
Aankoopadviezen
Re: Aankoopadviezen
Hi guys,
Ik ben momenteel op zoek naar een Renault Clio 2 RS. Ik heb de volgende op het oog: http://link.marktplaats.nl/m1045785994
De distributieriem is eind 2012 vervangen. Moet deze na 5 of 6 jaar vervangen worden? En wat vinden jullie verder: zijn er dingen waar ik op moet letten bij de koop? Is de prijs passend bij deze kilometerstand?
Ik hoor het graag!
Ik ben momenteel op zoek naar een Renault Clio 2 RS. Ik heb de volgende op het oog: http://link.marktplaats.nl/m1045785994
De distributieriem is eind 2012 vervangen. Moet deze na 5 of 6 jaar vervangen worden? En wat vinden jullie verder: zijn er dingen waar ik op moet letten bij de koop? Is de prijs passend bij deze kilometerstand?
Ik hoor het graag!
Re: Aankoopadviezen
Bij dergelijke kilometerstanden is het belangrijk dat er goed onderhoud is gepleegd en dat bepaald in mijn optiek een deel van de prijs. Vergelijk eens op Autoscout24 en zo of er meer RS'jes zijn in zelfde prijsklasse met deze kilometers. Distributie moet om de 5 jaar dus ben je volgend jaar aan de beurt.
clio 1999
waar moet ik opletten als ik een 2e hands clio koop van 1999?
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: clio 1999
Roest en staat van onderhoud. Km-stand is ietsje minder belangrijk.
Doet de sleutel het wel (heeft mij veel kopzorgen gekost)
Heb je een linkje van de auto?
Doet de sleutel het wel (heeft mij veel kopzorgen gekost)
Heb je een linkje van de auto?
- Schnoipah
- forum starter
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 mar 2016 15:46
- Locatie: Mook (Nijmegen)
- Contacteer:
Re: clio 1999
Check of die een passagiers airbag heeft als je dat belangerijk vind. in 1999 was dit nog een optie!
2003 Dynamique 1.2 16V Rouge Cerise Verkocht*
2002 Dynamique 1.6 16V Bleu Nautilus Verkocht*
2010 Corsa D '111 Jahre' 1.4 16V Zwart! Metallic
2002 Dynamique 1.6 16V Bleu Nautilus Verkocht*
2010 Corsa D '111 Jahre' 1.4 16V Zwart! Metallic
- Mouser267
- forum starter
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 28 mar 2016 14:22
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: clio 1999
Als er een dakraam in zit, controleren of dat lekt...
Trotse eigenaresse van een Renault Clio 1.4 RN MAX uit 2000.
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
Welke Clio RS ?
Hallo allemaal.
Enige tijd geleden was ik op zoek naar een 'budget speel/sportwagen' . Mijn oog is sinds kort gevallen op een Clio II 2.0 16v , na wat opzoek werk gedaan te hebben op het internet en eens wat doorgebladerd te hebben op dit forum, zat ik nog met enkele vragen.
- Even wat opgezocht over mankementen / bekende kwaaltjes van een Clio II 2.0 16v, ik kwam op enkele punten uit als: motorsteunen en veren (veren die afbreken?) , dit zijn topics van 2012 dan al wel.. Is een Clio 2 RS eigenlijk een betrouwbare auto? Ik heb nog nooit een Franse wagen gehad, maar je kent natuurlijk de verhalen die rondgaan.. Natuurlijk veel hangt van het onderhoud en dergelijke af, maar in het algemeen, zijn dit deftige wagens of zijn hier vaak stukken aan? Zo ja, wat zijn de vaak voorkomende kwalen aan deze wagens / ziektes ? Of waar zal ik voornamelijk op moeten letten bij aanschaf?
- Op de cosmetica na, is er qua rijden veel verschil tussen een phase 1 en 2? Ze wegen nagenoeg even veel en even veel vermogen? of is er toch een merkbaar verschil tijdens het rijden. Ik zoek een leuke wagen die voldoening (regelmatig touristenfahrten / trackday gebruik) Of is er een van de twee veel beter / slechter qua mechaniek?
- Moest er toevallig iemand in de regio Limburg, BE zijn met een van deze bovenvermelde wagens, en die mij eens een kleine passagierrit kan aanbieden, zodat ik mijn mening over deze auto wat kan uitbreiden vooraleer ik hem koop? Zou leuk zijn, danku!
cheers
Enige tijd geleden was ik op zoek naar een 'budget speel/sportwagen' . Mijn oog is sinds kort gevallen op een Clio II 2.0 16v , na wat opzoek werk gedaan te hebben op het internet en eens wat doorgebladerd te hebben op dit forum, zat ik nog met enkele vragen.
- Even wat opgezocht over mankementen / bekende kwaaltjes van een Clio II 2.0 16v, ik kwam op enkele punten uit als: motorsteunen en veren (veren die afbreken?) , dit zijn topics van 2012 dan al wel.. Is een Clio 2 RS eigenlijk een betrouwbare auto? Ik heb nog nooit een Franse wagen gehad, maar je kent natuurlijk de verhalen die rondgaan.. Natuurlijk veel hangt van het onderhoud en dergelijke af, maar in het algemeen, zijn dit deftige wagens of zijn hier vaak stukken aan? Zo ja, wat zijn de vaak voorkomende kwalen aan deze wagens / ziektes ? Of waar zal ik voornamelijk op moeten letten bij aanschaf?
- Op de cosmetica na, is er qua rijden veel verschil tussen een phase 1 en 2? Ze wegen nagenoeg even veel en even veel vermogen? of is er toch een merkbaar verschil tijdens het rijden. Ik zoek een leuke wagen die voldoening (regelmatig touristenfahrten / trackday gebruik) Of is er een van de twee veel beter / slechter qua mechaniek?
- Moest er toevallig iemand in de regio Limburg, BE zijn met een van deze bovenvermelde wagens, en die mij eens een kleine passagierrit kan aanbieden, zodat ik mijn mening over deze auto wat kan uitbreiden vooraleer ik hem koop? Zou leuk zijn, danku!
cheers
Re: Welke Clio RS ?
Ze verschillen vrij weinig. De fase 2 heeft iets met elektronica. In het algemeen zijn het prima auto's, maar je kunt er van uit gaan dat ze allemaal goed gebruikt zijn. Versnellingsbakken zijn vaak slecht, dus daar moet je goed op letten. Geluidjes, kraakjes etc.
Men zegt dat de fase 1 iets feller is dan de fase 2, maar volgens mij is dat allemaal niet echt merkbaar.
Dit heb ik in het laatste jaar vervangen:
Nokkenas versteller (semi onderhoud, bekend probleem)
Distributieriem (ivm nokkenas versteller)
Snelheidssensor op bak
Oliedruksensor
Wiellager rechts achter
Accu (OEM Renault accu ging kapot)
Startmotor
Gaskabel
En onderhoud:
2 olie wissels
Bakolie
Bougies
Interieur filter
Remmen voor
Remblokken achter
Ruitenwissers
4 banden
Onderhoud valt dus wel mee
Men zegt dat de fase 1 iets feller is dan de fase 2, maar volgens mij is dat allemaal niet echt merkbaar.
Dit heb ik in het laatste jaar vervangen:
Nokkenas versteller (semi onderhoud, bekend probleem)
Distributieriem (ivm nokkenas versteller)
Snelheidssensor op bak
Oliedruksensor
Wiellager rechts achter
Accu (OEM Renault accu ging kapot)
Startmotor
Gaskabel
En onderhoud:
2 olie wissels
Bakolie
Bougies
Interieur filter
Remmen voor
Remblokken achter
Ruitenwissers
4 banden
Onderhoud valt dus wel mee

Re: Aankoopadviezen
Onderwerpen samengevoegd.
@ mopsdrops, door het hele topic heen staat nog meer info over de RS
@ mopsdrops, door het hele topic heen staat nog meer info over de RS

Re: Aankoopadviezen
Beste mensen, ik ben in de gelegenheid om mijn eerste auto terug te kopen, die ik in 2005 aan mijn zus heb verkocht. Het betreft een clio 1.2 16v uit 2003. De auto heeft inmiddels 156.000 op de klok en is dealeronderhouden. Recent grote beurt gehad, waarbij o.a. de bobines zijn vervangen. (Bekend probleem).
Vandaag proefrit gemaakt en eigenlijk voelt de auto nog altijd prima aan! De heerlijke sportstoelen zitten nog steeds perfect voor mij. Er is 1 probleempje wat ik jullie wil voorleggen. Bij het sturen hoor je een wat krakend/kreunend geluid uit de stuurkolom komen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
De prijs van 1.500 lijkt mij heel redelijk. En het is natuurlijk hartstikke leuk om mijn eerste auto er nu als tweede auto weer bij te nemen.
Groet, Drikus84
Vandaag proefrit gemaakt en eigenlijk voelt de auto nog altijd prima aan! De heerlijke sportstoelen zitten nog steeds perfect voor mij. Er is 1 probleempje wat ik jullie wil voorleggen. Bij het sturen hoor je een wat krakend/kreunend geluid uit de stuurkolom komen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
De prijs van 1.500 lijkt mij heel redelijk. En het is natuurlijk hartstikke leuk om mijn eerste auto er nu als tweede auto weer bij te nemen.
Groet, Drikus84
Re: Aankoopadviezen
Ten eerste, 1500 is inderdaad redelijk.
Kraken van de stuurkolom (of kraken bij sturen) kan komen door stuurbekrachtiging, versleten rubbers van draagarmen, subframe.
Overigens heeft een 1.2 een elektronisch blok, geen bobines
Kraken van de stuurkolom (of kraken bij sturen) kan komen door stuurbekrachtiging, versleten rubbers van draagarmen, subframe.
Overigens heeft een 1.2 een elektronisch blok, geen bobines

Re: Aankoopadviezen
Huh? De 8v dan misschien? Als ik me goed herinner zijn destijds al toen hij nog van mij was een keer de bobines vervangen. Auto liep toen op 3 poten volgens renault route service. En nu zijn ze door dealer vervangen, ik heb zelfs de factuur..Arjan schreef: Overigens heeft een 1.2 een elektronisch blok, geen bobines
Update: volgens Google zou de 1.2 16v wel bobines hebben, maar deze vormen 1 geheel met bedrading en moeten daarom ook ineens vervangen worden. Je kan mij alles wijs maken op dit gebied. Daarom rij ik als eerste auto ook Toyota, dan hoef je die vraag niet eens te stellen.
Re: Aankoopadviezen
En dat heet dan elektronisch blok, ook bij de 16v. Is een vierkant blok met de bougiekabels er inderdaad aan vast.
Bij op 3 poten lopen is een bougie kapot of de kabel. Dat laatste is dan bij jou het geval geweest waarom het complete blok is vervangen. Ik heb dat bij mijn Clio 2 1.2 16v ook gehad.
Bij op 3 poten lopen is een bougie kapot of de kabel. Dat laatste is dan bij jou het geval geweest waarom het complete blok is vervangen. Ik heb dat bij mijn Clio 2 1.2 16v ook gehad.
-
- beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 okt 2016 22:53
- Contacteer:
Re: Aankoopadviezen
Hallo Allemaal,
Mijn afgelopen drie auto's waren allemaal uit de Volkswagen groep dus het leek me wel tijd voor iets anders. Mijn budget is ongeveer 2500 euro dus mijn oog is gevallen op een Clio phase 2 uit 2002/2003. Ik twijfel nu echter over de motorisering, omdat ik student ben wil ik mijn vaste lasten zo laag mogelijk houden. Tegelijkertijd wil ik ook dat de auto goed mee kan komen in het verkeer. Wat zal dan de beste optie zijn, de 1.2 16v, de 1.4 of toch de 1.6 16v? Zelf zat ik te denken aan de 1.4 16v maar ik denk dat het verschil in verbruik ook niet groot is tussen de 1.4 en de 1.6. Ze zitten beide ook in dezelfde gewichtscategorie met MRB.
Zijn er ook standaard 'kwaaltjes' en problemen bij de bovengenoemde blokken?
Dankjewel!
Mijn afgelopen drie auto's waren allemaal uit de Volkswagen groep dus het leek me wel tijd voor iets anders. Mijn budget is ongeveer 2500 euro dus mijn oog is gevallen op een Clio phase 2 uit 2002/2003. Ik twijfel nu echter over de motorisering, omdat ik student ben wil ik mijn vaste lasten zo laag mogelijk houden. Tegelijkertijd wil ik ook dat de auto goed mee kan komen in het verkeer. Wat zal dan de beste optie zijn, de 1.2 16v, de 1.4 of toch de 1.6 16v? Zelf zat ik te denken aan de 1.4 16v maar ik denk dat het verschil in verbruik ook niet groot is tussen de 1.4 en de 1.6. Ze zitten beide ook in dezelfde gewichtscategorie met MRB.
Zijn er ook standaard 'kwaaltjes' en problemen bij de bovengenoemde blokken?
Dankjewel!
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Aankoopadviezen
1.2 16V is best behoorlijk zuinig en net als de 1.2 8V veel te vinden en het goedkoopste.
Maar nee, het is geen volkswagen.
alleen even letten op dat rode lampje in het tellerhuis. Voordat je de auto start, open doen, een halve minuut wachten en dan starten. Als het rode lampje gaat knipperen kost het 182 euro bij de dealer voor een nieuwe sleutel. (mijn fout geweest)
Solderen is de oplossing maar wel eng als je het nog nooit hebt gedaan.
Maar nee, het is geen volkswagen.

Solderen is de oplossing maar wel eng als je het nog nooit hebt gedaan.
- Mouser267
- forum starter
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 28 mar 2016 14:22
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Aankoopadviezen
Ik zou de 1.2 16V kiezen, 1.2 is over het algemeen het meest zuinig. Met mijn Clio phase 1 1.2 8v reed ik 1 op 17.
Mijn huidige 1.4 is een stuk minder zuinig.
Mijn huidige 1.4 is een stuk minder zuinig.
Trotse eigenaresse van een Renault Clio 1.4 RN MAX uit 2000.
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
- Schnoipah
- forum starter
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 mar 2016 15:46
- Locatie: Mook (Nijmegen)
- Contacteer:
Re: Aankoopadviezen
Ik rijd op dit moment met m'n 1.2 16v uit 2003 1-18.8 (gemeten km/s ltrs aan de pomp 1003.3km 53.2ltr benzine) zowel stads als buitenwegen maar als je gaat trappen ben je meer kwijt 

2003 Dynamique 1.2 16V Rouge Cerise Verkocht*
2002 Dynamique 1.6 16V Bleu Nautilus Verkocht*
2010 Corsa D '111 Jahre' 1.4 16V Zwart! Metallic
2002 Dynamique 1.6 16V Bleu Nautilus Verkocht*
2010 Corsa D '111 Jahre' 1.4 16V Zwart! Metallic
-
- beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 okt 2016 22:53
- Contacteer:
Re: Aankoopadviezen
Dankjewel voor de tip NicoK!
En dankjewel voor jullie reacties, ik ben alleen bang dat het verschil qua vermogen tussen de 1.4 en de 1.2 heel groot is. Op papier is de 1.4 2.5 seconden sneller maar als ik hierdoor een auto heb die veel meer verbruikt ga ik voor de 1.2 denk ik. De 1.4 zit ook een gewichtsklasse hoger.
En dankjewel voor jullie reacties, ik ben alleen bang dat het verschil qua vermogen tussen de 1.4 en de 1.2 heel groot is. Op papier is de 1.4 2.5 seconden sneller maar als ik hierdoor een auto heb die veel meer verbruikt ga ik voor de 1.2 denk ik. De 1.4 zit ook een gewichtsklasse hoger.
Re: Aankoopadviezen
Ik heb zowel de 1.2 als de 1.6 gereden. Natuurlijk is de 1.6 heerlijk vlot, maar de 1.2 kan echt heel prima meekomen. De kosten zijn aanzienlijk lager, want het verbruik van de 1.2 is echt keurig.
Zelf ben ik ook weer terug bij de 1.2 , dit keer als tweede auto en onmiddellijk viel weer op hoe zuinig hij is.
Verder denk ik dat wanneer je een zwaardere motor kiest, de kans ook groter is dat hij wat ruig bereden is.
Zelf ben ik ook weer terug bij de 1.2 , dit keer als tweede auto en onmiddellijk viel weer op hoe zuinig hij is.
Verder denk ik dat wanneer je een zwaardere motor kiest, de kans ook groter is dat hij wat ruig bereden is.
Re: Aankoopadviezen
Pedal to the Metal stijl reed ik met de 1.2 16v toch nog 6,5L/100KM. Altijd nog goed voor ruim 1:15,3Schnoipah schreef:...als je gaat trappen ben je meer kwijt


Re: Aankoopadviezen
Hallo
Peter uit Heerlen hier
Echte auto fan en heb meestal Duitse auto`s gehad en rij momenteel een Golf 3 GTI en een gerestaureerde golf 3 cabrio pink Floyd
Nu ga ik morgen kijken bij een Clio 2 RS ph1 van 2000
Auto is van eerste eigenaar , dealer onderhouden en staat ook bij de dealer te koop die het ding heeft verkocht en heeft onderhouden
Heb al wat contact gehad en na een week twijfelen ga ik morgen toch eens kijken aangezien het een uurtje rijden is
Ik heb eigenlijk niet voor niks altijd VW of BMW gereden want ik ben nogal gesteld op betrouwbaarheid al waren de Megane 1 cabrio en een Saxo 1.6 ook erg fijne autos en ook goed en betrouwbaar
Alleen heb ik het eigenlijk niet zo op Franse auto`s maar na goed lezen lijkt het allemaal wel mee te vallen met de clio RS
Echter vraag ik me nog wel af of er nog gekke dingen zijn waar jullie van zeggen let er echt even op
Versnellingsbak had ik al gehoord van m`n overbuurman die bij Renault werkt en komt hier ook terug op het forum
Riem is recent vervangen en ook dingen als kleppendeksel pakking moet je volgens mij wel op letten aangezien het allemaal veel werk is om te vervangen.
Auto is in verhouding ook heel erg duur als ik de andere prijzen zie voor ph1 en ph2 maarja eerste eigenaar met een lage kilometerstand is me dan ook wel iets extra`s waard
Ook dat z`n oude auto bij de dealer staat doet me toch wel goed want die hebben natuurlijk minder zin om hun vingers te branden aan z`n oude kist en zullen ze als die slecht is het ding gewoon de handel in duwen
Gros kan ik wel zelf maar m`n sleutelplek is momenteel eigenlijk te lastig en zal ik dus de komende tijd afhankelijk zijn van monteurs en die kosten nu eenmaal geld
Nou heel verhaal maar kom maar op
De standaard dingen heb ik uiteraard al gelezen hier
Het gaat trouwens om meerdere auto`s waar ik morgen ga kijken
Clio RS
Fiesta ST
Seat Leon 20vt topsport
Peter uit Heerlen hier
Echte auto fan en heb meestal Duitse auto`s gehad en rij momenteel een Golf 3 GTI en een gerestaureerde golf 3 cabrio pink Floyd
Nu ga ik morgen kijken bij een Clio 2 RS ph1 van 2000
Auto is van eerste eigenaar , dealer onderhouden en staat ook bij de dealer te koop die het ding heeft verkocht en heeft onderhouden
Heb al wat contact gehad en na een week twijfelen ga ik morgen toch eens kijken aangezien het een uurtje rijden is
Ik heb eigenlijk niet voor niks altijd VW of BMW gereden want ik ben nogal gesteld op betrouwbaarheid al waren de Megane 1 cabrio en een Saxo 1.6 ook erg fijne autos en ook goed en betrouwbaar
Alleen heb ik het eigenlijk niet zo op Franse auto`s maar na goed lezen lijkt het allemaal wel mee te vallen met de clio RS
Echter vraag ik me nog wel af of er nog gekke dingen zijn waar jullie van zeggen let er echt even op
Versnellingsbak had ik al gehoord van m`n overbuurman die bij Renault werkt en komt hier ook terug op het forum
Riem is recent vervangen en ook dingen als kleppendeksel pakking moet je volgens mij wel op letten aangezien het allemaal veel werk is om te vervangen.
Auto is in verhouding ook heel erg duur als ik de andere prijzen zie voor ph1 en ph2 maarja eerste eigenaar met een lage kilometerstand is me dan ook wel iets extra`s waard
Ook dat z`n oude auto bij de dealer staat doet me toch wel goed want die hebben natuurlijk minder zin om hun vingers te branden aan z`n oude kist en zullen ze als die slecht is het ding gewoon de handel in duwen
Gros kan ik wel zelf maar m`n sleutelplek is momenteel eigenlijk te lastig en zal ik dus de komende tijd afhankelijk zijn van monteurs en die kosten nu eenmaal geld

Nou heel verhaal maar kom maar op
De standaard dingen heb ik uiteraard al gelezen hier

Het gaat trouwens om meerdere auto`s waar ik morgen ga kijken
Clio RS
Fiesta ST
Seat Leon 20vt topsport
-
- forum starter
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 apr 2012 20:24
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Aankoopadviezen ClioII RS182
Ik zie op internet een paar ClioII Rs182 staan.
Waar moet je op letten bij de aankoop van een ClioII RS182.
BVD Alfred
Waar moet je op letten bij de aankoop van een ClioII RS182.
BVD Alfred
Grt, Alfred,
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen
Daily : Renault Clio 3
Project:"Clio2 RS 182
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen
Daily : Renault Clio 3
Project:"Clio2 RS 182
Re: Aankoopadviezen
Helaas na een hele tijd nog steeds geen antwoord hier 
Inmiddels in het bezit van een Seat Leon 20vt Topsport maar stiekem aan het kijken naar een clio 3 RS
Dus nog steeds aan het kijken hier :D
Zal wel verder hier op het forum gaan neuzen maar toch jammer dat er zo weinig reactie komt op een bericht

Inmiddels in het bezit van een Seat Leon 20vt Topsport maar stiekem aan het kijken naar een clio 3 RS
Dus nog steeds aan het kijken hier :D
Zal wel verder hier op het forum gaan neuzen maar toch jammer dat er zo weinig reactie komt op een bericht
