Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en zou graag een beroep willen doen op jullie autokennis. Ik heb een Renault Clio II (BB/CB/SB) Hatchback 1.6 K7M-744 66 kW uit 1998. Sinds een aantal weken doet de snelheidsmeter erg vaag. De wijzer schiet op opeens naar 0 en na verloop van tijd doet ie het weer. Er is geen pijl op te trekken wanneer de snelheidsmeter het weer begeeft. Echter de laatste week komt het defect steeds vaker voor. Naast de vage snelheidsmeter begint er ook een soort "hartslag" lampje te branden (zie ook op de foto's door op de onderstaande link te klikken). Dit lampje gaat niet direct branden wanneer de snelheidsmeter naar 0 schiet maar pas na enkele minuten. wanneer de snelheidsmeter het weer doet dan gaat het lampje ook uit. Ik denk dat dit een samenhangend probleem is maar daarvoor heb ik jullie kennis nodig.
Op internet heb ik talloze topics langs zien komen over een defecte snelheidsmeter maar niet met dit waarschuwingslampje.
Ik zou natuurlijk ook naar de garage kunnen gaan om de auto te laten uitlezen maar dat is mijn laatste redmiddel. Ik vind het leuk om met de auto te sleutelen dus wil het proberen zelf op te lossen met jullie hulp.
Graag jullie suggesties.
Alvast bedankt.
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Kapotte snelheidsmeter met "hartslag"waarschuwingslampje
Re: Kapotte snelheidsmeter met "hartslag"waarschuwingslampje
Dat hartslaglampje is elektronische storing. Kan van alles zijn. Uitlezen geeft meestal de richting aan om te zoeken. Je snelheidsmeter is zeer waarschijnlijk de gever op de versnellingsbak
Bedankt voor je reactie.
Denk je dat de elektronische storing verband heeft met de snelheidsmeter? Ik kan er voor kiezen om eerst de snelheidssensor op de versnellingsbak te vervangen of is laten uitlezen gewoon de verstandigste optie?
Groet
Denk je dat de elektronische storing verband heeft met de snelheidsmeter? Ik kan er voor kiezen om eerst de snelheidssensor op de versnellingsbak te vervangen of is laten uitlezen gewoon de verstandigste optie?
Groet
-
- forum starter
- Contacteer:
test eerst je meters , knopje indrukken en op kontakt zetten, km knopje of die op uiteinde ruitenwisser bediening.wanneer dat ok dan uitlezen , kortste weg .
Groet Johan
Groet Johan
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
Bedankt Johan,
Ik ga het even proberen.
Ik ga het even proberen.