Hallo,
Ik heb stalen velgen voor winterbanden gekocht type 9985 die zouden moeten passen op een Clio vanaf november 2012 TCe 88kw 1197ccm
stond ook de 0,9 TCe bij maar nu niet meer.
De velgen zijn 16 inch, Breedte 65j, steek 4x100, ET:49
Deze velgen heb ik al gekocht maar mijn Clio zal wss pas in januari 2017 geleverd gaan worden.
Ik twijfel nu of dit zal passen door de ET 49
Kan iemand mij hier helderheid over geven?
Groet!
Stalen velgen 9985
Stalen velgen 9985
Clio 0,9TCe Intens
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Re: Stalen velgen 9985
Goede morgen Seamaster,
Behalve dat het bij een eerste bezoek netjes is om je eerst even voor te stellen (viewforum.php?f=6), bestaat er al een topic voor dit onderwerp, dat heel toepasselijk "HET passen deze velgen topic" heet (viewtopic.php?f=136&t=15406.
Om nu inhoudelijk te reageren:
De Clio 4 heeft een ET van 40. De ET die jouw velgen hebben (49) lijken me wat hoog en ik betwijfel of die wel passen. Ik heb ergens gelezen dat doorgaans een afwijking van 5mm op de ET waarde nog acceptabel is.
Als nu blijkt dat je velgen niet passen lijkt me dat je die gewoon kunt omwisselen, omdat de website van de leverancier niet klopte. Wil je het zeker weten, dan kun je beter even naar de dealer bellen.
Voor de volledigheid een quote uit het andere topic over de maat die onder een clio hoort/ zit:
Behalve dat het bij een eerste bezoek netjes is om je eerst even voor te stellen (viewforum.php?f=6), bestaat er al een topic voor dit onderwerp, dat heel toepasselijk "HET passen deze velgen topic" heet (viewtopic.php?f=136&t=15406.
Om nu inhoudelijk te reageren:
De Clio 4 heeft een ET van 40. De ET die jouw velgen hebben (49) lijken me wat hoog en ik betwijfel of die wel passen. Ik heb ergens gelezen dat doorgaans een afwijking van 5mm op de ET waarde nog acceptabel is.
Als nu blijkt dat je velgen niet passen lijkt me dat je die gewoon kunt omwisselen, omdat de website van de leverancier niet klopte. Wil je het zeker weten, dan kun je beter even naar de dealer bellen.
Voor de volledigheid een quote uit het andere topic over de maat die onder een clio hoort/ zit:
Velg 16", steek 4x100, 7J, ET40, Naaf 60.1
16" = doorsnede velg 16x2,54=40,64 cm
4x100: betekend dat de boutgaten hart op hart 100 mm uit elkaar zitten
7J: 7inch breed = 17,78 cm, J = de vorm van de velg hiel
ET40 = afstand tussen het hart van velg en punt waar deze op de naaf komt
Naaf 60.1 is de doorsnede van het naafgat.
Dank voor de uitleg. Ik heb deze velgen al aangeschaft terwijl mijn nieuwe Clio nog geleverd moet worden.
Omruilen zal dus een probleem gaan worden. Wat zijn de gevolgen als je ET 49 op de Clio zet als ET 45 Max is?
Ik ben naar de plaatselijke bandenman gereden en die vertelde mij langs te rijden als ik de Clio heb om te passen.
Daarom mijn vraag wat merk je als ik men ze zou monteren? Lopen ze dan aan in de wielkasten?
Groet Seamaster
Omruilen zal dus een probleem gaan worden. Wat zijn de gevolgen als je ET 49 op de Clio zet als ET 45 Max is?
Ik ben naar de plaatselijke bandenman gereden en die vertelde mij langs te rijden als ik de Clio heb om te passen.
Daarom mijn vraag wat merk je als ik men ze zou monteren? Lopen ze dan aan in de wielkasten?
Groet Seamaster
Clio 0,9TCe Intens
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik denk dat ze aanlopen op je veerpoot. Maar idd.
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb vrijdag mijn CLio verkocht en heb nog een setje winderbanden/ stalen velgen liggen. Als je interesse hebt maken we een mooie prijs. Deze week gaan ze nog op Marktplaats.