Afgelopen weekend ben ik bezig geweest om wat onderhoud aan de clio (2.1 1.4 16v ludo) te doen, waaronder een versleten wiellager vervangen. Dit was in ieder geval de bedoeling, echter kwam ik er achter dat ik een verkeerde wiellager had.
Degene die ik had kwam overeen met de informatie die ik hier op het forum had gevonden (onderdeelnummer SNR R155.63) en ook met de informatie die verschillende onderdelen sites mij gaven na het invoeren van mijn kenteken.
Nu haalde ik mijn trommels er af, alleen zag ik tot mijn verbazing dat ik andere lagers heb dan overal staat. In mijn trommel zitten namelijk 2 naaldlagers, helaas ben ik vergeten hier een foto van te maken. Nu was mijn eerste ingeving dat ik toch ergens een vergissing had gemaakt met bestellen, alleen zie ik toch echt nergens naaldlagers te koop.
Is mijn clio in elkaar gezet met onderdelen die ze nog toevallig hadden liggen of zie ik ergens iets over het hoofd?
Wiellager
Re: Wiellager
Ik denk dat er prutsers aan je auto bezig zijn geweest. Dit zal ook de reden zijn dat je nu je lager(s) moet vervangen.Is mijn clio in elkaar gezet met onderdelen die ze nog toevallig hadden liggen of zie ik ergens iets over het hoofd?
Die SNR's kan je met een gerust hart erin zetten. De dealer levert exact dezelfde, alleen zit er dan een renaultdoosje omheen (en je betaalt een Renaultprijs).
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ik had nog gekeken of deze er toevallig niet in paste, maar het leek er op alsof dat niet ging lukken zonder het lager kapot te maken. Nu kan het ook natuurlijk zijn dat, als ze er andere lagers in hebben gezet, de trommel ook vervangen is voor een andere..
Weet iemand of de afmetingen op deze afbeelding goed zijn?

Weet iemand of de afmetingen op deze afbeelding goed zijn?

Volgens mij zijn dat verkeerde trommels. Als je bijvoorbeeld op mister-auto.nl kijkt, dan zie je dat er andere ATE-trommels op een Clio 2 ph1 horen. Niet de 480301, maar de 480127. Daarvan zijn een paar maten net iets anders. De lagerdiameter (52 mm.) klopt echter wel. Je weet dat het lager erin geperst wordt?
De trommels die door Renault af-fabriek werden gemonteerd zijn overigens van het merk TRW, type DB4214.
De trommels die door Renault af-fabriek werden gemonteerd zijn overigens van het merk TRW, type DB4214.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus