Beste forumgenoten.
Van de week wilde ik mijn auto starten, en de Clio had er duidelijk zin in. Direct schoot hij naar de 2000-3000 toeren, zonder dat ik er wat voor hoefde te doen.
Omdat met 3000 toeren de straat uitrijden om een koude winterochtend mij wat overdreven leek, heb ik de motor meerdere malen opnieuw gestart, maar bleef het probleem terug komen.
Ook reageerde de motor niet op het intrappen van de koppeling of het gaspedaal.
Op dat moment begon ook het lampje van electronische storing te branden.
De volgende dag nogmaals de auto proberen te starten, maar toen startte hij weer als vanouds.
Heeft een van jullie een idee waar dit aan kan liggen?
Het betreft een Clio Phase II uit 2001 (1.4 16v).
Dit filmpje heb ik op youtube gevonden wat precies aangeeft wat mijn auto ook deed.
[youtube]5P-_eLlhJ2Y[/youtube]
Alvast bedankt!!
Groetjes,
Jos
Motor schiet naar 2000-3000 toeren na starten
Re: Motor schiet naar 2000-3000 toeren na starten
Gasklephuis misschien vies?
Hoi Jos,
Heb je nog een oplossing hier voor gevonden ? ik heb precies hetzelfde met de auto van mijn vriendin. Zaterdag alle stekkerverbindingen van gaspedaal en gasklephuis schoonmaken en controleren.
Zal zeker iets met het vochtige/koude weer te maken hebben
groet
Mike
Heb je nog een oplossing hier voor gevonden ? ik heb precies hetzelfde met de auto van mijn vriendin. Zaterdag alle stekkerverbindingen van gaspedaal en gasklephuis schoonmaken en controleren.
Zal zeker iets met het vochtige/koude weer te maken hebben

groet
Mike
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Nee dit is een probleem met de aansluiting van de positiesensor in het gaspedaal.
Accu loskoppelen, connector loshalen, schoonmaken en insprayen met contactspray, terugduwen, kabel even naar boven leiden en zorgen dat je die niet per ongeluk los kunt trappen en accu weer aansluiten. Moet het probleem oplossen.
Accu loskoppelen, connector loshalen, schoonmaken en insprayen met contactspray, terugduwen, kabel even naar boven leiden en zorgen dat je die niet per ongeluk los kunt trappen en accu weer aansluiten. Moet het probleem oplossen.
Dank je ! Ik ga het proberen. Melding blijft opkomen, maar dit nog niet geprobeerd.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Die positiesensor kan natuurlijk ook defect zijn!