Goedeavond.
Nu het buiten kouder word is mij laatst een apart geluid opgevallen.
Als ik de koppeling in druk komt er een soort blowoff valve geluid vanuit de voorkant. Het is niet echt hard maar je hoort het wel
Het is alleen als de motor nog koud is zodra die op temperatuur is na 15 min rijden is het weg.
Iemand 1 idee? Gaat trouwens om een 1.6L
Alvast bedankt
Apart geluid
Re: Apart geluid
Druklager?
Zal wel even kijken en navragen is het makkelijk te vervangen?
Dat geluid heb ik precies ook deed mij ook aan een turbo denken
(1.4-16V)
Ik hoor het alleen als de motor koud is en binnen 10 min. is het weg,
is volgens mij niet de druklager denk ik omdat alleen hoorbaar is wanneer motor nog koud is.

Ik hoor het alleen als de motor koud is en binnen 10 min. is het weg,
is volgens mij niet de druklager denk ik omdat alleen hoorbaar is wanneer motor nog koud is.
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
Druklager is niet makkelijk te vervangen. Daarvoor moet de versnellingsbak er af.
Zal ff updatetje plaatsen op het geluid voor als iemand anders het ook heeft.
Ik heb zoon anderhalve maand geleden een grote beurt laten uitvoeren bij renault.
En daarna was het geluid gekomen ik wou laatst eens even kijken naar me olie toen kwam ik erachter dat me peilstok/afdekdeksel(echt gewelding om dat samen te voegen die2...) gebarsten was. Even bij renault langs geweest en kreeg 1 nieuwe mee en sindsdien in het geluid weg dus klinkt apart maar blijkbaar was dat dus het geluid
Ik heb zoon anderhalve maand geleden een grote beurt laten uitvoeren bij renault.
En daarna was het geluid gekomen ik wou laatst eens even kijken naar me olie toen kwam ik erachter dat me peilstok/afdekdeksel(echt gewelding om dat samen te voegen die2...) gebarsten was. Even bij renault langs geweest en kreeg 1 nieuwe mee en sindsdien in het geluid weg dus klinkt apart maar blijkbaar was dat dus het geluid
Lucht lekkage langs de peilstok dus?
Apart
Apart

Blijkbaar was dat het nu is het al weer een tijdje weg.
Dit is in iedergeval goedkoper dan een nieuwe druklager haha
En waarom het alleen bij koude motor was geen idee blijft een raadsel kon renault ook niet uitleggen.
Maarja gelukkig is het weg en kan ik weer gerust kilometers maken
Dit is in iedergeval goedkoper dan een nieuwe druklager haha
En waarom het alleen bij koude motor was geen idee blijft een raadsel kon renault ook niet uitleggen.
Maarja gelukkig is het weg en kan ik weer gerust kilometers maken