Remtrommels onderhoud

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
avla
beginner
Contacteer:

Remtrommels onderhoud

Bericht door avla »

Als ik mijn Clio 1,5 dci uit 2013 heb wil ik graag een keer de remtrommels achter demonteren en schoonmaken. De km stand is 166ooo km. Is er iemand die weet hoe dat moet?
Mijn laatste keer was n Renault 19 dus dat was erg lang geleden.
Gaat het nog op dezelfde manier?
Toendertijd was het met een flink koppel (90kg op n meter dacht ik) de centrale wielmoer losmaken en dan kwam de hele trommel in één keer los met het lager er in.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Remtrommels onderhoud

Bericht door NicoK »

Ik heb geen flauw idee, maar het lijkt mij dat het op dezelfde manier vast zit toch?
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

De dealer kan dat als geen ander.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Als ik op onderdelensites zo'n beetje naar de (rem)onderdelen voor een Clio IV kijk, dan is er geen wezenlijk verschil met de Clio II. Ik denk daarom dat dit filmpje ook voor de Clio IV geldt. Verder zie ik dat in de remtrommels dezelfde lagers zitten als bij de Clio II, dus het aanhaalmoment is 175Nm.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
avla
beginner
Contacteer:

Bericht door avla »

mox schreef:Als ik op onderdelensites zo'n beetje naar de (rem)onderdelen voor een Clio IV kijk, dan is er geen wezenlijk verschil met de Clio II. Ik denk daarom dat dit filmpje ook voor de Clio IV geldt. Verder zie ik dat in de remtrommels dezelfde lagers zitten als bij de Clio II, dus het aanhaalmoment is 175Nm.
Oké bedankt, ik denk het ook eigenlijk, uitgaande van de onderdelen. 't Stom maar ik vind het leuk om dat zelf te doen.
robbert-h
beginner
Contacteer:

Bericht door robbert-h »

avla schreef:
mox schreef:Als ik op onderdelensites zo'n beetje naar de (rem)onderdelen voor een Clio IV kijk, dan is er geen wezenlijk verschil met de Clio II. Ik denk daarom dat dit filmpje ook voor de Clio IV geldt. Verder zie ik dat in de remtrommels dezelfde lagers zitten als bij de Clio II, dus het aanhaalmoment is 175Nm.
Oké bedankt, ik denk het ook eigenlijk, uitgaande van de onderdelen. 't Stom maar ik vind het leuk om dat zelf te doen.
Hier een handig filmpje (en kanaal) https://www.youtube.com/watch?v=Q5j3sKgNoEs
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”