sinds kort dus de Clio gekocht, nu zit ik met enkele vragen/issues
1) de sloten zijn vervangen en nu zit ik dus met een 2 tal sleutels, echter werkt de centrale vergrendeling niet via het slot. wel via de knop in de auto
- is dit te maken? en heeft dit uberhaubt nut, worden de kosten niet te hoog haha
2) bijrijder stoel wil niet kiepen, dus dochter moet telkens via bestuurderskant instappen.
2.a) kan/moet de stoel ook naar voren glijden bij het naar voren laten kiepen? Want instapruimte is nu wel beperkt.
3) ik wil graag ook boxen achterin aansluiten, echter zit er geen aansluitingsmogelijkheid. Dus moet ik het zelf gaan maken, kroonsteentje is zo gedaan, echter..... welke kabel moet ik strippen om die kroonstenen te zetten en de kabel te trekken naar achter?
4) en deze is puur uit nieuwsgierigheid/onwetendheid whahaha... Wat is dat sensorachtig bolletje bij mijn interieurverlichting?
thnx alvast voor het meedenken, voor deze simpele dingetjes.
Helaas heb ik bij motor gedeelte ook een serieuzere vraag moeten zetten.
Grtz
meerdere vragen
Re: meerdere vragen
2.a ja de stoel moet naar voreb kunnen schuiven als je de stoel kiept
4 als het goed is zit er 1 lees lampje bij je interieurverlichting als je de schakelaar naar rechts indrukt dan gaat die aan en die kan je stellen welke kant die op moet voor bijvoorbeeld 1 kaart te lezen
Op de rest kan ik je helaas geen antwoord geven
4 als het goed is zit er 1 lees lampje bij je interieurverlichting als je de schakelaar naar rechts indrukt dan gaat die aan en die kan je stellen welke kant die op moet voor bijvoorbeeld 1 kaart te lezen
Op de rest kan ik je helaas geen antwoord geven
- Mouser267
- forum starter
- Contacteer:
De sloten zijn vervangen, heb je dan ook twee verschillende sleutels voor bestuurder- en passagierskant? Wat is er gebeurd met je oude sleutel?
Ik denk dat je centrale deurvergrendeling met afstandsbediening wel weer te fixen is. Zijn mensen hier die hebben een sleutel vervangen en dan moet je opnieuw de sleutel inleren ofzo.
Heb je bij de bestuurderskant dan het probleem dat hij niet naar voren glijdt? Bij mij zit een hendel aan de zijkant van de stoel, als ik die iets aantrek gaat hij naar voorover. Als ik hem verder aantrek glijdt hij ook naar voren voor meer instapruimte.
Ik denk dat je centrale deurvergrendeling met afstandsbediening wel weer te fixen is. Zijn mensen hier die hebben een sleutel vervangen en dan moet je opnieuw de sleutel inleren ofzo.
Heb je bij de bestuurderskant dan het probleem dat hij niet naar voren glijdt? Bij mij zit een hendel aan de zijkant van de stoel, als ik die iets aantrek gaat hij naar voorover. Als ik hem verder aantrek glijdt hij ook naar voren voor meer instapruimte.
Trotse eigenaresse van een Renault Clio 1.4 RN MAX uit 2000.
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
Was al door oude eigenaar. Nieuwe sleutel werkt alleen op bestuurderskant (niet op bijrijder en/of achterklep), oude draait het mechanisme in zn algeheel.Mouser267 schreef:De sloten zijn vervangen, heb je dan ook twee verschillende sleutels voor bestuurder- en passagierskant? Wat is er gebeurd met je oude sleutel?
Die stoel kiept niet en glijdt ook niet. Zal eens even naar dat hendeltje kijken dan idd. Thnx
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
CV zit in t printplaatje van de sleutel waar ook de transponder inzit voor de startonderbreking. Ik heb ook al mijn contactslot moeten vervangen, derhalve zijn de deuren en de tankdop een andere sleutelbaard. Ach ben toch de laatste eigenaar.
Het belangrijkste is t verschil in CV techniek. Als je een infrarood sleutel hebt is er niks meer wat we voor je kunnen doen, tenzij je enorm veel kennis van elektronica repareren hebt. Maar die sleutel is niet meer nieuw te leveren. Echter als die het op de knop wel doet....dan ligt het dus in de afstandsbediening.
Het knopje van de afstandsbediening gaat nog wel eens stuk, daar kun je een nieuwe voor bestellen op autosleutel.nl. Maar als het in de infrarood zelf zit dan is het einde oefening. Dan is het slimmer om een FM transmitter voor de CV te kopen bij Conrad.
Heb je de FM versie dan valt er nog wel een en ander te bestellen bij de dealer (182 euro) maar ook hier is het advies om als eerste naar dat knopje te kijken.
Het belangrijkste is t verschil in CV techniek. Als je een infrarood sleutel hebt is er niks meer wat we voor je kunnen doen, tenzij je enorm veel kennis van elektronica repareren hebt. Maar die sleutel is niet meer nieuw te leveren. Echter als die het op de knop wel doet....dan ligt het dus in de afstandsbediening.
Het knopje van de afstandsbediening gaat nog wel eens stuk, daar kun je een nieuwe voor bestellen op autosleutel.nl. Maar als het in de infrarood zelf zit dan is het einde oefening. Dan is het slimmer om een FM transmitter voor de CV te kopen bij Conrad.
Heb je de FM versie dan valt er nog wel een en ander te bestellen bij de dealer (182 euro) maar ook hier is het advies om als eerste naar dat knopje te kijken.
Oftewel... Ik blijf gewoon het cv knopje in de auto gebruiken hahaha 
Zit met een krappe beurs en ach het is "maar" een vervoersmiddel he. Ik ben niet zo iemand die er een naam aan geeft enz haha
Sleutel er wel zelf aan, ook zonder (auto)verstand kom je met die oude autootjes al ver. Langleve fora en YouTube

Zit met een krappe beurs en ach het is "maar" een vervoersmiddel he. Ik ben niet zo iemand die er een naam aan geeft enz haha
Sleutel er wel zelf aan, ook zonder (auto)verstand kom je met die oude autootjes al ver. Langleve fora en YouTube