roetfilter clio iv dci
roetfilter clio iv dci
wat me opvalt bij deze clio is dat de regeneratie eerder om het x aantal km gebeurt dan op een ideaal moment.
bv
maandag : 2 ritjes van 15 km
dinsdag : 3 ritjes van 15 km
woensdag : 2 ritjes van 80 km
donderdag : 2 ritjes van 10 km ( bij aankomst thuis en uitzetten auto blijkt dat deze aan het regenereren wat )
nu mijn vraag waarom regenereert de auto niet als deze een langere afstand doet zoals in dit geval op een woensdag.
Op lange termijn zou dit met heel veel pech een vroegtijdig overlijden van de roetfilter kunnen betekenen.
Wat zijn de symptomen dat de auto aan het regenereren is tijdens het rijden zodanig dat ik weet wanneer ik verder moet rijden en de motor niet stilleg.
of vergis ik mij nu helemaal en heeft renault een systeem dat bijna nooit kan verstoppen ?
bv
donderdag : 2 ritjes van 10 km ( bij aankomst thuis en uitzetten auto blijkt dat deze aan het regenereren wat )
nu mijn vraag waarom regenereert de auto niet als deze een langere afstand doet zoals in dit geval op een woensdag.
Op lange termijn zou dit met heel veel pech een vroegtijdig overlijden van de roetfilter kunnen betekenen.
Wat zijn de symptomen dat de auto aan het regenereren is tijdens het rijden zodanig dat ik weet wanneer ik verder moet rijden en de motor niet stilleg.
of vergis ik mij nu helemaal en heeft renault een systeem dat bijna nooit kan verstoppen ?
Re: roetfilter clio iv dci
niemand die hier iets meer van weet of kent ?
-
- forum starter
- Contacteer:
Is het niet kilometerafhankelijk of maatinhouden (bij bijv. 90% roet in filter gaat deze regenereren) in plaats van soort rit? Ik denk (na beetje zoekwerk op een niet nader te noemen zoekmachine) dat het per auto verschillend is, maar het kilometrage over het algemeen de doorslag geeft voor de start van regeneratie. Bijvoorbeeld elke 1000 kilometer.
-
- forum member
- Contacteer:
Hoe merk jij dat die regenereert dan?
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
toerental dat iets hoger draait in zen vrij
de geur
brommerig geluid
de geur
brommerig geluid
-
- forum member
- Contacteer:
Oke ik heb er zelf nog nooit iets van gemerkt.,
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Bij mijn Clio 1.5dci, merk ik dat de regeneratie begint door een versnelling( heel even) en dan zie ik het gebruik op lopen van bijv. 3.3 l / 100km naar 5 tot 7 l/ 100 km. Meestal regenereert hij pas als de motor ( en uitlaat ) goed warm is ( rit is dan meestal 40 / 50 km minimaal) en de buiten temperatuur minmaal 17 graden Celsius. De duur enkele minuten / enkele kilometers)vlc4 schreef:wat me opvalt bij deze clio is dat de regeneratie eerder om het x aantal km gebeurt dan op een ideaal moment.
bv
Wordt de druk niet gemeten?Il Girasoli schreef:Is het niet kilometerafhankelijk of maatinhouden (bij bijv. 90% roet in filter gaat deze regenereren) in plaats van soort rit? Ik denk (na beetje zoekwerk op een niet nader te noemen zoekmachine) dat het per auto verschillend is, maar het kilometrage over het algemeen de doorslag geeft voor de start van regeneratie. Bijvoorbeeld elke 1000 kilometer.
heb al voorgehad dat deze binnen 15 km rijden regenereerde hoor .
Merk wel dat je het wat kan triggeren door bv als motor warm is eens goed in toeren te gaan bij vertrekken stoplicht.
En als hij een regeneratie bezig is en je staat stil ruik je het echt wel hoor binnen de auto
Merk wel dat je het wat kan triggeren door bv als motor warm is eens goed in toeren te gaan bij vertrekken stoplicht.
En als hij een regeneratie bezig is en je staat stil ruik je het echt wel hoor binnen de auto
Daarom rij ik geen diesel....