Toe aan een reperatie...

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Furkan
beginner
Contacteer:

Toe aan een reperatie...

Bericht door Furkan »

Beste mede-ClioLiefhebbers,

Ik ben al 2 jaar trots om een Clio 2 te mogen rijden van bouwjaar 2001.

De afgelopen dagen wat minder... :p

Ik heb de afgelopen weken enorme trillingen gehad bij het remmen. Zelf heb ik ook gezien dat mijn remschijven toe zijn aan vervanging...
Vandaag ben ik hiervoor naar de garage geweest. Daar werd mij, zoals verwacht verteld dat ik de remschijven en dus ook de remblokken moest laten vervangen. Voor zo ver was het niet schrikken... Maar er werd mij ook laten zien dat de "abs ring" ook aan vervanging toe was. Dit was overigens duidelijk te zien. Er zat namelijk een scheurtje tussen de tandjes. Binnen de kortste keren zou deze dus stuk moeten gaan.

Voor de vervanging hiervan zou de aandrijfas moeten worden demonteert, wat volgens de monteur erg veel tijd in beslag zou nemen.

Voor het vervangen van de remschijven+blokken voor en de vervanging van deze abs ringen hing een prijsje van €375,-

Dit is natuurlijk behoorlijk duur!

Nu mijn vraag: Kennen jullie een garage in de buurt van Deventer die dit goedkoop zal doen? Natuurlijk moet ik hem wel vertrouwen... Want ik ben zeer zuinig op mijn Clio!

Bvd voor uw advies
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Toe aan een reperatie...

Bericht door mox »

't Is een beetje afhankelijk van wat voor onderdelen die garage gebruikt, maar 375 euro is niet echt extreem duur. Als hij originele Renault onderdelen gebruikt is het zelfs schappelijk te noemen.

Schijven/blokken vervangen is heel simpel, echt een mooi beginnersklusje. Kijk eens naar https://www.youtube.com/watch?v=TWwDRmBxtes en overweeg daarna om het zelf te doen. Voor ca. 100 euro ben je dan klaar.

Om de ABS-ring te vervangen moet je de naafmoer, de stuurstang en de 2 bouten van de veerpoot lossen zodat je de aandrijfas naar binnen kunt drukken. Je kunt de gebroken ring daarna verwijderen en als hulpstuk gebruiken om de nieuwe erop te tikken. De naafmoer kan erg vast zitten en moet met een grote momentsleutel (275 Nm) worden aangedraaid. Half uurtje werk als je het juiste gereedschap hebt.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Ronon »

Garage wolters in Deventer is goed en goedkoop heb er altijd mijn auto's in onderhoud gehad hun denken echt met je mee. En het voordeel voor mij is dat die in me straat zit. Na mijn ervaring doen hun het beter dan de renault dealer in deventer..
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Prijs klinkt imo prima. Kwaliteitsonderdelen en garantie tellen ook wel mee. ;)
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Ronon »

Ze gebruiken dezelfde merken als dat renault ook gebruikt tenzij de persoon het anders wilt. En met de garantie zit het ook wel goed helaas heb ik dat moeten merken.. nieuwe remklauw zat vast die er net 2 weken onderzat in frankrijk op hun kosten werd hij vervangen.
Mouser267
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mouser267 »

Ik denk dat de prijs bij elke garage wel rond dit bedrag zal liggen. Veel goedkoper zal het iig niet worden. Tenzij je het zelf doet uiteraard.
Trotse eigenaresse van een Renault Clio 1.4 RN MAX uit 2000.
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

50 euro was t inderdaad. :D Bosch schijven en Brembo blokken.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”