Bougies Vervangen clio 2.0 16v
Bougies Vervangen clio 2.0 16v
Wil mijn bougies gaan vervangen maar als ik de sierkap van het blok afhaal zie ik links en recht de 2 bobines zitten waar de bougie's onderzitten maar de middelste 2 zijn niet te bereiken omdat hier een zwarte kap of iets dergelijks overheen zit welke over de gehele motor loopt, en het lijkt me niet makelijk om deze te verwijderen omdat hier diverse onderdelen op vast zitten, Iemand een idee of iemand ze als een vervangen bij een clio 2.0 16v 140 pk
Alvast bedankt,
Ricardo
Alvast bedankt,
Ricardo
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Bougies Vervangen clio 2.0 16v
Clio 3 heeft ook een non-rs 2 liter blok. Een 2 liter 16v met 140 pk.
ArjanRS schreef:Weet je wel zeker dat je een 2.0 heb?
2 liters hebben namenlijk minimaal 172 pk, de joue 140.. kan natuurlijk ook een slechte motor zijn![]()
De 2 liters (RSjes) hebben over alle bougies het inlaat spruitstuk zitten, je kan er dus geen 1 uithalen zonder die eraf te halen.
Beetje raar verhaal dus, misschien iets duidelijker utleggen of post anders een foto? Is altijd handig!
Het gaat hier om een alliance motor in samenwerking met NISSAN (NISMO)
Deze blokken zijn oersterk.

ofte wel M4R
Maar om ff antwoord te geven op de vraag,
om de bougies te vervangen moet je het inlaatspruitstuk demonteren,
let wel op. Deze bougies zijn zeer prijzig maar hoeven dan ook pas om de 120000km vervangen te worden!
Het gaat inderdaad om de 140 pk versie in samenwerking met nissan, zeer fijne motor en vooral stil....
Ik heb vandaag de dealer gemaild en die zeggen dat de bougies om de 60.000km vervangen moeten worden en die van mijn heeft nu 62.000 gelopen dus zou wel nodig moeten zijn, Maar de spuitstuk verwijderen is dit veel werk is dit zelf goed te doen of beter aan de dealer overlaten
Ik heb vandaag de dealer gemaild en die zeggen dat de bougies om de 60.000km vervangen moeten worden en die van mijn heeft nu 62.000 gelopen dus zou wel nodig moeten zijn, Maar de spuitstuk verwijderen is dit veel werk is dit zelf goed te doen of beter aan de dealer overlaten
Bougie's om de 120000km
!!!!

Dus jullie zeggen dat de bougie's vervangen pas op 120.000km nodig is, terwijl de dealer zegt om de 60.000km Maar die willen natuurlijk geld verdiene
PM je kenteken maar ( als het origineel Nederlands auto is) en anders je chassisnummer. Zal ik Maandag wel even voor je kijken.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Mooie motor maar kan helaas niet op LPG, zegt men.coronii schreef: Het gaat hier om een alliance motor in samenwerking met NISSAN (NISMO)
Deze blokken zijn oersterk.![]()
let wel op. Deze bougies zijn zeer prijzig maar hoeven dan ook pas om de 120000km vervangen te worden!
Zijn waarschijnlijk Irridium bougies van NGK of DENSO, in amerikaanse auto's gaan die 100.000 mijl mee (160.000 km).
Iets van 30-40 euro per stuk, maar hun geld waard.
Hoi, ik haak even aan op dit draadje. Heb dezelfde vraag, maar zag nog geen antwoord op het forum. Mijn Initiale uit 2007 loopt af en toe op 3 cilinders, geeft dan ook een storingsmelding, en schokt. Na een tijdje stilstaan is dit probleem weer weg. Auto heeft 60.000 gelopen. Ik heb de dealer ernaar laten kijken, hij gaf aan dat cilinder 3 soms niet meedoet. Is dat dan de bobine of de bougie? En kan ik dit zelf vervangen? Ik zie dat het inlaatspruitstuk dan los moet, maar verder? En is het verstandig om alleen cilinder 3 aan te pakken, of gelijk alle cilinders? BVDricardo.20 schreef:Het gaat inderdaad om de 140 pk versie in samenwerking met nissan, zeer fijne motor en vooral stil....
Ik denk eerder een bobine want de originele Renault of Sagem bobines gaan snel stuk, ik heb die
van mij allemaal vervangen van het merk Bremi. Preventief de bougies vervangen van NGK.
van mij allemaal vervangen van het merk Bremi. Preventief de bougies vervangen van NGK.
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
Dank je wel Algerino. En kan ik ze gewoon zelf vervangen als ik het inlaatspruitstuk losmaak? Ik heb geen idee namelijk of er nog meer bij komt kijken dan alleen alle bouten losdraaien en de pakking vervangen. Want dat durf ik zelf wel aan. Als het ingewikkelder wordt moet ik ermee naar de garage denk ik.