Medianav icm Samsung Galaxy S2

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
Etienne

Medianav icm Samsung Galaxy S2

Bericht door Etienne »

Ik heb sinds 4 weken een nieuwe Renault Clio Estate met medianav. Eerst nog met mijn oude telefoon, een Samsung Galaxy S4. Dat werkte prima. Ik kon prima bellen en was goed verstaanbaar. Helaas ben ik deze telefoon verloren :furious3: en moet ik het nu een tijdje met een ouder toestel doen tot mijn contractverlenging, een Samsung Galaxy S2. Medianav is helemaal up to date en de S2 heb ik ook helemaal opnieuw geinstalleerd met de laatste updates. Het bellen is echter een verschrikking, met name voor de 'tegenpartij'. Het schijnt heel fel te klinken, veel ruis en onverstaanbaar. Iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen?
martijnm
forum starter
Contacteer:

Re: Medianav icm Samsung Galaxy S2

Bericht door martijnm »

De S2 is een aardig oude telefoon. Mogelijk dat bluetooth nogal matig werkt. Eigenlijk geef je zelf het antwoord al, namelijk dat MediaNav goed werkt met een andere, nieuwere telefoon.
Etienne

Bericht door Etienne »

I know ... maar ik las ergens dat iemand een S2 prima werkend had. Nou ja, anders nog maar ff een maandje uithouden.
nannie93
beginner
Contacteer:

Bericht door nannie93 »

Hoi, ik heb ook sinds afgelopen augustus een nieuwe Clio Estate. Van mijn werk heb ik ook een Samsung S2 en hetzelfde probleem! De mensen aan de andere kant van de lijn kunnen mij heel slecht verstaan en vragen soms of ik midden op de snelweg sta te bellen ofzo. Ik zelf hoor ook vaker ruis kan de mensen aan de andere kant van de lijn vaker ook niet goed verstaan. Mijn samsung heeft vorige week het loodje gelegd, en ik heb nu een iphone 4s. Ook hiermee is het niet opgelost. Ik heb het ook getest met mijn prive telefoon, een iphone 5s, en hiermee ook hetzelfde probleem. Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe op te lossen...? Is het iets met de microfoon van de carkit of de bluetooth verbinding?
Localerik
beginner
Contacteer:

Bericht door Localerik »

Ik bemerk bij mijn Samsung S4 mini, dat het geluid heel slecht is op het moment dat ik de telefoon in een dashboardhouder heb of als deze in de middenconsole ligt. Als ik de telefoon in broek of jaszak heb is het al een stuk beter.

(Boven de 90 km/hr is het altijd drama en is er niemand die me verstaat)

Dit is ook zo met een Iphone, een windowsfone en diverse tablets
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Bericht door s_jansen66 »

Met mijn S6 is alleen bellen enigszins mogelijk met zowel het Bluetooth volume van de telefoon op max, als het radiovolume op max.
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Gelukkig is Renault lekker bij de tijd met de telefoons. Gangbare modellen werken soms niet. Samsung S4 mini is niet compatible maar ook diverse iPhones

Compatibiliteits lijst MediaNav:
https://www.cdn.renault.com/content/dam ... diaNav.pdf

MediaNav Evolution:
https://www.cdn.renault.com/content/dam ... lution.pdf
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Bericht door s_jansen66 »

Deze lijst is NIET volledig. Mijn 6s werkt wel, maar staat niet op de lijst van de MediaNav
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Schreef ik toch dat Renault bij de tijd is............
nannie93
beginner
Contacteer:

Bericht door nannie93 »

Ben er ondertussen toch mee terug naar de dealer Janssen Kerres geweest. Ze zijn er gisteren een halve dag mee bezig geweest en hebben vanalles geprobeerd. Hebben een software update gedraaid, extra microfoontje bijgeplaatst en de radio gewisseld met een andere Clio. Dat bleek allemaal niet te helpen, dus hebben ze een nieuw microfoontje besteld. Deze wordt over twee weken erin gezet. Ben benieuwd of dit helpt.

Het bericht in een ander onderwerp op het forum, 'Kwaliteit telefoongesprekken', staat ook iemand die het probleem had.
ClioJ schreef:Ik ben overigens met het 'niet te verstaan' probleem naar de garage gegaan. Het is een bekend probleem wat Renault ook erkend.
De microfoon zit namelijk te diep weggewerkt in het kastje waar hij inzit. Daardoor zit hij te dicht tegen het dak aan, waardoor wind en ruis heel erg wordt versterkt. Ook klinkt het alsof je heel ver weg bent. Bij mij hebben ze het microfoontje verder naar voren gehaald en isolatie toegepast tussen het dak en het microfoontje. Sindsdien heb ik geen problemen meer!
Bij een collega van me, met uiteraard dezelfde auto, hebben ze een extern microfoontje geplaatst. Gewoon even langs je dealer gaan dus!
Ik ben al lang blij dat ze er geprobeerd hebben om er iets aan te doen want ik vreesde voor een discussie over wat 'goede kwaliteit' van geluid is, en dat ik dan gewoon afgescheept zou worden. Als ik stilsta is het wel te doen, maar zodra ik op de snelweg ben is het een grote herrie. Maar ze erkennen het probleem gelukkig dus wel! In de leen-Clio die ik meekreeg kon ik gewoon normaal telefoneren met mijn iphone 4s.
Mark
beginner
Contacteer:

Bericht door Mark »

Hier is de MediNav evolution gekoppeld aan een Samsun S6 Edge, werkt gewoon perfect.
Clio Grandtour IV Expression TCe 90
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”