Nieuwe uitlaat?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
HANSJORG2
forum starter
Contacteer:

Nieuwe uitlaat?

Bericht door HANSJORG2 »

Hoi! Kan iemand mij vertellen hoe belangrijk een nieuwe uitlaat kan zijn?

Ik zou liefst een nieuwe uitlaat hebben (misschien beginnen met enkel de einddemper?)
Qua geluid moet het zeker NIET luider zijn, ik doe het ook gedeeltelijk voor het uitzicht ((:

Zijn bijvoorbeeld hier "goede" uitlaten te vinden?
https://www.nlpower.com/search/category ... +2005-2012

Betreft een diesel (68 pk)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Nieuwe uitlaat?

Bericht door Arjan »

Nieuw is niet belangrijk, gasdicht wel. Als het niet luider mag worden moet je er geen sportdemper onder beunen. Dus als de pijp niet lekt, lekker laten hangen.
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Ronon »

Als het niet harder mag zou ik idd geen sportdemper nemen. Wat je wel zou kunnen doen is anders een sierstuk eropzetten.
HANSJORG2
forum starter
Contacteer:

Bericht door HANSJORG2 »

Met niet harder bedoel ik dus wel degelijk dat hij geluid mag magen, gewoon geen nutteloos hoog gefluit :D
HANSJORG2
forum starter
Contacteer:

Bericht door HANSJORG2 »

Om nog duidelijker te zijn, op mijn school heeft iemand een oude civic waarbij het lijkt alsof er een trompet vanachter op staat, ik wil dus wel "luider" zijn, maar mooi luider (:
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Ronon »

Ik had op me vorige auto 1 novus sportuitlaat.
Was niet tehard gewoon een lekker geluidje in de lage toeren gebrom maar prima om snachts mee wegterijden zeg maar en hoog in de toeren was hij niet oorverdovend. En op de snelweg kon je nog gewoon praten in de auto zonder te schreeuwen.
Midri
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Midri »

Ik zie dat je uit België bent: indien je je uitlaat vervangt, dient deze een Goca attest te hebben én er moeten EEG nummers in de uitlaat zelf staan. Tenzij je natuurlijk de uitlaat ieder jaar omwisselt voor de keuring met de originele en daarna weer omruilt voor de "niet gekeurde" na dat je gekeurd bent. Ook als je je uitlaat in NL, Duitsland of Frankrijk laat steken en je krijgt er een TÜV attest of iets dergelijks bij; vergeet het, niet geldig in België voor de keuring.
Over Civic's en geluid moet je niet beginnen, die dingen maken altijd herrie en daar kom je met een Clio zelden bovenuit. Die steken standaard een type regenpijp op wat m.i. veel geluid oplevert maar niet aan te horen is.
Wil je professioneel een uitlaat op maat: Skytune. De enige in België die uitlaten op maat maken mét EEG nummers én Goca attest. Wil je iets anders, dan zal het op eigen risico zijn en iedere keer voor de keuring switchen (tenzij het resonated uitlaten van b.v. Milltek zijn, deze komen ook met attest. De non-resonated sowieso niet).
Met vriendelijke groet, Tommy

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”