geen stroom op zekering
geen stroom op zekering
hoi clio experts.
na 5 jaar en 110.000 km trouwe dienst krijgt mn clio 2 phase 2 kuren(mevrouw heeft nu 280.000 gelopen).
wat is er aan de hand!
mijn dashbordverlichting,beide achterlichten en kentekenverlichting doen het niet meer.
ik heb de zekeringen gecheckt met een controlelichtje(krokodillen bek en stalen punt) wanneer ik de mistlampen aan doe staat op die zekering op beide kanten stroom maar als ik die van de achterlichten check staat er geen stroom op beide kanten(een andere zekering).
nu is mijn vraag is het lichtschakelaar kapot en kan dit er dan ook voor zorgen dat de dashbordverlichting het niet meer doet.
ik heb een haynes wphb
na 5 jaar en 110.000 km trouwe dienst krijgt mn clio 2 phase 2 kuren(mevrouw heeft nu 280.000 gelopen).
wat is er aan de hand!
mijn dashbordverlichting,beide achterlichten en kentekenverlichting doen het niet meer.
ik heb de zekeringen gecheckt met een controlelichtje(krokodillen bek en stalen punt) wanneer ik de mistlampen aan doe staat op die zekering op beide kanten stroom maar als ik die van de achterlichten check staat er geen stroom op beide kanten(een andere zekering).
nu is mijn vraag is het lichtschakelaar kapot en kan dit er dan ook voor zorgen dat de dashbordverlichting het niet meer doet.
ik heb een haynes wphb
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: geen stroom op zekering
zodra de achterverlichting stopt gaat het dashboard ook uit dit is een waarschuwing die bij de meeste auto's was ingebouwd.
Controleer je hoofd zekeringen , de grote. als de voor verlichting het wel doet is het de schakelaar niet mistlampen is n andere draad., dus ook n andere zekering. ruil eens wat zekeringen om van gelijke waarde, ze kunnen wel heel lijken maar schijn bedriegt soms , alleen meten is weten, ik neem aan dat achteruitrij verlichting ook goed is . dit lijkt mij n simpele fout.
Groet Johan
Controleer je hoofd zekeringen , de grote. als de voor verlichting het wel doet is het de schakelaar niet mistlampen is n andere draad., dus ook n andere zekering. ruil eens wat zekeringen om van gelijke waarde, ze kunnen wel heel lijken maar schijn bedriegt soms , alleen meten is weten, ik neem aan dat achteruitrij verlichting ook goed is . dit lijkt mij n simpele fout.
Groet Johan
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
dank je, je bedoeld de zekeringen naast de accubak?
ik meet geen stroom op de 10A zekering van de achterlamp
https://1drv.ms/i/s!AjWvcNGYfuAgi1Ro3A_K-GklqAvf
dus deze wordt verderop nogmaals gezekerd...
ik meet geen stroom op de 10A zekering van de achterlamp
https://1drv.ms/i/s!AjWvcNGYfuAgi1Ro3A_K-GklqAvf
dus deze wordt verderop nogmaals gezekerd...
Ik heb de grote zekeringen naast accubak getest deze zijn allemaal goed.
Op de aangegeven 10A zekeringen in de zekeringkast naast stuur staat geen stroom.
Ik heb in het schema gezien dat er ook een zekering in de schakelaar zit,klopt mijn bevindingen?
Lijkt op een defecte draaischakelaar.
Aarding gecheckt in kofferbak achter de bescherming deze zien er als nieuw uit geen corrossie.
Edit:
Ik lees je berichtje nogmaals en i.d.d de voorlampen doen het wel,dus vlgs jou is het dan de schakelaar?
Is dit een beetje te doen,het verwisselen?
Op de aangegeven 10A zekeringen in de zekeringkast naast stuur staat geen stroom.
Ik heb in het schema gezien dat er ook een zekering in de schakelaar zit,klopt mijn bevindingen?
Lijkt op een defecte draaischakelaar.
Aarding gecheckt in kofferbak achter de bescherming deze zien er als nieuw uit geen corrossie.
Edit:
Ik lees je berichtje nogmaals en i.d.d de voorlampen doen het wel,dus vlgs jou is het dan de schakelaar?
Is dit een beetje te doen,het verwisselen?
Laatst gewijzigd door fsmidt op 28 aug 2016 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum starter
- Contacteer:
eerst stroom op de zekering dan naar de schakelaar, de koplampen gaan aan . maar branden de kleine daglampjes die moeten over dezelfde zekering lopen! .dus schakelaar is het niet eerder een draadbreuk of printschade in de zekering houder. ik zou als ik het deed een korte verbinding maken tussen beide zekeringen op het spanningspunt, 2 draden erin en even aantikken om te zien of dashboard oplicht . lukt dit niet dan pak ik het schema erbij ok.
Groet Johan
Groet Johan
De dag lampjes (bedoel je stadslichten) doen het nu ook niet,voor alle zekerheid de xenon voorlampen en grootlicht doen het wel.
de mistlampen achter doen het ook (die gebruik ik nu als nood achterlicht).
Je wilt dat ik een bruggetje maak tussen een andere zekering en de zekering van de achterlampen?
Wat me wel opvalt achter de zekeringhouder hangt een losse stekkerblok ,deze is vlgs mij niet voor de zekeringhouder.
Berltsum is berlikum toch? Ken je douwe wassenaar ook?
de mistlampen achter doen het ook (die gebruik ik nu als nood achterlicht).
Je wilt dat ik een bruggetje maak tussen een andere zekering en de zekering van de achterlampen?
Wat me wel opvalt achter de zekeringhouder hangt een losse stekkerblok ,deze is vlgs mij niet voor de zekeringhouder.
Berltsum is berlikum toch? Ken je douwe wassenaar ook?
Wordt vervolgd;
Nu al een aardige vent die johan,woont in de buurt en ga morgen bij hem langs.
Oplossing komt hier te staan.
Nu al een aardige vent die johan,woont in de buurt en ga morgen bij hem langs.
Oplossing komt hier te staan.
-
- forum starter
- Contacteer:
Leuk samengewerkt , alles door gemeten en plus van open dak gebruikt , die was overbodig, keurig n noodoplossing gemaakt die alles weer deed werken op de zoemer na, terwijl onderweg naar huis gaf de Clio de strijd op en begon weer normaal als vanouds , nood oplossing blijft voor t geval dat , wel is zeker fout zit onder de kap , er is daar eerder aan de bedrading gerommeld.
Word vervolgd.
Groet Johan
Word vervolgd.
Groet Johan
Ha die johan..
Beste kerel die johan,heeft mij uitstekend geholpen.
Problem solved,binnenkort kom ik weer een keer bij je langs.
We appen.
Beste kerel die johan,heeft mij uitstekend geholpen.
Problem solved,binnenkort kom ik weer een keer bij je langs.
We appen.
-
- forum starter
- Contacteer:
Top altijd welkom
Na een tijd met de noodoplossing rond gereden te hebben komt johan met de melding dat er nog relais bij de pedalen zitten,nu deze weer goed zijn aangedrukt is het probleem op gelost.
Noodoplossing niet meer nodig.
Noodoplossing niet meer nodig.