Voorbeelden verlaging Clio 1

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Jules
beginner
Contacteer:

Voorbeelden verlaging Clio 1

Bericht door Jules »

Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Clio 1 Phase 2. Het was de bedoeling om de auto als tijdelijke auto te rijden (ik ben van origine VAG-fanboy), aangezien ik mijn vorige auto opeens snel verkocht had. Maar ik ben zo positief verrast door de auto (prijs, luxe, comfort, pittig en rijdt heerlijk), dat ik besloten heb er langer in te rijden.

Ik ben van mening dat élke auto er beter uit ziet wanneer de auto verlaagd is, dus dat ben ik ook van plan met de Clio nu ik er langer in ga rijden dan verwacht. De Clio zal dan ook minder overhellen in de bochten en wat strakker sturen. Nou ben ik even aan het kijken naar verlagingsveren (wil liever geen dempers vervangen) voor de voorkant en er zijn een aantal mogelijkheden; 30mm, 35mm, 40mm, 50mm etc. Ik ben de vrijheid van een schroefset gewend op mijn vorige auto, dus ik wil wel in één keer de goede keuze maken. Ik heb er geen beeld bij hoe 30mm verlaging of 50mm verlaging er uit ziet. Ik weet ook niet hoeveel ruimte er dan over blijft in de wielkasten en qua ground-clearence. Ligt natuurlijk ook aan de velgen; ik ben van plan om deze week een setje 13" verbreed staal te kopen voor de winter, dus ruimte in de kasten zal wel goed komen, maar ground-clearence wordt dan wel weer een dingetje.

Graag zou ik dus jullie willen vragen om enkele foto's van jullie bolides te posten en wat info over hoeveel mm die zijn verlaagd, ruimte in de kasten en ground clearence etc. Op die manier hoop ik beter een weloverwogen keuze te kunnen maken :)

Groetjes,

Julian
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Voorbeelden verlaging Clio 1

Bericht door Duck »

Ik denk dat je met alleen verlagingsveren niet verder moet zakken dan 30 mm.
Wordt anders een aanslag op je originele schokdempers heb ik begrepen.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Jules
beginner
Contacteer:

Re: Voorbeelden verlaging Clio 1

Bericht door Jules »

Duck schreef:Ik denk dat je met alleen verlagingsveren niet verder moet zakken dan 30 mm.
Wordt anders een aanslag op je originele schokdempers heb ik begrepen.
Right, daar heb je een goed punt. Ik zal daar even wat onderzoek naar gaan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”