberen! dank je
Het is gelukt met de klemveer. De bekledingshoes is ook los, die gaat on stock voor als de bekleding van de bestuurdersstoel echt te slecht wordt :-)