Lekkage via achterzijde dashboard?

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
raymondvis1993

Lekkage via achterzijde dashboard?

Bericht door raymondvis1993 »

Hi guys,

Recent heb ik een Clio 2 RS Phase 2 gekocht. Rijdt als een bommetje op wielen, altijd leuk! Alleen minder leuk is de ongewilde optie van een zwembad bij de passagiersstoel. Op het forum las ik dat een mogelijke oorzaak kan zijn dat er water via het kachelhuis het interieur inloopt. Echter hoe kom ik hierbij? Momenteel staat de auto er zo bij (zie foto's) en ik heb geen idee hoe ik verdere onderdelen los kan krijgen en/of een eventuele kitrand kan vinden. Ook kan ik niet vinden waar het precies het interieur ingaat. Kunnen jullie mij verder helpen....?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
CLIO2PH1
forum member
Contacteer:

Re: Lekkage via achterzijde dashboard?

Bericht door CLIO2PH1 »

Stond de parafan vol met water toen je de boel loshaalde? Als dat zo was, dan komt water indd naar binnen. Heb ik ook gehad. Daarna heb ik de rubbers verwijderd en het probleem is nooit meer teruggekomen.
raymondvis1993

Na het loshalen van de ruitenwisserarmen en motor + ruitenwisservloeistofreservoir kon ik eindelijk de kap van het kachelhuis losmaken. Heb het inmiddels gekit, nu laten drogen en hopen dat het droog blijft!
hostler

Bericht door hostler »

Is inderdaad een bekend probleem. Dit had mijn vorige Clio (2 ph2 1.6) ook. Na het opnieuw kitten van het kachelhuis was 't goed.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Check gelijk de afvoeren onder de parafan nu de boel toch open ligt. Ik had bij mijn Clio 2 de rubbers er gewoon uitgehaald. Stroomt het lekker door en verstopt het daar ook niet meer. Gevolg is dat je wat regelmatiger het verzamelde vuil aan de achterkant van de modderkuipen bij de je voorwielen moet weghalen. Maar dat is een stuk makkelijk er dan je parafan open halen ;)
Wanneer er vuil bij je modderkuipen zit kan ook daar water naar binnen komen.
raymondvis1993

Ik heb de doppen in de 3 afvoerkanalen eruit gehaald inderdaad. Ook gelijk maar een nieuw interieurfilter erin knallen nu ik er toch zo bij kan :P
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”