Slijtage Michelin PS3

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
rupke72
forum starter
Contacteer:

Slijtage Michelin PS3

Bericht door rupke72 »

Ik zou wel eens de ervaringen van jullie willen weten mbt de slijtage van jullie banden.
Precies een jaar geleden 2 Michelin PS3 aangeschaft en nu nog maar zo'n 4.5mm over (15000 km) Doe echt niet gek met de auto, oké de bochten neem ik vaker snel (verslavend met deze auto haha) maar voor de rest dus niks geks en zeker de helft van de km zijn snelweg km. Op mijn vorige RS (2 ph1) ook altijd Pilot Sport gehad en dat ging ook snel met de slijtage maar dit gaat wel erg vlot. Oké deze RS heeft veel meer grip dus bochten zullen meer slijtage geven maar setje banden in minder dan anderhalf jaar wordt wel erg duur haha (bij 3 mm wil ik toch nieuwe bandjes)

Ben dus nieuwsgierig naar ervaringen van andere Pilot Sport gebruikers maar ook de alternatieve merken zodat ik kan vergelijken.

PS.... bedenk me nu dat ik ook nog 2 maanden de winterbanden eronder heb gehad. Dat maakt het nog erger haha dan is het bijna een setje banden per jaar.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Slijtage Michelin PS3

Bericht door NicoK »

Ik heb geen idee, ik rijd op een Energy Saver. 65.000 km met 1 setje.

Maar heb je nog eens een rondje ring gereden, auto op de max gehad op de autobahn en meer van dat soort dingen? Het is natuurlijk wel een sportband. En zodra die warm word gaat ie plakken en slijt ie harder.
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Nee geen ring. Max af en toe, laat het 1 keer in de maand zijn en dan is het meestal een afstand van zo'n 10 km dus laten we ruim tellen in totaal zo'n 200 km.
Denk zelf meer van de bochten, vooral de in en uitvoegstroken op de snelweg (en vooral die lange doordraaiers haha) maarja denk dat iedereen met zo'n auto dat wel eens doet. Daarom ook benieuwd naar de ervaringen van andere sportieve banden.
martll
forum member
Contacteer:

Bericht door martll »

Ik vind het niet gek eigenlijk. Het zou betekenen dat jij iedere 2 jaar 2 nieuwe voorbanden nodig hebt, waar je dan toch wel 25k-30k km mee haalt.
Zelf haalde ik, met mijn Clio 3 RS, 10k km met een set (4 stuks: voor en achter) banden en deed daar ongeveer 2,5e maand mee. En dat waren bijna alleen maar snelwegritten en af en toe een circuitsessie.
Met de Twingo 1.2 red ik denk wel 80-100k km.
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Ik weet niet hoe jij aan je berekening komt maar als ik in 10 maanden 3.5mm slijtage heb kom ik op hele andere getallen uit. Ongeveer 14 maanden/17.500km indien ik ze bij 3mm vervang.
Maarja das wel nog beter dan jou waarden haha met die waarden zul je wel een graag geziene gast zijn geweest bij de bandenboer en de pomp ;)
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Volgens mij is bandenslijtage ook niet iets waar je je druk om moet maken bij een RS.... zelfde verhaal met benzineverbruik.
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Maak ik me ook niet druk om was alleen nieuwsgierig of andere dit ook hebben en naar eventuele slijtage van andere merken. Als dir normaal is heb ik er ook geen problemen mee maar ik weet pas als het normaal is op het moment dat ik de ervaringen van andere weet ;)
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Ik hoop de 15.000km te halen met mijn set Federal 595 RS-R's.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”