Clio 4 upgrade speakers rondom

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
ClioMike
beginner
Contacteer:

Clio 4 upgrade speakers rondom

Bericht door ClioMike »

Beste mensen,

Al aardig wat gelezen en wat how to's gekeken (waar helaas door ouderdom (denk ik)) geen fotos meer instaan.
Gezien deze topics al wat ouder zijn wil ik eens kijken wat nu de ervaringen zijn met speakers.

Ik heb een Rlink systeem erin zitten. Hoef geen hele dikke bass of een kist maar wil gewoon iets meer kwaliteit!
Is daarbij het vervangen van alle speakers al voldoende?
Zoja, welke raden jullie aan en welke maten en is het gewoon P&P of moet ik gaan knippen en dergelijke!

Mvg Michael
Azur91
forum starter
Contacteer:

Re: Clio 4 upgrade speakers rondom

Bericht door Azur91 »

Mijn ervaring is dat het upgraden van speakers bijna geen verschil maakt. In mijn vorige Clio (3) had ik de speakers vervangen voor een setje Pioneers, maar ik vondt het weinig beter dan de oude. De headunit (in dit geval de Rlink) is het belangrijkste. Ik heb ook een Rlink maar ben in plaats van voor een speaker upgrade, gegaan voor een tussen versterker (DSP versterker). Die krikt het geluid vanuit de matige headunit op naar een vol geluid. Dit is al een wereld van verschil. Daarnaast heb ik een 8"sub in de reservewielbak voor dat beetj "oepff". Met de versterker kun je namelijk onafhankelijk db's, volume, frequentie etc... per kanaal (dus per speaker) instellen (of laten instellen). HIer heb je echt veel meer aan dan alleen speaker setje....

Ik heb deze unit erin zitten:

http://www.navishop.nl/match-52dsp-p-14057.html
martincb
forum starter
Contacteer:

Bericht door martincb »

Maar nu heb je dus een goede versterker met standaard speakers. Kunnen de speakers wel overweg met de verbeterde "input"? Dacht hier ook wel gelezen te hebben dat de standaard speakers niet bijzonder waren, maar dat lijkt dan dus wel mee te vallen. De extra sub zal natuurlijk ook wel een duit in het zakje doen.
Azur91
forum starter
Contacteer:

Bericht door Azur91 »

Het is lastig om goed of slecht te deifinieren. De standaard speakers van de Clio zijn op zich niet slecht, zeker gezien het feit dat ik met een voorversterker gewoon geod vol geluid heb. Uiteraard kan het altijd beter, maar ik was opzoek naar een upgrade waardoor het geluid voller werd en die heb ik gevonden in de Match DSP.
DIe DSP versterker is trouwens plug en play. Je hoeft hier geen extra plus draad te trekken, want dit pakt hij van de radio af. Het is echt alleen twee stekkers erin (een van de radio en een van de speakers) en klaar is het. Dan even met de laptop of sd kaartje de standaard optimale instellingen voor de auto uploaden en klaar.
Vordeel is ook, dat je het kastje gemakkelijk mee kan nemen naar je volgende auto en met speakers kan dat niet.
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Bericht door B.Kokkelmans »

Ik heb vanuit de fabriek de BOSE optie en ik kan alleen maar zeggen dat het geluid geweldig is. Ik weet niet of het mogelijk is om dit systeem achteraf te monteren anders zou ik zeker voor deze optie gaan!!
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
martincb
forum starter
Contacteer:

Bericht door martincb »

Azur91 schreef:Het is lastig om goed of slecht te deifinieren. De standaard speakers van de Clio zijn op zich niet slecht, zeker gezien het feit dat ik met een voorversterker gewoon geod vol geluid heb. Uiteraard kan het altijd beter, maar ik was opzoek naar een upgrade waardoor het geluid voller werd en die heb ik gevonden in de Match DSP.
DIe DSP versterker is trouwens plug en play. Je hoeft hier geen extra plus draad te trekken, want dit pakt hij van de radio af. Het is echt alleen twee stekkers erin (een van de radio en een van de speakers) en klaar is het. Dan even met de laptop of sd kaartje de standaard optimale instellingen voor de auto uploaden en klaar.
Vordeel is ook, dat je het kastje gemakkelijk mee kan nemen naar je volgende auto en met speakers kan dat niet.
Klinkt goed. Iets om het achterhoofd te houden!
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”